mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Tyski Fiat bez nowej Pandy i z coraz mniejszą produkcją

Tyski Fiat bez nowej Pandy i z coraz mniejszą produkcją

Fiat planuje przeniesienie produkcji modelu Panda z Polski do Włoch. Ponadto turyński koncern motoryzacyjny myśli o większym zaangażowaniu swoich zakładów na terenie Włoch. W 2014 r. zakład w Tychach ma produkować tylko 470 tys. samochodów - wynika z planów Fiata.

Tyski Fiat bez nowej Pandy i z coraz mniejszą produkcją
Władze koncernu przedstawiły plany do 2014 roku.  Wynika z nich, że Fiat planuje zwiększyć rolę włoskich fabryk koncernu (produkcja samochodów osobowych w włoskich fabrykach wzrosłaby do 1,4 mln sztuk) a nowe inwestycje lokalizowane byłby w Brazylii, Rosji i Serbii. Stanie sie to głównie kosztem tyskich zakładów Fiata.

Trudno o ekonomiczne uzasadnienie tej decyzji, bo Fiat Auto Poland w Tychach to największy i najbardziej wydajny zakład koncernu w Europie. Jednak włoski koncern oficjalnie potwierdził, że zakład pod Neapolem od połowy przyszłego roku będzie produkować nową wersję przebojowego, miejskiego auta Panda montowanego dotąd tylko w Tychach. Na początku 2011 roku Fiat Auto Poland w Tychach zakończy też produkcję poprzednika Pandy - miejskiego auta Seicento. Na pocieszenie tyski zakład ma od wiosny przyszłego roku rozpocząć montaż nowej wersji małego auta Lancia Ypislon. Jednak jej produkcja sięgać będzie maksymalnie 100 tys. sztuk rocznie. W 2014 r. zakład w Polsce ma produkować tylko 470 tys. samochodów - wynika z planów Fiata.

Całą sytuacją zaniepokojeni są związkowcy z Fiata. Według związkowców,  takie plany nie są ekonomicznie uzasadnione. Ograniczenie produkcji w tyskiej fabryce oznacza  likwidację tysięcy miejsc pracy w polskich zakładach Fiata oraz u poddostawców.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat Panda
Fiat Panda
Cena podstawowa już od: 34 600 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy

Podobne wiadomości:

Koncern FCA mieszał przy spalinach?

Koncern FCA mieszał przy spalinach?

Aktualności 2017-01-17

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~w 2010-05-01

decyzja polityczna. hiszpania pada na ryj, grecja tez, wiec ciezkie czasy moga tez dotknac wlochy, gdzie ludzie strajkuja podobnie z byle powodu. boja sie o spokoj.

~d 2010-04-29

no i co na to ekonomia? A moze oni tylko kolejne gwarancje od rzadu naszego kca...

~d 2010-04-29

jakosc Pandy drastycznie spadnie

~Aloha 2010-04-29

Miałem kupić Pandę, ale w takim razie kupię japońca.

~glut 2010-04-29

Walnie do decyzji o przeniesieniu Pandy do Włoch przyczyniły się mendy związkowe z Tyskiego Fiata. Szczególne pozdrowienia dla niejakiego Pollaka ! Roszczenia tych pasożytów i nierobów skutecznie wystraszyły włoskiego inwestora ! R.I.P.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Japoński koncern rozpoczyna prace nad ciężarówką napędzaną ogniwami paliwowymi. Jest to kolejny pojazd Toyoty po autobusie FC Bus wykorzystujący innowacyjną technologię.