mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Użytkowe Volkswagena sprzedają się coraz lepiej

Użytkowe Volkswagena sprzedają się coraz lepiej

Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zanotowała w pierwszym kwartale bieżącego roku wzrost sprzedaży. Na świecie w tym okresie sprzedano 88.900 lekkich samochodów użytkowych. To oznacza, że auta Volkswagena sprzedają się o blisko 14 procent lepiej niż w tym samym okresie w roku ubiegłym.

Użytkowe Volkswagena sprzedają się coraz lepiej
- Odczuwalna jest poprawa koniunktury na samochody użytkowe, która w 2009 roku szczególnie w Europie się pogorszyła. Nasze innowacyjne, lekkie samochody użytkowe spotykają się z bardzo dużym zainteresowaniem rynku, a ożywienie gospodarki dodatkowo zwiększa popyt - wyjaśnia Harald Schomburg, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu marki Volkswagen Samochody Użytkowe.

W Europie Zachodniej w okresie od stycznia do marca 2010 roku sprzedaż wzrosła o 8,9 procent, do 53.600 aut (1. kw. 2009: 49.200 samochodów). Największym rynkiem marki, mimo braku ożywienia były Niemcy, gdzie nabywców znalazło 24.150 samochodów (1. kw. 2009: 24.900 szt. - 2,9 procent). Na innych dużych rynkach europejskich, na których sprzedaż lekkich samochodów dostawczych w 2009 roku znacznie spadła w wyniku światowego kryzysu gospodarczego, produkty marki Volkswagen Samochody Użytkowe w pierwszych trzech miesiącach 2010 roku, w wielu przypadkach zanotowały zdecydowany wzrost sprzedaży. W Wielkiej Brytanii sprzedaż wzrosła o 52,3 procent, we Francji o 28,7 procent, a w Hiszpanii o 33,3 procent.

Najlepiej sprzedawała się seria T5 (wzrost o 18 procent). Na całym świecie od stycznia do marca przekazanych zostało odbiorcom 32.950 Transporterów, Caravelle, Multivanów i Californii (1. kw. 2009: 27.900 samochodów).
 
- Nowy T5 pod względem zużycia paliwa i ogólnej ekonomiczności zrobił ogromny krok naprzód - podkreśla Schomburg.

Największym pozaeuropejskim rynkiem dla marki Samochody Użytkowye Volkswagen była Brazylia ze wzrostem sprzedaży o 54,9 procent do 20.600 sztuk samochodów typu Saveiro i T2 (1. kw. 2009: 13.300 aut). Na Bliskim Wschodzie sprzedaż w porównaniu z ubiegłym rokiem uległa podwojeniu. Szczególnie duży wzrost odnotowano w Turcji (3.800 pojazdów). W pierwszym kwartale ubiegłego roku sprzedano tam 1.800 aut, co oznacza wzrost o 113,3 procent.

W marcu 2010 roku wraz z wprowadzeniem na rynek południowoamerykański Amaroka, rozpoczęła się sprzedaż czwartego użytkowego modelu Volkswagena. Do końca marca klienci złożyli około 18.000 zamówień na nowego Amaroka.

Najlepszym pojedynczym miesiącem dla marki pod względem sprzedaży był marzec, w którym na całym świecie odnotowany został wzrost o 20,7 procent do 41.700 sztuk (marzec 2009: 34.500). W Europie Zachodniej sprzedaż zwiększyła się o 15,6 procent do 26.250 (marzec 2009: 22.700).

W 2009 roku marka Volkswagen Samochody Użytkowe po raz trzeci z kolei była liderem w Europie pod względem nowo zarejestrowanych pojazdów. Udział marki w europejskim rynku lekkich samochodów użytkowych wzrósł w 2009 roku do 15,9 procent (2008: 15 procent). Odpowiada to 247.800 zarejestrowanych w Europie samochodów użytkowych Volkswagena.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Transporter
Volkswagen Transporter
Cena podstawowa już od: 101 352 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. minibus-4dr. mixt-4dr. rama-2dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport