mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > VW Golf R-Cup - nowa seria wyścigowa w Polsce

VW Golf R-Cup - nowa seria wyścigowa w Polsce

Kolejny producent samochodów zamierza ożywić sporty motorowe w Polsce. Swoją serię wyścigów płaskich w sezonie 2013 uruchomi Volkswagen Polska, oddając do dyspozycji kierowcom posiadającym licencję sportową 24 podrasowane egzemplarze Golfa R.

VW Golf R-Cup - nowa seria wyścigowa w Polsce
Nowy cykl przewidziany jest na 3 sezony z możliwością przedłużenia o kolejne lata. Oznacza to, że Volkswagen Golf R Cup będzie rozgrywany co najmniej do 2015 roku. W serii wyścigowej, której organizatorem jest Volkswagen Group Polska, a wsparcie techniczne zapewnia sportowy departament Volkswagen Racing Polska, udział weźmie 24 licencjonowanych kierowców w wieku do 25 lat. Wystarczy, że każdy z nich wniesie do projektu około 40 tys. Euro. Za tą cenę wydzierżawi jeden z profesjonalnie przygotowanych Golfów R o mocy 265 KM, mechaników, paliwo i opony.

Swój akces do nowej serii wyścigowej mogą zgłaszać kierowcy z każdego zakątka świata. Jak mówią organizatorzy cyklu, jeśli zainteresowanie pucharem Golfa ze strony zawodników okaże się duże, wówczas konieczne będzie zorganizowane dodatkowej sesji eliminacyjnej, na której zostanie wyłoniona najszybsza grupa kierowców. W sezonie 2013 weźmie ona udział w 7 weekendach wyścigowych (2 wyścigi podczas weekendu) na torach zlokalizowanych w Polsce - Poznań, Kielce (o ile zostanie ukończona przebudowa), Czechach, Niemczech, Austrii i na Słowacji. Każdy weekend będzie miał taki sam harmonogram: pierwszego dnia odbędą się dwa wolne treningi (2x30 min) oraz sesja kwalifikacyjna (1x30 min). Drugiego dnia rozegrane zostaną dwa 30 minutowe wyścigi rozdzielone kilkugodzinną przerwą.

Odpowiedzialny za przygotowanie wyścigowych Golfów R Janusz Gładysz, wieloletni dealer Volkswagena oraz szef Gładysz Racing Team, na konferencji prasowej zorganizowanej na torze Poznań przybliżył specyfikację techniczną tych samochodów. Kierowcy będą rywalizować w identycznie przygotowanych samochodach. Auta napędzane są na przednią oś silnikami TSI o pojemności 1984 ccm i mocy 265 KM. Układ przeniesienia napędu pozostanie seryjny. Jest to dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Dodatkowo, auta wyposażone będą w system Push-to-pass, który zwiększa moc jednostki napędowej o dodatkowe 50 KM. Po wciśnięciu przycisku na kierownicy, system będzie działał przez około 10s i będzie go można użyć kilkanaście razy podczas wyścigu. Samochody będą kompleksowo przygotowywane przez organizatora, który dostarczy auta na tory, zapewni obsługę mechaników, opony i paliwo.

Podobnie jak w europejskim pucharze Scirocco R Cup, także w trakcie rozgrywek Golf R Cup w wyścigach wezmą udział dwa auta VIP. Wystartują nimi znane osoby ze świata sportu, show-businessu, polityki, które posiadają doświadczenie w sportach motorowych. Kto nimi będzie,  tego jeszcze organizatorzy nie chcieli powiedzieć.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~Napęd 2012-08-07

Golf R ma napęd na cztery koła. To oni będe je degradować do jednej osi ze względu na koszty?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport