mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Trzecie miejsce Toyoty na rynku niemieckim

Trzecie miejsce Toyoty na rynku niemieckim

W najnowszym raporcie AutoMarxX, przeprowadzonym przez stowarzyszenie ADAC, Toyota, jako pierwsza marka spoza Niemiec, awansowała do pierwszej trójki.

Raport AutoMarxX jest wynikiem badania rynku samochodowego u naszych zachodnich sąsiadów. Analizie poddanych zostaje bardzo wiele różnorodnych czynników, takich jak np. rozpoznawanie marki, zadowolenie nabywców, jakość oferowanych produktów i usług, nowoczesna technologia, wprowadzane innowacje.

W najnowszym badaniu doszło do wielu istotnych zmian w czołówce. Pierwszą i drugą lokatą zmieniły się Mercedes i BMW, zaś na trzecie miejsce, i to po raz pierwszy w historii, awansowała nie-niemiecka marka - Toyota. Już poprzedni raport, przeprowadzony w grudniu ubiegłego roku, wykazał rosnącą rolę japońskiej marki. Wówczas Toyota awansowała na piątą pozycję, spychając z niej Volkswagena. Teraz kolejny awans o dwie pozycje marka ta uzyskała kosztem Porsche i Audi. Obok Mercedesa i Toyoty awans w klasyfikacji uzyskały też Nissan (8 pozycja), Smart (13), Ford (16), Citroen (20), Jaguar (23), Lancia (24), Alfa Romeo (25), Daewoo (27) i Land Rover (33).

O sukcesie Toyoty zdecydowało kilka czynników. Według badań marka ta uzyskała najlepszy wynik wśród zadowolenia klientów oraz w zastosowanej technologii. Znaczący postęp uczyniła w takich dziedzinach jak: wydatki na reklamę, wyniki sprzedaży w Niemczech, jakość oferowanych produktów oraz wyniki ekonomiczne.

Awans na pierwszą lokatę Mercedesa był raczej wynikiem pewnych problemów bezpośredniego rywala - BMW, niż skutkiem jakiejś znacznej poprawy. BMW bowiem uzyskało gorszy wynik w kategorii jakości produktu. W niezwykle istotnym dla ostatecznych wyników teście samochodów BMW spadło z drugiej na czwartą pozycję. Słabsze były też wyniki w nowościach technicznych oraz wyniki ekonomiczne spółki. Te gorsze rezultaty pozwoliły wyjść na prowadzenie w generalnej klasyfikacji Mercedesowi.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.