mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Tytuł Car of the Year 2015 zdobędzie...

Tytuł Car of the Year 2015 zdobędzie...

Zwycięzcę tegorocznej edycji jednego z ważniejszych, jeśli nie najważniejszego plebiscytu w branży motoryzacyjnej - konkursu Car of the Year - poznamy już za niecały miesiąc tuż przed rozpoczęciem targów motoryzacyjnych w Genewie. Przyjrzyjmy się zatem siódemce kandydatów do tego tytułu i zastanówmy się, który z nich ma największe szanse na końcowy sukces.

Tytuł Car of the Year 2015 zdobędzie...
Plebiscyt, w którym poznajemy Europejski Samochód Roku, jest najstarszym tego typu konkursem i z racji tego cieszy się największym prestiżem, a zwycięzca, bez względu na to z jakiego kontynentu pochodzi, przez cały rok chlubi się uzyskanym tytułem. Nie będziemy teraz przypominać całej historii tego konkursu, który trwa nieprzerwanie od 1964 roku. Warto jednak wspomnieć, że pierwszym triumfatorem był Rover 2000. Z kolei przed rokiem największym uznaniem jurorów cieszył się Peugeot 308 i jeszcze przez cztery ostatnie tygodnie będzie dzierżył tytuł Car of the Year.

BMW seria 2 Active Tourer


Małe BMW o nadwoziu kombi - jeszcze parę, góra kilkanaście lat temu byłoby to nie do pomyślenia, a tymczasem dziś bawarska marka w swojej gamie ma już nie tylko limuzyny czy duże SUV-y. "Dwójka" Active Tourer jest niezwykła z jeszcze jednego względu - jest pierwszym modelem BMW z napędem na koła przedniej osi. Ci najbardziej tradycyjni klienci marki z pewnością ze zgrozą patrzą na ten model, jednak małe nadwozie z przestronnym wnętrzem powinno przyciągnąć również nieco mniej zamożną klientelę. Co najważniejsze, wykonanie, użyte materiały, a nawet właściwości jezdne są na najwyższym poziomie. BMW jeszcze nigdy nie triumfowało w tym konkursie, przed rokiem było blisko - i3 zajęło drugie miejsce. Może więc czas na zwycięzcę z biało-niebieską szachownicą na masce...

Citroen C4 Cactus


Citroen słynął z modeli, które wyłamują się ze schematów obowiązujących w danych czasach. Nie inaczej jest i z C4 Cactusem, który obecnie jest chyba najbardziej oryginalnym crossoverem w swoim segmencie, udanie łączącym styl retro z nowoczesną technologią. Dziś sam gadżeciarski styl to jednak mało, a niestety C4 Cactus ma pewne braki w wyposażeniu czy wykończeniu. Decyzja jurorów może zależeć od tego, która szala przeważy - czy nietypowy, atrakcyjny design, czy też ta z pewnymi niedociągnięciami. Jeśli ta pierwsza, wówczas grupa PSA może świętować drugi rok z rzędu, a marka Citroen pierwszy raz od 1990 roku (Citroen XM).

Ford Mondeo


Ford tytuł Car of the Year zdobywał już pięciokrotnie (ostatni raz S-Max w 2007) i należy pod tym względem do czołówki koncernów samochodowych. W 1994 roku w plebiscycie zwyciężył Ford Mondeo Mk I, jednak piąta generacja tego samego modelu nie będzie miała łatwego zadania. Przede wszystkim z tego względu, że na europejskim rynku pojawiła się ze sporym poślizgiem i nowoczesne rozwiązania niekoniecznie są już najnowocześniejsze. Mondeo Mk V to jednak wciąż jeden z większym modeli klasy średniej, o atrakcyjnym wyglądzie i świetnych właściwościach jezdnych.

Mercedes klasa C


W przeciwieństwie do BMW Mercedes ma już na koncie tytuł Car of the Year. Jednak tylko jeden raz i niezwykle dawno temu - w 1974 roku otrzymała je Klasa S (W116), więc w Stuttgarcie marzą o powtórzeniu tego wyczynu przez najnowszą Klasę C. Średnia limuzyna klasy premium ma to wszystko, z czego słyną modele z gwiazdą na masce. Czy jednak ma to coś, czym zaskoczy i jednocześnie przekona do siebie jurorów?

Nissan Qashqai


Poprzednik był prawdziwym bestsellerem i sprawił, że crossovery należą dziś do najszybciej rozwijającego się segmentu rynkowego. Jednak wyróżnienia w postaci tytułu Car of the Year nie otrzymał. Może jego następca? Nissan Qashqai drugiej generacji rewolucyjny nie jest, w dużej mierze naśladuje poprzednika, dokładając do znanych już zalet nowoczesną technologię. Na rynku będzie miał jednak dużo trudniejsze zadanie, gdyż konkurencja nie śpi i jest obecnie niezwykle mocna. Nissan zdobywał już tytuł Europejskiego Samochodu Roku dwukrotnie - Micra (1993) była pierwszym japońskim modelem z tym tytułem, zaś Leaf (2011) pierwszym w pełni elektrycznym. Może więc Qashqai II będzie pierwszym crossoverem, który otrzyma tytuł Car of the Year? W końcu jurorzy, poza oceną poszczególnych kryteriów, powinni wsłuchiwać się również w głos rynku.

Renault Twingo


Silnik umieszczony z tyłu, napęd na koła tylnej osi - nowe Renault Twingo zadziwiło takimi rozwiązaniami cały świat motoryzacyjny. W końcu mamy do czynienia z modelem z segmentu malutkich, miejskich aut, a nie ze sportowym samochodem. W niedocenianym jeszcze kilka lat temu segmencie rynkowym taki ryzykowny krok może albo okazać się przyczyną sukcesu, albo zakończyć się całkowitym niepowodzeniem. My stawiamy na ten pierwszy scenariusz. Natomiast w plebiscycie na najlepsze auto 2015 roku na Starym Kontynencie taka inność może zostać doceniona przez jurorów. Renault ma do tej pory sześć zwycięstw w historii konkursu, jednak od ostatniego triumfu mija już dziewięć lat (Clio w 2006) i apetyty na kolejne wyróżnienie nad Sekwaną są olbrzymie.

Volkswagen Passat


Niemiecka marka, jak dotąd, zwyciężała stosunkowo rzadko, bo zaledwie trzykrotnie, ale jako jedyna w tej dekadzie ma już na koncie dwa tytuły Car of the Year (Polo w 2010 i Golf VII w 2013). I jest szansa, że doda do tego kolejne. Volkswagen Passat ósmej generacji jest modelem dopracowym w najdrobniejszych szczegółach, z nowoczesną technologią, bogatym wyposażeniem i bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi. Na europejskim rynku jest murowanym kandydatem do miana lidera w swoim segmencie, jednak w wyścigu o tytuł Samochodu Roku 2015 mogą decydować różne inne szczegóły.

Komentuj:

~jurorek 2015-02-05

gdyby brano pod uwagę co jest najlepsze z tej siódemki, to powinien wygrać Passat albo C klasa, a wygra zapewne Passat, chyba że powstanie koalicja antyniemiecka to może któryś z francuzów albo qashqai

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport