mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Upusty nie zawsze pomagają

Upusty nie zawsze pomagają

Różnego rodzaju zachęty, jakie oferują producenci motoryzacyjni, mają pomóc ożywić słabnącą sprzedaż. Jednak, jak się okazuje, nie zawsze przynoszą one zamierzony efekt.

Powyższe twierdzenie tym razem nie odnosi się do naszego rynku, choć pasuje tu "jak ulał". Okazuje się, iż w Stanach Zjednoczonych, w kraju, w którym samochód traktowany jest jako narzędzie codziennego użytku, koncerny także narzekają na słabe wyniki sprzedażowe. Oczywiście na zupełnie innym poziomie niż u nas, ale każdemu apetyt rośnie w miarę jedzenia.

Trzy największe amerykańskie koncerny motoryzacyjne w listopadzie wprowadziły specjalne programy, które miały zintensyfikować ich sprzedaż. Jak pokazały jednak wyniki pierwszych badań, oczekiwane rezultaty nie zostały osiągnięte. Owszem, ogólny udział w krajowym rynku tych trzech firm wzrósł, ale bardzo nieznacznie. Po pierwszych dwóch tygodniach listopada (do 13) ich udział wynosił 47,7%, po kolejnych dwóch jedynie 48,8%.

Największy wzrost udziału rynkowego (z 18,8 do 19,9%) zanotował w tym czasie General Motors, który swój program "Red Tag Sale" wprowadził 13 listopada. Ford, którego program "Keep It Simple" wszedł w życie 16 listopada, zanotował nawet spadek z 15,3 do 15,1%. Najpóźniej na wprowadzenie zachęt zdecydował się DaimlerChrysler (21 listopada), jednak program "Miles od Freedom Plan" przyniósł mu wzrost z 13,6 do 13,8%.

W tym samym czasie niewielki spadki udziałów zanotowały główne azjatyckie koncerny. Odpowiednio: Toyota z 17,9 do 17,4%, Honda z 12,2 do 11,7% oraz Hyundai z 4,4 do 4,3%. Bez zmian pozostał udział rynkowy Nissana, który wynosi 7,8%.

Jak widać, nie zawsze wprowadzenie zachęt przekłada się na lepszą sprzedaż. Z drugiej jednak strony okres dwóch tygodni, jaki minął od czasu ich wprowadzenia może okazać się jeszcze za krótki, by w pełni ocenić efekt podjętych działań.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport