Jak informuje dziennik - w tej chwili w Chinach jest ukraińska delegacja, bo Wasadze chciałby jak najszybciej sprowadzić Chińczyków na Żerań. Realizacja tych planów może sprawić, że Polska stanie się jednym z największych europejskich ośrodków produkcji tanich aut: fiaty, chevrolety i chińskie chery.
Sama produkcja chevroletów w Polsce powinna spowodować spadek cen tych aut. "Chcemy zrobić wszystko, żeby nie dopuścić do "kanibalizacji" naszych marek. Chevrolet musi być wyraźnie tańszy od opla - powiedział Rzeczpospolitej Herbert Spranger, ustępujący prezes Chevrolet Europe. Kiedy od ceny chevroleta odliczymy 10 procent cła, jakim są obciążone samochody sprowadzane do Unii spoza jej obszaru, chevrolet robi się znacząco tańszy od opla i o to nam chodzi - tłumaczył Spranger.
W 2005 r. z taśm FSO S.A. zjechało prawie 40 tysięcy samochodów marki Lanos i Matiz. Produkowany w tej chwili na Żeraniu lanos to model należący jeszcze do Daewoo. Prawo do jego produkcji FSO miała do końca tego roku, ale GM Daewoo Auto Technologies (koreańska spólka GM) zgodził się na przedłużenie. Lanos jest dzisiaj najlepiej sprzedającym się autem na Ukrainie i ma tam ponad 10-procentowy udział w rynku.
Przeczytaj także:
GM w FSO? (2006-03-16)
FSO - sprzedaż i produkcja w 2005 (2006-02-27)
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +