mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ukraińsko - chińskie auta z Polski

Ukraińsko - chińskie auta z Polski

Umowa z nowym inwestorem w FSO ma być podpisana w ciągu miesiąca. Nie wiadomo, ile modeli będzie tam produkowanych. Za rok warszawska fabryka może zacząć produkować dwa modele aut: chevroleta oraz chery - małe auta z Chin.

Ukraińsko - chińskie auta z Polski

Jak informuje dziennik - w tej chwili w Chinach jest ukraińska delegacja, bo Wasadze chciałby jak najszybciej sprowadzić Chińczyków na Żerań. Realizacja tych planów może sprawić, że Polska stanie się jednym z największych europejskich ośrodków produkcji tanich aut: fiaty, chevrolety i chińskie chery.

Sama produkcja chevroletów w Polsce powinna spowodować spadek cen tych aut. "Chcemy zrobić wszystko, żeby nie dopuścić do "kanibalizacji" naszych marek. Chevrolet musi być wyraźnie tańszy od opla - powiedział Rzeczpospolitej Herbert Spranger, ustępujący prezes Chevrolet Europe. Kiedy od ceny chevroleta odliczymy 10 procent cła, jakim są obciążone samochody sprowadzane do Unii spoza jej obszaru, chevrolet robi się znacząco tańszy od opla i o to nam chodzi - tłumaczył Spranger.

W 2005 r. z taśm FSO S.A. zjechało prawie 40 tysięcy samochodów marki Lanos i Matiz. Produkowany w tej chwili na Żeraniu lanos to model należący jeszcze do Daewoo. Prawo do jego produkcji FSO miała do końca tego roku, ale GM Daewoo Auto Technologies (koreańska spólka GM) zgodził się na przedłużenie. Lanos jest dzisiaj najlepiej sprzedającym się autem na Ukrainie i ma tam ponad 10-procentowy udział w rynku.


Przeczytaj także:

GM w FSO? (2006-03-16)

FSO - sprzedaż i produkcja w 2005 (2006-02-27)

 


Podobne wiadomości:

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

Polskie drogi 2017-08-17

Autostrada A2 rusza na wschód

Autostrada A2 rusza na wschód

Polskie drogi 2017-07-26

Komentuj:

~Mały 2006-10-14

Warszawiaki to największe cwaniaki niech dalej szukają - jak z Ukrainą im nie wyjdzie to może by tak z producentem taczek !!!!!

~za wszelką cenę 2006-08-07

utrzymanie i rozwój produkcji-to w sumie kilkadziesiąt tys miejsc pracy (w tym sklepy,transp.usługi,export,banki,lekarze,itd).

~motomaniak 2006-06-30

Chery to 92% procent Matiza , 8% procent podzespołów "własnych".

~seeker 2006-06-06

I znowu znaczek FSO pójdzie do lamusa na rzecz znaczka Chery a dopiero co był wielki powrót marki FSO.

~tantus 2006-06-06

@zdegustowany: to proste. Zachodnie koncerny inwestują tam, gdzie rynek się rozwija, a więc jest szansa zarobić. U nas rynek się raczej "zwija", za to bardzo szybko rośnie sprzedaż np. w Rumunii, na Ukrainie i w Rosji. I tam będą teraz lokowane największe inwestycje.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości
Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości
Czwarta generacja flagowego modelu w końcu zadebiutowała. Nowe Audi A8 to kolejny, duży krok naprzód, a zarazem potwierdzenie hasła "przewaga dzięki technice". Oto najbardziej zaawansowana maszyna w tej klasie.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech