mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Używane części w naprawianych Fiatach

Używane części w naprawianych Fiatach

Fiat Auto Poland naruszył zbiorowe interesy konsumentów zmieniając jednostronnie zasady udzielanej gwarancji – uznał Prezes UOKiK Cezary Banasiński. Wbrew deklaracjom pojazdy tej marki naprawiane były częściami używanymi zamiast nowymi.

W trakcie postępowania przeciwko Fiat Auto Poland, które zakończyło się 9 sierpnia br. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ustalił, że 15 lipca 2002 r. spółka wystosowała pisma do swoich dilerów, w których wskazała na konieczność ograniczenia kosztów przy wykonywaniu napraw gwarancyjnych. Tym samym, zobowiązała ona swoich dilerów do korzystania z części używanych. Mimo tego, do 1 stycznia 2003 r. Fiat Auto Poland nadal w dokumentach gwarancyjnych zapewniał swoich klientów, że podczas naprawy używane będą wyłącznie części nowe.

Zdaniem Urzędu, nieuprzedzając użytkowników samochodów o nowych warunkach Fiat Auto Poland naruszył obowiązek udzielania konsumentom prawdziwej, rzetelnej i pełnej informacji. Za niedopuszczalne UOKiK uznał jednostronną zmianę zasad wykonywania napraw kosztem słabszych uczestników rynku i jednoczesne niedoręczenie przez przedsiębiorcę nowych wzorców umów gwarancyjnych. W trakcie postępowania odrzucono argument spółki, która podnosiła, że jeśli bezpłatna naprawa doprowadziła do sprawności eksploatacyjnej auta, oznacza to, że diler wywiązał się ze swoich obowiązków.

Wobec powyższego zmienione zasady naprawy pojazdów w żaden sposób nie wiążą klientów, którzy przed 1 stycznia 2003 r. nabyli samochody. Mogą oni domagać się zatem wykonania naprawy na niezmienionych warunkach tzn. za pomocą wyłącznie nowych części zamiennych. W przypadku tych konsumentów, którym naprawy już dokonano, mogą oni dochodzić swoich roszczeń wobec Fiat Auto Poland.

Zgodnie z informacjami UOKiK, od dnia 1 stycznia 2003 roku Fiat Auto Poland stosuje nowy wzorzec umowy gwarancyjnej, w którym zakłada możliwość wymiany uszkodzonych części na regenerowane.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.