mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Trafic i Master z Quickshift

Trafic i Master z Quickshift

Do tej pory półautomatyczne skrzynie biegów spotykane były głównie w samochodach osobowych. Teraz, technologia z modeli Twingo i Clio przechodzi do aut dostawczych firmy Renault.

Trafic i Master z Quickshift

Wszystko dzięki dwóm możliwym trybom pracy. Manualnym, gdzie zmiana biegów dokonuje się poprzez ruchy dźwignią (do góry - bieg wyższy; w dół - bieg niższy) i w pełni automatycznym, bez żadnej ingerencji kierowcy.

Dodatkowo, możliwe jest wybranie jednego z dwóch trybów ruszania samochodem. Dzięki przełącznikowi "obciążenie/śnieg", auto automatycznie dostosowuje pracę skrzyni do zadanych warunków. I tak, przy dużym obciążeniu redukowany jest poślizg sprzęgła, a system wpasowuje zmiany biegów w momenty największej efektywności przekładni. Z kolei po aktywacji trybu zimowego, następuje przełączenie na automatyczną skrzynię, która dba o unikanie poślizgu kół i płynną zmianę biegów.

Już od początku tego roku skrzynia Quickshift jest dostępna w obu autach w połączeniu z silnikami 2,5 dCi (o mocy 100, 120 lub 140 KM). Renault chce by sprzedaż Trafica i Mastera z nową skrzynią Quickshift wyniosła około 5% całościowej produkcji. W 2004 nabywców znalazło odpowiednio 53.263 i 54.763 sztuk francuskich "dostawczaków".

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport