mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Van of the Year 2002

Van of the Year 2002

Tytuł dla nowego TRAFICA.

Van of the Year 2002

Renault TRAFIC otrzymał tytuł “Van of the Year 2002”. Nagroda ta jest przyznawana przez jury złożone z dziennikarzy prasy specjalistycznej z 20 krajów europejskich. Nowy TRAFIC wyróżnia się dzięki zdecydowanej i nowatorskiej stylistyce, elastycznym silnikom o wysokich osiągach turbo diesel Common Rail 1.9 dCi, niskim kosztom ekploatacji, niezawodności i trwałości, ergonomii dopasowanej do przeznaczenia samochodu i licznym elementom wyposażenia zwiększającym bezpieczeństwo. Wszystkie te cechy sprawiają, że model ten stał się obecnie punktem odniesienia w swoim segmencie.

20 członków jury, przedstawicieli 20 krajów europejskich, którzy zebrali się w listopadzie we Włoszech, przyznało TRAFIKOWI, po tygodniu intensywnych testów, tytuł „Van of the Year 2002”. Z wynikiem 115 punktów, duet Renault TRAFIC-Opel Vivaro odciął się wyraźnie od konkurentów: Opla Combo (34), Forda Transita (24) i Fiata Doblo (19).

Narzędzie pracy dostosowane do wszystkich potrzeb

Nowy TRAFIC - samochód o zdecydowanej i nowatorskiej stylistyce, jest w sprzedaży od września 2001 r. w większości krajów europejskich. W gamie modelu, który zastąpił starszą wersję wyprodukowaną od roku 1980 w ponad 930 000 egzemplarzy, znajdują się 33 wersje z 2 rozstawami osi (3098 lub 3498), 2 poziomami ładowności (1000 i 1200 kg), 4 typami nadwozia (furgon i kombi – w chwili wprowadzenia na rynek, oraz podwozie z kabiną i bus – w roku 2002) i licznymi, dodatkowymi zabudowami (izotermy, chłodnie, samochody kempingowe, itd.).

Nowy TRAFIC, łączący w sobie śmiałość dynamicznych kształtów z solidnością licznych zabezpieczeń, wpisuje się w nurt, który zrywa z tradycyjną koncepcją samochodu dostawczego. Wyposażony w silniki turbo diesel Common Rail Renault (1.9 dCi 80 i 100 KM) i benzynowy (2.0 16v 120 KM), charakteryzujące się jednocześnie elastycznością i wysokimi osiągami, oraz w mechaniczną, sześciostopniową skrzynię biegów Renault, Nowy TRAFIC wyróżnia się poprzez niskie koszty eksploatacji, częstotliwość przeglądów ograniczoną do 30 000 kilometrów (lub 2 lat) i wyznaczone cele w zakresie trwałości, które zakładają, że pojazdem tym można przejechać 250 000 kilometrów.

W dziedzinie bezpieczeństwa samochód wysuwa się na pierwsze miejsce w swoim segmencie, w szczególności dzięki udoskonalonemu układowi hamulcowemu, który pozwala uzyskać maksymalną drogę hamowania równą 43 metry, zgodnie z testem typu „AMS”. Nowy TRAFIC staje się w ten sposób nowym punktem odniesienia w segmencie kompaktowych furgonów (klasy 2, o maksymalnej masie całkowitej od 2.5t do 2.8t).

Innowacyjna i bogata gama samochodów dostawczych

Nowy TRAFIC uzupełnia gamę samochodów dostawczych Renault złożoną z Kangoo Express, lidera w swoim segmencie w Europie, oraz Mastera, który otrzymał tytuł „Van of the Year 1998”. Konstruktor dysponuje więc najmłodszą (średnia wieku modelu wynosi 2 i pół roku) i najbardziej innowacyjną gamą pojazdów dostawczych na rynku, co przyczynia się do zapewnienia Renault, po raz trzeci z rzędu, czołowej pozycji w dziedzinie samochodów dostawczych w Europie.

Po umocnieniu sukcesu odniesionego przez Kangoo Express i Mastera od chwili wprowadzenia tych modeli do sprzedaży w roku 1997, Renault pragnie podwoić, przy pomocy Nowego TRAFIKA, swój udział w rynku furgonów, przechodząc od 8% całkowitej sprzedaży w roku 2000 do prawie 14% w roku 2003.

Sukces partnerskiej współpracy

Opracowane wspólnie z General Motors Europe, w wyniku porozumienia o współpracy, podpisanego w grudniu 1996, Nowy TRAFIC i Opel Vivaro podzieliły się tytułem. Oba samochody zostały zaprojektowane w Dyrekcji Wzornictwa Przemysłowego Renault i opracowane pod względem technicznym przez Dział Samochodów Dostawczych Renault w Villiers St Frédéric, w regionie paryskim. Modele Renault TRAFIC i Opel Vivaro będą montowane w fabryce IBC europejskiego oddziału General Motors, w Luton (Wielka Brytania), w cyklu 86 000 samochodów rocznie. Ponadto firmy Renault i Nissan ogłosiły, że zamierzają zainwestować wspólnie 250 milionów euro w produkcję X83, która ruszy w końcu 2002 roku, w fabryce Nissana w Barcelonie (Hiszpania), i będzie się odbywać w cyklu około 64 000 pojazdów rocznie.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport