mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Trzy nowości od EvoBus

Trzy nowości od EvoBus

Oddział koncernu DaimlerChrysler, zajmujący się produkcją autobusów na targach - Busworld 2005 (Kortrijk/Belgia), zaprezentował nową serię pojazdów Travego, generację MultiClass 400 oraz Citaro LE w wersji niskowejściowej.

Trzy nowości od EvoBus

Wszystkie najnowsze modele EvoBus (producent należący do niemiecko-amerykańskiego koncernu produkującego autobusy marki Mercedes i Setra) wyposażył w silniki BlueTec spełniające normy emisji spalin Euro4.

Mercedes Travego:
Nowy produkt Mercedesa przeszedł operację odmładzania zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz czyniąc tym samym produkty serii Travego bardziej dynamicznymi. Modyfikację przeszły wszystkie ściany autobusu, począwszy od przedniego zderzaka, a kończąc na ciekawym połączeniu tylnych lamp z bocznymi częściami nadwozia.

Jeżeli chodzi natomiast o wnętrze to konstruktorom, dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów i kilku innym modyfikacjom, udało się obniżyć masę całkowitą pojazdu o prawie 300 kg w stosunku do poprzedniego modelu. To sprawia, że nowa rodzina Mercedesów Travego jest bardziej ekonomiczna i efektywniejsza.

Również w kwestii bezpieczeństwa wprowadzono kilka drobnych poprawek, a właściwie uzupełnień. Poza standardowym już wyposażeniem autobusów w systemy: ASR, ABS, EBS, ESP i BA, Mercedes zainstalował dodatkowo system ART (inteligentny tempomat), SPA oraz CBL, który pełni funkcję ogranicznika ciągłego hamowania.

Nowy Mercedes produkowany będzie w trzech wersjach długości nadwozia. Standardowym będzie model Travego o dł. 12,14 m., kolejny oznaczony dodatkowo symbolem M będzie mierzył 12,96 m. , zaś najdłuższy Travego L 13,99 m. Autobusy otrzymają także jeden z dwóch silników: 6-cylindrowy o mocy 428 KM lub 8-cylindrowy o mocy 476 KM.

Zobacz galerię zdjęć modelu Mercedes Travego

Mercedes Citaro LE i LE U:
Niskowejściowy Citaro powstał z połączenia niskopodłogowej, przedniej części tradycyjnego Citaro oraz dodatkowej wysokopodłogowej części tylnej, pochodzącej z międzymiastowej wersji Integro. Na skutek tych połączeń nowy Citaro LE musiał przejść kilka modyfikacji wyglądu. Zauważyć można podwyższony o 310 mm dach w tylnej części wykonany z tworzyw sztucznych i włókna szklanego.

Wnętrze autobusu jest równie przemyślane jak sama koncepcja LE. Wszystkie fotele pasażerskie umieszczone są przodem do kierunku jazdy, a każdy rząd jest ulokowany wyżej od poprzedzającego (tzw. układ amfiteatralny) zwiększając tym samym komfort podróżowania. Komfort zapewniony ma także kierowca. Między innymi przez zastosowanie deski rozdzielczej VDV oraz przedniej szyby typu OptiCool ograniczającej nasłonecznienie wnętrza o 10%.

Podstawową jednostką napędową nowego Citaro LE jest 6-cylindrowy silnik o pojemności 12 l. i mocy 299 KM. Aktualnie dostępna jest także mocniejsza wersja o mocy 354 KM, a w planach jest także produkcja modelu wyposażona w jednostkę napędową dysponującą 286 KM.

Citaro LE dostępny będzie w dwóch wariantach nadwozia: miejskim i podmiejskim. W przypadku tej pierwszej na pokład może wejść maksymalnie 92 pasażerów.(wraz z kierowcą). Wersja podmiejska dysponuje 80 miejscami.

Zobacz galerię zdjęć modelu Mercedes Citaro LE

Zobacz galerię zdjęć modelu Mercedes Citaro LE U

Setra MultiClass 400:
Seria nowych autobusów drugiego producenta z EvoBus – Setry jest kontynuacją wymiany starszych modeli niemieckiej marki zapoczątkowaną przez prowadzenie na rynek w 2001 r. autobusów TopClass 400 i w 2003 roku wersji ComfortClass 400.

Nowe modele: Setra S415 ÜL i Setra S417ÜL reprezentują jeden z większych segmentów autobusowych służących do komunikacji międzymiastowej oraz wycieczek na niedalekich odległościach. Wspomniane modele mają od 2006 roku systematycznie zastępować długo obecną na rynku serię MultiClass 300.

Przy budowie nowej klasy 400 istotną rolę przywiązywano do obniżania masy pojazdów. Podobnie jak w  modelach miejskich innych producentów wiele elementów nadwozia zostało wykonanych z tworzyw sztucznych, dzięki którym całkowitą masę pojazdu udało się obniżyć o 200 kg, zwiększając jednocześnie żywotność podzespołów. Jeśli chodzi o samą sylwetkę do seria MultiClass 400 nawiązuje do linii wszystkich nowych produktów Setry z rodzin ComfortClass i TopClass.

Setry S415 ÜL i S417 ÜL napędzane są silnikami Mercedesa o pojemności 12 l. i mocy 299 KM. Dla dłuższej wersji S417 ÜL przewidziane są także jednostki o mocy 354 i 408 KM. Autobusy MultiClass 400 seryjnie wyposażone będą w system stabilizacji toru jazdy ESP, system ABS oraz manualną skrzynię biegów. Producent zamierza także wprowadzić produkcję modeli z zautomatyzowaną przekładnią.

Zobacz galerię zdjęć modeli Setra

Czytaj także:

Najdłuższy Mercedes na świecie 2005-11-25

Starliner najlepszy 2005-11-04


Podobne wiadomości:

Najdłuższy Mercedes na świecie

Najdłuższy Mercedes na świecie

2005-11-25

Starliner najlepszy

Starliner najlepszy

Aktualności 2005-11-04

Komentuj:

~klaudu$ 2007-11-23

zajebisty

~lol 2007-01-15

hahahahahahahahahahahb smiech

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Citroen C-Elysee po nowemu
Citroen C-Elysee po nowemu
Po 4 latach od debiutu Citroen odświeża swojego budżetowego sedana. C-Elysée dostał nowy wygląd i dostęp do mobilnych usług. Auto na rynek trafi w pierwszym kwartale 2017 r.