mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > USA: technologia BlueTec EPA10 gotowa do wprowadzenia

USA: technologia BlueTec EPA10 gotowa do wprowadzenia

Technologia SCR/BlueTec, spełniająca amerykańską normę EPA10 to jedna z najbardziej ekonomicznych i przyjaznych środowisku technik oczyszczania spalin. Po wnikliwych testach przeprowadzonych na łącznych dystansie 25 milionów mil, uznano ją za gotową do wprowadzenia - w amerykańskich pojazdów pojawi się już w styczniu 2010 r.

USA: technologia BlueTec EPA10 gotowa do wprowadzenia

Detroit Diesel, producent silników należący do spółki Daimler Trucks North America (DTNA), przetestował technologię SCR/BlueTec w pojazdach ciężarowych na łącznym dystansie 25 milionów mil. Do chwili seryjnego wprowadzenia technologii BlueTec (SCR - selektywna redukcja katalityczna) w styczniu 2010 roku samochody testowe pokonają przebieg aż 28 milionów mil. Dzięki temu technologia SCR również w USA zaliczać się będzie do najlepiej przebadanych technik oczyszczania spalin.

Po szczegółowych testach na dystansie 25 milionów mil (około 40 milionów kilometrów) wykorzystywana w Europie od 2005 roku technologia BlueTec jest teraz gotowa do wprowadzenia na rynkach obszaru NAFTA. Silniki Detroit Diesel z technologią SCR zostaną wprowadzone na rynek 1 stycznia 2010 roku, wraz z wejściem w życie amerykańskiej dyrektywy o emisji spalin EPA10.

BlueTec jest potwierdzeniem zaangażowania i wysiłków koncernu Daimler AG, na rzecz sprostania współczesnym wyzwaniom w sferze ekologii, wydajności pojazdów cieżarowych i zmniejszenia zużycia paliwa. Od chwili wprowadzenia technologii BlueTec wiosną 2005 roku Daimler Trucks dostarczył klientom na całym świecie ponad 237 000 samochodów ciężarowych i autobusów wyposażonych w silniki BlueTec.

Północnoamerykańska wersja tej technologii zostanie wykorzystana między innymi we wprowadzonych niedawno na rynek silnikach firmy DDC: DD13, DD15 oraz DD16. "Cieszy nas, że w technologii SCR znaleźliśmy optymalne rozwiązanie problemu emisji spalin w perspektywie roku 2010. BlueTec zapisze się w historii naszego przedsiębiorstwa jako jeden z najdokładniej przetestowanych systemów oczyszczania spalin" - mówi David Siler, szef marketingu firmy Detroit Diesel. "W ciągu dziesięciu lat, które upłynęły od chwili rozpoczęcia testów w Europie, mieliśmy dużo czasu na techniczną optymalizację systemu i udoskonalenie jego skuteczności. Ponadto dysponujemy solidnym doświadczeniem płynącym z jazd testowych i ich ewaluacji" - kontynuuje Siler.

Według Silera wyniki najnowszych badań wskazują, iż północnoamerykańskie przedsiębiorstwa eksploatujące samochody ciężarowe w pełni zdają sobie sprawę z zalet systemu SCR. Jak tylko klienci zapoznają się z technologią i ze wszystkimi faktami SCR stanie się technologią pierwszego wyboru, jeśli chodzi o spełnianie normy EPA 2010. Siler: "To była tylko kwestia czasu, kiedy klienci zaczną domagać się mniejszego zużycia paliwa i redukcji emisji szkodliwych związków w spalinach. SCR jest jedyną wypróbowaną technologią spełniającą oba postulaty".

Również Rakesh Aneja, odpowiadający w firmie Detroit Diesel za realizację programu EPA 2010, jest przekonany o skuteczności technologii BlueTec: "Dzięki niej osiągniemy w pełni nasze cele, czyli optymalizację osiągów, emisji spalin, zużycia paliwa, trwałości i niezawodności. Nasze aktualne obliczenia szacunkowe wskazują na niższe zużycie oleju napędowego, sięgające do pięciu procent, w porównaniu z obecnie eksploatowanymi silnikami" - podkreśla Aneja. Konstruktorzy silników z firmy Detroit Diesel wspólnie z zajmującymi się samochodami kolegami ze spółki DTNA testowali system BlueTec w różnych warunkach klimatyczno-pogodowych i eksploatacyjnych oraz na różnych trasach. "Wyniki przeprowadzonych badań w pełni spełniają nasze oczekiwania i zapewni to naszym klientom ekonomiczne zużycie paliwa przy jednoczesnym ograniczeniu emisji szkodliwych związków i dwutlenku węgla." – cieszy się Aneja.

Niemal 100 procent dużych silników wysokoprężnych produkowanych po 1 stycznia 2010 roku na rynki USA i Kanady będzie wyposażonych w technologię BlueTec. Wykorzystywana w silnikach Detroit Diesel technologia BlueTec ma konstrukcję modułową i jest dostosowana zarówno do normalnej eksploatacji na drogach, jak i do rozmaitych, typowych dla poszczególnych branż zastosowań specjalistycznych.

Tematy w artykule: silnik Daimler AdBlue BlueTec

Podobne wiadomości:

Toyota Yaris - nowy silnik 1.5

Toyota Yaris - nowy silnik 1.5

Technika 2017-01-25

Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku

Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku

Aktualności 2016-10-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Abrera czy Teide? Oto nazwy dla nowego Seata
Abrera czy Teide? Oto nazwy dla nowego Seata
Seat ogłosił konkurs na nową nazwę dla największego SUV-a w gamie. Wpłynęło ponad 10 tys. zgłoszeń, a jury wybrało kilka finałowych propozycji, z których zostanie wyłoniona nazwa modelu.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech