mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > VW najbardziej popularny w Europie

VW najbardziej popularny w Europie

Samochody marki Volkswagen były najczęściej kupowane w zeszłym roku na Starym Kontynencie. Również Grupa VW nie miała sobie równych pod względem liczby sprzedanych nowych aut.

W całym 2005 roku liczba sprzedanych Volkswagenów na rynku europejskim wyniosła 1.544.540 egzemplarzy. Jest to wynik o 3,2% lepszy niż w całym 2004 roku. Pozwoliło to niemieckiej marce na zwiększenie udziału rynkowego z 9,8 do 10,1 procent oraz na ponowne zajęcie pozycji lidera. W 2004 roku najbardziej popularną marką był bowiem Renault, który także przez ponad połowę ubiegłego roku znajdował się na czele list sprzedażowych. Ostatecznie jednak łączna sprzedaż wyniosła 1.464.424 samochody nowe, co oznacza spadek o 6,6% i stratę udziału rynkowego z 10,2 do 9,6%.

Kolejne miejsca zajęła marka Opel (Vauxhall w Wlk. Brytanii) ze sprzedażą 1.366.412 aut (-1,2%) i udziałem w rynku 9,0%. Na czwartej pozycji znalazł się Ford (1.256.890 aut, -3,5%), a na piątej Peugeot (1.129.897 aut, -6,0%).

Najbardziej dynamicznie w Europie w 2005 roku rozwijała się marka Kia, która w porównaniu do 2004 r. zwiększyła swą sprzedaż aż o 39,1% (242.063). Znacznym wzrostem sprzedaży mogą pochwalić się także Suzuki (+14,7%, 234.481), BMW (+11,0%, 650.428), Honda (+9,7%, 259.210) i Audi (+9,0%, 616.151).

Jak najszybciej o ubiegłym roku będą chciały z pewnością zapomnieć takie marki jak: Jaguar (-22,2%, 46.185), Alfa Romeo (-16,9%, 129.031), Fiat (-13,7%, 736.338).

Porównując wyniki całych grup marek, zdecydowanie na czele znajduje się grupa VW (VW, Audi, Seat, Skoda i in.), której łączna sprzedaż wyniosła 2.944.652 auta, była wyższa od zeszłorocznej o 3,2% i pozwoliła na zwiększenie udziału rynkowego do 19,3%. Drugie miejsce przypadło francuskiej grupie PSA Peugeot Citroen, która sprzedała w sumie 2.061.264 nowe auta (-2,9%) i nieznacznie zmniejszyła swój udział do 13,5%. Trzecie miejsce zajęła Ford Group (Ford, Volvo, Land Rover i Jaguar) ze sprzedażą 1.628.917 samochodów (-3,4%) i udziałem 10,7%. Niewiele mniejszą sprzedaż uzyskał w Europie koncern GM (Opel, Chevrolet, Saab i in.) - 1.625.828 aut (-0,7%) i udział w rynku 10,7%. Pierwszą piątkę zamyka Renault (oprócz francuskiej marki także Dacia) ze sprzedażą 1.487.464 pojazdów (-5,2%) i udziałem rynkowym 9,8%.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Volkswagen
Tematy w artykule: Volkswagen

Podobne wiadomości:

Volkswagen Tiguan Allspace już w polskich salonach

Volkswagen Tiguan Allspace już w polskich...

Aktualności 2017-09-18

Porsche, Lamborghini i Bentleye będą elektryczne

Porsche, Lamborghini i Bentleye będą...

Aktualności 2017-09-12

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic