V8 dla F1

Zmiany, zmiany, zmiany. Wszystko co stałe w Formule 1 to ciągłe modyfikacje: samochodów dla lepszych wyników, torów dla lepszego widowiska i technologii bezpieczeństwa dla zawodników.

Obecnie bolidy największej karuzeli na świecie - jak często nazywa się objazdowy, globalny show Formuły 1 - są napędzane jednostkami V10. Choć mają one jedynie 3-litry pojemności, to chodzi o możliwość wchodzenia jednostek z większą liczbą mniejszych cylindrów na bardzo wysokie obroty, czyli dużą efektywność produkcji mocy, z mniejszej ilości mieszanki paliwowo-powietrznej.

Wszystko wskazuje jednak na to, że już od nadchodzącego sezonu Toyota i BMW Williams zaczną używać mniejszych jednostki V8. 2.4-litrowe silniki mają być trwalsze, ale i o nawet 200 KM słabsze, mimo że ich efektywny zakres pracy może dochodzić nawet do ponad 20.000 obrotów. W związku z tym ich wdrożenie z zachowaniem konkurencyjności teamów będzie możliwe jedynie przy takim nakazie FIA.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Dartz Prombron Black Aligator – tuning po łotewsku
Dartz Prombron Black Aligator – tuning po łotewsku
Podobno dobrego gustu nie można kupić nawet za największe pieniądze. Jednak całkiem spora suma pieniędzy pozwoli nam kupić coś totalnie bezgustownego. Oto najnowszy samochód od Dartz, który jest potwierdzeniem.