mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > VW na czele, Fiat ze sporym wzrostem

VW na czele, Fiat ze sporym wzrostem

We wrześniu, spośród wszystkich liczących się na europejskim rynku marek samochodowych, Fiat zanotował największy wzrost sprzedaży. Liderem sprzedaży pozostaje jednak niezmiennie Volkswagen.

VW na czele, Fiat ze sporym wzrostem

Marka z Wolfsburga we wrześniu sprzedała na europejskim rynku 145.722 samochody, co jest wynikiem gorszym od zeszłego roku zaledwie o 0,3 procenta. Mimo spadku sprzedaży Volkswagen zanotował wzrost udziału w rynku, z 10,1 do 10,4 proc. Wzrost we wrześniu o 2,2% zanotowała za to cała grupa VW, to zasługa trzech innych marek wchodzących w jej skład - Audi (+7,3%), Seat (+2,4%) i Skoda (+4,7%).
 
Drugie miejsce pod względem sprzedaży we wrześniu z udziałem na poziomie 9,1% (rok temu 8,6%) zajął Ford. To zasługa lepszych niż w ubiegłym roku wyników o 3,4%. Łącznie samochody tej marki trafiły do 128.422 nabywców.
 
Kolejne marki na liście nie mogą już zaliczyć września do udanych. Spadki sprzedaży zanotowały kolejne w rankingu Opel (122.417; -8,3%), Renault (106.694; -14,7%) i Peugeot (101.403; -1,1%).
 
Największe powody do zadowolenia mogą mieć szefowie Fiata. Włoska marka zwiększyła swoją sprzedaż aż o 19,3% i osiągnęła liczbę 74.463 sprzedanych aut. Pozwoliło to na prześcignięcie pod względem udziału rynkowego Citroena. Jeśli dodać do tego także wzrost o 10,4% Alfy Romeo, to nie dziwi już fakt, iż koncern Fiat wychodzi z finansowego dołka.
 
Sporym skokiem sprzedaży we wrześniu może pochwalić się również Toyota. 9,9-procentowy wzrost i 79.123 sprzedane samochody pozwoliły drugiej pod względem sprzedaży na świecie marce awansować na szóstą pozycję na europejskim rynku.
 
Bardzo podobnie przedstawia się sytuacja z wynikami sprzedaży po trzech kwartałach roku. Przewagę nad konkurencją powiększył Volkswagen, który w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy sprzedał już 1.257.807 samochody, o 8,9% niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział w rynku zwiększył się w tym czasie z 9,7 do 10,6%. Cała grupa VW jeszcze wyraźniej dominuje na Starym Kontynencie. Od ubiegłego roku jej udział zwiększył się z 18,9 do 19,9%, a sprzedaż wzrosła o 5,5%.
 
Drugą marką pod względem sprzedaży pozostaje jeszcze Opel z udziałem w rynku na poziomie 8,6% (rok temu 9,0%) i 1.022.104 (-4,5%) sprzedanych aut. Drugi w klasyfikacji przed rokiem Renault zanotował sprzedaż gorszą aż o 12,1% (1), a udział w rynku stopniał z 9,7 do 8,5%.
 
Przewaga obu nad czwartym w rankingu Fordem zmalała odpowiednio do nieco ponad 40 tys. oraz 25 tys. aut. Ford sprzedał w ciągu trzech kwartałów 980 tys. aut (-1,9%), a jego udział w rynku wynosi 8,3%. Wyraźnie udziały w rynku tracą także pozostałe francuskie marki - sprzedaż Peugeota spadła o 3,7%, a Citroena o 2,9%.
 
Znaczne zwiększenie udziału w rynku zanotował przede wszystkim Fiat, którego sprzedaż wzrosła o 22,8% (686,3 tys.) oraz Toyota (662,8 tys.; +7,0%). Jednak rekordowymi wynikami mogą się pochwalić Dacia (+138,2%) oraz Lexus (+99,0%).

Czytaj  także:
 
Europa w dół, Polska do góry (2006-10-13)

 
 

Zobacz koniecznie: Wszystko o Fiat
Tematy w artykule: Fiat VW

Podobne wiadomości:

Europa w dół, Polska do góry

Europa w dół, Polska do góry

Aktualności 2006-10-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport