mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > VW stawia na TSI, gaz ziemny oraz Bluetec

VW stawia na TSI, gaz ziemny oraz Bluetec

W ciągu najbliższych kilku, kilkunastu lat Volkswagen planuje wprowadzić do seryjnej produkcji sporą liczbę bardziej oszczędnych i ekologicznych jednostek napędowych, które będą wykorzystywać różne źródła napędu.

VW stawia na TSI, gaz ziemny oraz Bluetec

Najbliższa przyszłość z pewnością będzie należeć do benzynowych silników typu TSI. Te podwójnie doładowane jednostki (dwie niezależne sprężarki - mechaniczna i turbo, tzw. Twincharger) o stosunkowo małej pojemności rozwijają moc porównywalną do znacznie większych silników, a przy tym są dużo bardziej ekologiczne. Obecnie VW oferuje dwie wersje tego silnika - o pojemności 1,4 l i mocy 140 KM oraz 170 KM - w takich modelach jak Golf, Golf Plus, Jetta oraz Touran. To jednak nie maksimum możliwości tego typu motorów. W koncepcyjnym modelu Iroc pojawiła się bowiem czterocylindrowa jednostka TSI o mocy 210 KM.
 
Jednak nie tylko silniki benzynowe mają stanowić o sile koncernu w niedalekiej już przyszłości. Coraz większe znaczenie ma odgrywać także gaz ziemny, pojawił się już nawet prototyp Passat TSI EcoFuel, który będzie wykorzystywać benzynę oraz właśnie gaz ziemny. Auto to osiąga moc 150 KM i ma zasięg ok. 400 km.
 
Oczywiście nie mogło zabraknąć w planach na temat jednostek napędowych silników diesla. Już niedługo na rynku amerykańskim pojawi się tzw. Bluetec, określany mianem najczystszego diesla świata, a przygotowany wspólnie z Mercedesem, Audi oraz BMW. W Europie na pierwsze auta (Golf, Jetta czy też Tiguan) z tą jednostką przyjdzie nam poczekać jednak jeszcze kilka lat, z tego względu, iż obecne diesle spełniają w zupełności europejskie normy emisji zanieczyszczeń.
 
Do końca obecnej dekady powinna też już się pojawić pierwsza benzynowo-elektryczna hybryda VW. Jednak najprawdopodobniej zawita ona na te rynki, gdzie sprzedać diesli jest marginalna. Czy i kiedy tego typu auta pojawią się w Europie wciąż pozostaje tajemnicą.
 
Być może też z tego względu nie ujrzymy hybryd VW na Starym Kontynecie, iż inżynierowie największego europejskiego koncernu pracują intensywnie nad jeszcze innymi rozwiązaniami. Jednym z przykładów jest silnik stanowiący połączenie właściwości diesla z jednostką benzynową. Tzw. "Combined Combustion System" pozwoli na uzyskanie porównywalnego spalania do standardowych diesli, jednak zachowa czystość spalin silników benzynowych. Ponieważ jednak będzie wymagany nowy rodzaj paliwa, to debiut jednostek Diesotto (połączenie słów Diesel i Otto) nie nastąpi wcześniej niż w 2015 roku.
 
I na koniec o najdalej w czasie odsuniętym projekcie. Auta wyposażone w tzw. ogniwa paliwowe, ze względu na wysokie koszta oraz różne trudności natury technologicznej, pojawią się w seryjnej produkcji nie wcześniej niż w 2020 roku, choć ta data może się przesunąć nawet do 2050 roku. Nieco wcześniej, być może, pojawią się pierwsze elektryczne modele, do którego prąd nie będzie pobierany z ogniw paliwowych, lecz prosto z gniazdka.
 
Zobacz więcej o samochodach marki Volkswagen

 Czytaj także:

KE przygotowuje ostrzejsze normy emisji CO2 (2006-11-06)

Niemieckie przymierze na rzecz diesli (2006-10-09)

TSI - Rewolucja silnikowa (2006-04-19)

Najczystszy diesel (2006-01-18)

 

Zobacz koniecznie: Wszystko o Volkswagen
Tematy w artykule: Volkswagen

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~niedowiarek 2006-12-15

i bardzo dobrze srodowisko jest wazne, pytanie tylko czy wprowadzanie nowych technologii nie ma na celu przede wszystkim usprawiedliwienia wzrostow cen aut?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport