mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Tyski Fiat bez nowej Pandy i z coraz mniejszą produkcją

Tyski Fiat bez nowej Pandy i z coraz mniejszą produkcją

Fiat planuje przeniesienie produkcji modelu Panda z Polski do Włoch. Ponadto turyński koncern motoryzacyjny myśli o większym zaangażowaniu swoich zakładów na terenie Włoch. W 2014 r. zakład w Tychach ma produkować tylko 470 tys. samochodów - wynika z planów Fiata.

Tyski Fiat bez nowej Pandy i z coraz mniejszą produkcją
Władze koncernu przedstawiły plany do 2014 roku.  Wynika z nich, że Fiat planuje zwiększyć rolę włoskich fabryk koncernu (produkcja samochodów osobowych w włoskich fabrykach wzrosłaby do 1,4 mln sztuk) a nowe inwestycje lokalizowane byłby w Brazylii, Rosji i Serbii. Stanie sie to głównie kosztem tyskich zakładów Fiata.

Trudno o ekonomiczne uzasadnienie tej decyzji, bo Fiat Auto Poland w Tychach to największy i najbardziej wydajny zakład koncernu w Europie. Jednak włoski koncern oficjalnie potwierdził, że zakład pod Neapolem od połowy przyszłego roku będzie produkować nową wersję przebojowego, miejskiego auta Panda montowanego dotąd tylko w Tychach. Na początku 2011 roku Fiat Auto Poland w Tychach zakończy też produkcję poprzednika Pandy - miejskiego auta Seicento. Na pocieszenie tyski zakład ma od wiosny przyszłego roku rozpocząć montaż nowej wersji małego auta Lancia Ypislon. Jednak jej produkcja sięgać będzie maksymalnie 100 tys. sztuk rocznie. W 2014 r. zakład w Polsce ma produkować tylko 470 tys. samochodów - wynika z planów Fiata.

Całą sytuacją zaniepokojeni są związkowcy z Fiata. Według związkowców,  takie plany nie są ekonomicznie uzasadnione. Ograniczenie produkcji w tyskiej fabryce oznacza  likwidację tysięcy miejsc pracy w polskich zakładach Fiata oraz u poddostawców.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat Panda
Fiat Panda
Cena podstawowa już od: 34 600 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy

Podobne wiadomości:

Fiat Panda - wyprodukowano milion egzemplarzy

Fiat Panda - wyprodukowano milion egzemplarzy

Aktualności 2017-11-20

Fiat Croma na trasie 100 000 km - Kwestia...

auto motor i sport 0000-00-00

Po 50 000 kilometrów. Półmetek testu długodystansowego miał być po 25 tysiącach kilometrów, ale Fiat Croma miał inne plany. Półmetek jest dopiero teraz.

Komentuj:

~w 2010-05-01

decyzja polityczna. hiszpania pada na ryj, grecja tez, wiec ciezkie czasy moga tez dotknac wlochy, gdzie ludzie strajkuja podobnie z byle powodu. boja sie o spokoj.

~d 2010-04-29

no i co na to ekonomia? A moze oni tylko kolejne gwarancje od rzadu naszego kca...

~d 2010-04-29

jakosc Pandy drastycznie spadnie

~Aloha 2010-04-29

Miałem kupić Pandę, ale w takim razie kupię japońca.

~glut 2010-04-29

Walnie do decyzji o przeniesieniu Pandy do Włoch przyczyniły się mendy związkowe z Tyskiego Fiata. Szczególne pozdrowienia dla niejakiego Pollaka ! Roszczenia tych pasożytów i nierobów skutecznie wystraszyły włoskiego inwestora ! R.I.P.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Lexus LFA Art Car - wielki powrót
Lexus LFA Art Car - wielki powrót
Lexus zakończył produkcję swojego flagowego supersamochodu ponad sześć lat temu. Teraz Lexus LFA powraca w wersji Art Car, która towarzyszyć będzie dwóm modelom RC F GT3 podczas wyścigu w Spa.