mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Udany rok Hyundaia

Udany rok Hyundaia

Ubiegły rok był wyjątkowo udany dla Hyundaia w Polsce. Sprzedaż Hyundai Motor Poland wzrosła o 199 procent w stosunku do 2003 roku i w odniesieniu do obecnej sytuacji na rynku nowych samochodów można ten wynik określić jako bardzo dobry.

Po kilku trudnych latach marka Hyundai wydaje się odzyskiwać utracony rynek. Punktem zwrotnym stało się włączenie Polski do struktur UE, które skutkowało zniesieniem ponad 30-procentowego cła na samochody importowane spoza Europy. Dzięki konkurencyjnej ofercie cenowej połączonej z wysoką jakością produktu i 3-letnim okresem gwarancji bez limitu kilometrów klienci wrócili do salonów Hyundai, w wyniku czego 2004 rok zamknął się dla HMP wynikiem sprzedaży 3.504 sztuk. Pomimo znacznego pogorszenia się sytuacji na rynku samochodów nowych w Polsce, druga połowa roku była dla polskiego oddziału Hyundai Motor bardzo dobra. Najlepiej sprzedającym się modelem było najmniejsze auto Hyundaia w Polsce - Getz (2585 sztuk), na drugim miejscu uplasował się Accent (549 sztuk), kolejne miejsca zajęły Santa Fe, Matrix, Terracan, H-1, Elantra Coupe.

Wiosną 2005 na polskim rynku pojawią się dwa nowe modele – Sonata (klasa wyższa) i Tucson (SUV), na które obecni klienci czekają z niecierpliwością.

Biorąc pod uwagę wprowadzenie dwóch nowych modeli zastępujących XG i Santa Fe oraz długo oczekiwane wprowadzenie na rynku koreańskim przyjaznych dla środowiska samochodów osobowych z silnikami Diesla, Hyundai Motor Co. jako cel stawia 13,8 proc. wzrostu sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku do 2.380 tysięcy sztuk. Przeliczając te dane na dochód, dział planowania oczekuje 11,6 proc. wzrostu w stosunku rocznym
do 34,45 mld USD.

Największy wzrost zapewnić ma sprzedaż eksportowa, która według prognoz będzie rosnąć prawie dwa razy szybciej niż krajowa. Sprzedaż zagraniczna Hyundaia ma osiągnąć w 2005 poziom 1.780 tysięcy sztuk, o 15,3 proc. więcej niż w 2004 roku, podczas gdy sprzedaż w Korei wzrośnie o 9,8 proc. do 605 tysięcy samochodów.

W minionym roku eksport skumulowany przekroczył poziom 10 milionów samochodów, a roczna sprzedaż przekroczyła liczbę dwóch milionów sztuk po raz pierwszy w historii. Światowa sprzedaż wzrosła o 16,2 proc. do 2.283.298 sztuk. Jednakże sprzedaż w Korei była słaba i spadła o 12,3 procent do 550.538 sztuk. Największy spadek zanotowano w segmencie samochodów użytkowych (o 21,2 procent do 159.538 sztuk). O 8% do 390.893 sztuk spadła sprzedaż samochodów osobowych. 

W ciągu minionego roku Getz/Click wyłonił się jako najlepiej sprzedający się model, którego 197.198 sztuk wyeksportowano z Korei. Santa Fe zajął drugie miejsce pod względem wolumenu sprzedaży światowej osiągając poziom 193.393 wyeksportowanych z Korei, następne miejsca zajęła Elantra/Avante osiągając poziom 182.500 sztuk.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport