mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Venga = sukces?

Venga = sukces?

Choć dwa miesiące obecności w sprzedaży to zdecydowanie za mało, by mówić o sukcesie rynkowym, to jednak początek Kii Venga na polskim rynku jest więcej niż obiecujący. Koreańczycy tym samym po raz kolejny udowadniają, że potrafią stworzyć auta, które przebojem są w stanie zaistnieć na rynku.

Venga = sukces?
Przed miesiącem Kia Venga w swoim debiutanckim miesiącu zajęła miejsce tuż za podium w rankingu najbardziej popularnych modeli Top Ten mojeauto.pl. W lutym było jeszcze lepiej i Kia z segmentu B+ awansowała o kolejne dwie pozycje i uplasowała się w końcowej klasyfikacji tylko za plecami Opla Astry, który tym samym zajął czołową lokatę już czwarty miesiąc z rzędu.

Co takiego decyduje o niewątpliwym sukcesie Kii Vengi, czy wręcz całej koreańskiej marki? Czy przede wszystkim bardzo korzystna cena, jak to argumentują przeciwnicy tej marki? Atrakcyjna cena to niewątpliwie mocny atut Kii, szczególnie w segmencie małych samochodów, które to są szczytem możliwości wielu polskich rodzin. Jednak również nie jedyny. Wydaje się, że po prostu Koreańczycy nauczyli się tworzyć auta, które bardzo dobrze odpowiadają potrzebom klientów, w tym przypadku Europejczyków. I nie chodzi tu tylko o fakt, że auta są projektowane i produkowane na Starym Kontynencie. Takie cechy, jak funkcjonalność, przestronność wnętrza i bagażnika, wystarczające silniki sprawiają, że spełniają one podstawowe wymagania nabywców. Jeśli dodamy do tego przyzwoitą cenę i jeszcze korzystną gwarancję (7-letnią) to już wiemy, co stanowi podstawę sukcesu modeli Kii.

Wśród nowości, jakie w lutym zadebiutowały na naszym rynku, z pewnością na największą uwagę zasługuje pojawienie się w sprzedaży marki Aston Martin wraz z pięcioma swoimi modelami (Rapide, DBS Coupe/Volante, DB9 Coupe/Volante, V8 Vantage oraz V12 Vantage). Luty zresztą obfitował w nowości z segmentu premium. Można było już zamawiać nowe BMW serii 5, serii 3 w wersji Coupe i Cabrio, Mercedesa klasy E Cabrio, nowe Audi A8 oraz R8 Spider. Z modeli dostępnych dla znacznie szerszej rzeszy odbiorców pojawiła się jedynie nowa generacja Citroena C3, gdyż również nowa odmiana Toyoty Prius nie należy do szczególnie popularnych u nas modeli.

TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w lutym 2010

Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1

bz

Opel Astra

15424

2

+ 2

Kia Venga

12914

3

- 1

Skoda Octavia

11009

4

- 1

Volkswagen Golf

9546

5

bz

Volkswagen Polo

8321

6

bz

Kia cee'd

6360

7

bz

Volkswagen Passat

6165

8

+ 14

Ford Fiesta

5943

9

+ 4

Opel Insignia

5518

10

- 1

Honda Civic

5161

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych samochodów w serwisie Auta Nowe

Choć oficjalne otwarcie pierwszego salonu sprzedaży marki Aston Martin na polskim rynku odbyło się przed kilkoma dniami, to jednak już w lutym polskie przedstawicielstwo tej brytyjskiej marki opublikowało cennik oraz rozpoczęło przyjmowanie zamówień. Stylowe modele będące mieszanką sportowego charakteru z dużą dozą luksusu są często przedmiotem marzeń wielu miłośników motoryzacji. Salon w Warszawie przynajmniej przybliży im te marzenia.

Nie da się jednak ukryć, że Aston Martin nie zawojuje rankingów popularności ani sprzedaży w kategorii marek. Tu wciąż na czele będą marki bardziej przystępne cenowo. W lutym ponownie w rankingu najlepszy okazał się Volkswagen, choć jego przewaga nad kolejnymi na liście Kią, Oplem i Skodą wyraźnie zmalała. Co jednak wcale nie musi oznaczać, że szykuje się tu zmiana lidera.

TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w lutym 2010

Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1

bz

Volkswagen

39906

2

bz

Kia

34563

3

bz

Opel

32256

4

bz

Skoda

26811

5

+ 2

Ford

23400

6

- 1

Toyota

20274

7

- 1

Renault

16832

8

+ 1

Audi

16433

9

- 1

Fiat

16381

10

+ 1

Mercedes

15428

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych samochodów w serwisie Auta Nowe

Opel Astra okazał się skuteczną barierą przed awansem Vengi na pierwszą pozycję wśród najbardziej popularnych modeli. Najnowszy model Kii powetował sobie to jednak w kategorii pojazdów użytkowych, czyli takich, przy zakupie których przysługuje pełne odliczenie podatku VAT. Choć bardzo duży awans w lutym zanotowała także ciężarowa wersja Astry.

Identycznie jak przed miesiącem, w czołowej dziesiątce rankingu znalazło się po pięciu przedstawicieli z segmentu pojazdów typowo dostawczych oraz segmentu aut osobowych z homologacją ciężarową, czyli popularnych aut z kratką.

TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta użytkowe w lutym 2010

Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1

+ 3

Kia Venga

2981

2

- 1

Skoda Octavia

2824

3

- 1

Volkswagen Transporter

2524

4

- 1

Kia cee'd

1969

5

+ 1

Mercedes Sprinter

1764

6

- 1

Nissan Qashqai

1430

7

+ 34

Opel Astra

1404

8

- 1

Fiat Ducato

1210

9

+ 3

Ford Transit

1128

10

- 2

Iveco Daily

1120


* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych samochodów w serwisie Auta Nowe

Tematy w artykule: raporty

Podobne wiadomości:

Kupujemy coraz mniej diesli

Kupujemy coraz mniej diesli

Aktualności 2016-04-19

Sprzedawcy aut używanych bardziej uczciwi

Sprzedawcy aut używanych bardziej uczciwi

Aktualności 2016-02-04

Komentuj:

~zajefajna 2010-03-17

"Atrakcyjna cena to niewątpliwie mocny atut Kii, szczególnie w segmencie małych samochodów, które to są szczytem możliwości wielu polskich rodzin.". Proszę Pana. Powodzenie rozsądnie małych aut w polskich rodzinach to przejaw zdroworozsądkowego myślenia, pomimo medialnego bombardowania nas SUV-ami itp. Po ulicach naszych miast NIE DA SIĘ Z PRZYJEMNOŚCIĄ JEŹDZIĆ AUTEM I NIE DA SIĘ SZYBKO ZAPARKOWAĆ AUTA Z POWODU TŁOKU. Oto dlaczego coraz częściej wybieramy rozsądnie małe auto. Np. Kia Vengę. Do dalekich podróży służą samoloty. A wydajna publiczna komunikacja miejska w mniejszych miastach NIE ISTNIEJE. Umarła razem z socjalizmem.

~wasyl 2010-03-17

Dekto. A znasz się na rolnictwie bo potrzebuję porady?

~ZXZ 2010-03-16

Zgadzam się. Ale ciekawe, że mimo wysokiej ceny się sprzedają, Dilerzy muszą dawać duże zniżki

~Dekto 2010-03-15

KIŁA sobie radzi dobrze, bo tandeta w Polsce zawsze dobrze szła i będzie szła...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport