mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Trafic i Master z Quickshift

Trafic i Master z Quickshift

Do tej pory półautomatyczne skrzynie biegów spotykane były głównie w samochodach osobowych. Teraz, technologia z modeli Twingo i Clio przechodzi do aut dostawczych firmy Renault.

Trafic i Master z Quickshift

Wszystko dzięki dwóm możliwym trybom pracy. Manualnym, gdzie zmiana biegów dokonuje się poprzez ruchy dźwignią (do góry - bieg wyższy; w dół - bieg niższy) i w pełni automatycznym, bez żadnej ingerencji kierowcy.

Dodatkowo, możliwe jest wybranie jednego z dwóch trybów ruszania samochodem. Dzięki przełącznikowi "obciążenie/śnieg", auto automatycznie dostosowuje pracę skrzyni do zadanych warunków. I tak, przy dużym obciążeniu redukowany jest poślizg sprzęgła, a system wpasowuje zmiany biegów w momenty największej efektywności przekładni. Z kolei po aktywacji trybu zimowego, następuje przełączenie na automatyczną skrzynię, która dba o unikanie poślizgu kół i płynną zmianę biegów.

Już od początku tego roku skrzynia Quickshift jest dostępna w obu autach w połączeniu z silnikami 2,5 dCi (o mocy 100, 120 lub 140 KM). Renault chce by sprzedaż Trafica i Mastera z nową skrzynią Quickshift wyniosła około 5% całościowej produkcji. W 2004 nabywców znalazło odpowiednio 53.263 i 54.763 sztuk francuskich "dostawczaków".

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Tesla pracuje nad elektryczną ciężarówką
Tesla pracuje nad elektryczną ciężarówką
Elektryczne osobówki coraz częściej pojawiają się na drogach, a tymczasem Tesla pracuje nad kolejną rewolucją - autonomiczną ciężarówką napędzaną prądem. Auto zadebiutuje jeszcze w tym roku.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic