mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Unimog w przemyśle drzewnym

Unimog w przemyśle drzewnym

Zbyt grząska nawierzchnia, zbyt strome wzgórze? Nie ma miejsca, do którego nie dotrze Unimog U 400. Transport drewna to tylko jedna z wielu jego misji specjalnych, przeprowadzanych w Lesie Turyńskim w Niemczech.

Unimog w przemyśle drzewnym
Za kierownicą Unimoga U 400 Jens Seiner potrafi odkryć proste recepty na problemy, które zdają się nie mieć rozwiązania. Aby sprawnie wywozić drewno z lasu i dostarczać je do odległych zakładów obróbki drzewnej, wykorzystuje on dwie formy transportu. Wyposażony w żuraw Unimog służy do zbierania pni drzew, a dodatkowa skrzynia ładunkowa - do ich przewożenia.
Układanie pni bezpośrednio w kontenerze nie wymaga dodatkowego przeładunku. W ten sposób Jens Seiner - właściciel warsztatu samochodowego - piecze dwie pieczenie na jednym ogniu. - Nie ma obaw co do zabezpieczenia dwumetrowych pni czy przeciążenia pojazdu. W drodze powrotnej zawsze można załadować złom, gruz lub inne odpadki, by nie wracać z pustym kontenerem - mówi Seiner. I oszczędza paliwo. Unimog U 400 z 4,2-litrowym, czterocylindrowym silnikiem Diesla o mocy 130 kW (177 KM) potrzebuje około 11 litrów oleju napędowego na godzinę pracy. To znacznie mniej niż ciężarówka do przewozu drewna na długich dystansach.
Unimog z pomysłowym, hydraulicznym żurawiem to niezbędny pomocnik warsztatu Jensa Seinera. Napęd na cztery koła i wyjątkowa zwrotność pozwalają mu bez trudu przedzierać się przez błotniste lub zaśnieżone szlaki i dotrzeć tam, gdzie nie dojedzie żadna ciężarówka. - Pogoda nie ma znaczenia. 30-tonowym Unimogem mogę zbierać drewno z każdego zakątka Lasu Turyńskiego. Nim dotrę do utwardzonej drogi, czeka już na mnie ładowarka zabierająca dwa pełne kontenery drewna. Taki sposób transportu jest bardziej opłacalny - podkreśla Jens Seiner. Przez okrągły rok zbiera on drewno z nadleśnictwa położonego na terenie Lasu Turyńskiego, zajmującego powierzchnię blisko 50 tys. akrów i dostarczającego około 78,5 tys. metrów sześciennych drzewa rocznie.

Różne rodzaje pracy, wiele akcesoriów
Gdy Unimog nie pracuje akurat przy załadunku drewna, służy Seinerowi do odśnieżania dróg i leśnych ścieżek w pobliżu torów kolejowych. Sprawdza się także przy koszeniu poboczy i terenów zielonych, budowie dróg czy holowaniu aut. Do wykonywania każdego z tych zajęć entuzjasta Unimoga dysponuje specjalnymi narzędziami, montowanymi do samochodu, m.in.: pługiem, piaskarką, zbiornikiem na wodę, nożami oraz dźwigiem.

Mercedes-Benz Unimog świętuje 60. urodziny
60 lat temu, dokładnie 3 czerwca 1951 roku, pierwszy Mercedes-Benz Unimog zjechał z taśmy produkcyjnej fabryki w Gaggenau. Unikalna koncepcja i ogromna wytrzymałość - oto cechy, dzięki którym "pojazd uniwersalny” (niem. Universal-Motor-Gerät, skąd wzięła się popularna nazwa Unimog) zbudował swój legendarny wizerunek. Z tej okazji Mercedes-Benz organizuje niezapomniane spotkanie dla miłośników i właścicieli wszystkich generacji modelu. 4 czerwca br. sześćdziesiąt aut weźmie udział w Rajdzie Unimoga, a 5 czerwca odbędą się jubileuszowe uroczystości w Muzeum Unimoga w Gaggenau (www.unimog-museum.com). Dodatkowe informacje wraz z formularzem uczestnictwa w spotkaniu znajdują się pod adresem www.mercedes-benz.com/unimog-60jahre.

Podobne wiadomości:

Mercedes CLA i CLA Shootnig Brake odświeżone

Mercedes CLA i CLA Shootnig Brake odświeżone

Premiery 2016-03-16

Mercedes Klasa E W 213 - znamy polskie ceny!

Mercedes Klasa E W 213 - znamy polskie ceny!

Aktualności 2016-01-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Kodiaq – 5 gwiazdek w teście Euro NCAP
Skoda Kodiaq – 5 gwiazdek w teście Euro NCAP
Największy SUV czeskiego producenta został niedawno rozbity przez organizację Euro NCAP. Model Kodiaq został nagrodzony maksymalną notą pięciu gwiazdek. To już siódmy model Skody, który otrzymał taką ocenę.