mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Vivaro: wersja dostawcza, kombi, bus i pojazd rekreacyjny

Vivaro: wersja dostawcza, kombi, bus i pojazd rekreacyjny

Opel wprowadza zmiany w samochodach dostawczych w roku modelowym 2004.

Vivaro: wersja dostawcza, kombi, bus i pojazd rekreacyjny

Różne wersje pojazdu łączą w sobie atrakcyjny wygląd, funkcjonalność i ekonomiczną eksploatację w klasie do 2,8 tony. Vivaro może przewozić maksymalny ładunek do 1 142 kg i oferuje ponad 8,4 metra kwadratowego przestrzeni bagażowej. Może też służyć do komfortowego przewozu do 9 osób. Występuje on w dwóch wersjach rozstawu osi (3 098 i 3 498 mm), dwóch wersjach wysokości dachu, czterech rodzajach nadwozia (furgon, kombi, bus i pojazd rekreacyjny) oraz z czterema mocnymi i ekonomicznymi silnikami
(82-135 KM): trzema wysokoprężnymi z systemem wtrysku bezpośredniego common rail i dwulitrowym silnikiem benzynowym.
 
Model 2004 to kolejne poszerzenie i tak już licznej rodziny Vivaro. Model Vivaro Tour, teraz dostępny jako pojazd siedmio- lub opcjonalnie ośmiomiejscowy, powiększa ofertę Opla dla rodzin i świata biznesu. Dostępna jest także odmiana Vivaro Life, opracowana wspólnie z firmą Westfalia, która oferuje możliwość konfiguracji foteli i nowoczesne połączenie kolorów wnętrza.

Komfortowy Vivaro Tour w porównaniu z wersją Kombi oferuje większe i bardziej urozmaicone wyposażenie. Obejmuje ono m. in.: podłokietniki przy wszystkich fotelach, welurowe obicia foteli, dywaniki podłogowe, obicia boczne i sufitowe, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektryczne podnoszone okna, radioodtwarzacz CD 2005 i zdalnie sterowany zamek centralny. Dostępnych jest do ośmiu poduszek powietrznych (pełnowymiarowe przednie dla kierowcy i pasażera, boczne z przodu i kurtyny dla zewnętrznych foteli wszystkich trzech rzędów), a trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, zagłówki o regulowanej wysokości na wszystkich fotelach oraz system ABS gwarantują bezpieczeństwo pasażerów w razie kolizji. Zderzaki w kolorze nadwozia i pełne kołpaki podkreślają charakter tego vana.

Vivaro Tour jest fabrycznie wyposażone w pojedynczy fotel kierowcy i fotel pasażera z przodu, dwumiejscową kanapę w drugim rzędzie i trzymiejscową w trzecim. Na życzenie dostępna jest także dwumiejscowa kanapa w miejscu fotela pasażera z przodu. Pokrywa przestrzeni ładunkowej jest tak sztywna, że można na niej umieścić do 80 kg ładunku. Podobnie jak w wersji Kombi, tylny rząd foteli można w prosty sposób złożyć w celu powiększenia powierzchni bagażowej.

Podstawowa wersja furgonu charakteryzuje się drzwiami dla kierowcy i pasażera z przodu, dwiema parami drzwi z tyłu, otwierającymi się pod kątem 180 stopni i bocznymi drzwiami przesuwnymi po prawej stronie. Opcjonalnie dostępne są drugie drzwi przesuwne po lewej stronie oraz tylna klapa. Furgon występuje w dwóch różnych odmianach rozstawu osi – krótkiej (3 098 mm) i długiej (3 498 mm), z normalnym lub podwyższonym dachem oraz z maksymalną ładownością 2,7 lub 2,9 tony. Każda z wersji Vivaro oferuje dużo miejsca. Furgon o krótkim rozstawie osi (długość x szerokość x wysokość: 4,78 x 1,90 x 1,97 m) to niemal pięć metrów kwadratowych powierzchni, 2,41 m długości przestrzeni ładunkowej i 1,38 m wysokości. Jeszcze większa ładowność dostępna jest w wersji o długości 5,18 m. Oferuje on niemal sześć metrów kwadratowych powierzchni i długość 2,8 m.

Idealnym partnerem do pracy dla klientów, którzy potrzebują dużej przestrzeni ładunkowej, jest Vivaro van z podniesionym dachem. Oferuje on przedział bagażowy o dlugości 2,8 m, wysokość 1,92 m i 8,4 metra kwadratowego powierzchni, co z pewnością spełnia wszelkie wymagania transportowe. Innowacyjne i elastyczne wersje warsztatowe ze zintegrowanym systemem półek to dalsza część oferty w wersji van. Duży prześwit pomiędzy nadkolami (1,27 m) oraz możliwość przewozu ponad 1 100 kg ładunku, to cechy idealnie dostosowane do codziennych potrzeb firm transportowych. Współpracując ściśle z różnymi producentami, Opel opracował także kilka wariantów wnętrza Vivaro w wersji z podwyższonym dachem.

Podobnie jak furgon, wersja Kombi oferowana jest w dwóch różnych rozstawach osi (3098/3498 mm). Początkowo była ona dostępna tylko z krótszym rozstawem osi
i maksymalnej masie 2,7 tony. Jednak od ostatniej wiosny można zamawiać wersję
z rozstawem osi 3498 mm i o maksymalnej masie 2,9 tony.

Vivaro Kombi standardowo wyposażone jest w trzy rzędy foteli do przewozu dziewięciu osób, przesuwne drzwi po stronie pasażera i duże podwójne drzwi z tyłu. Opcjonalnie, można je zamówić tylko z dwoma rzędami foteli (sześć foteli) lub nawet jednym (trzy fotele), dzięki czemu wzrasta przestrzeń ładunkowa. W wariancie sześcio- i dziewięcioosobowym, ostatni rząd foteli można łatwo złożyć, co powoduje zwiększenie przestrzeni bagażowej i umożliwia przewiezienie do 5 metrów kwadratowych ładunków
o różnej wielkości.

Opel, wraz z doświadczonym partnerem – firmą Westfalia, opracował wersję Vivaro Life, która jest debiutem firmy w segmencie wielofunkcyjnych pojazdów rekreacyjnych. Wersja Life to pojazd o nowoczesnym, czytelnym i niepowtarzalnym wyglądzie. Powstały w oparciu o wersję Kombi, łączy w sobie funkcjonalność i wysoką ekonomikę. Dzięki wszechstronnemu wyposażeniu, Vivaro „Life” może być z powodzeniem wykorzystywany do pracy jak i do wypoczynku.

We wszystkich wersjach Vivaro dostępne są silniki czterocylindrowe: trzy turbodoładowane, wysokoprężne z systemem wtrysku bezpośredniego common rail
o pojemności 1,9 i 2,5 litra oraz dwulitrowa jednostka benzynowa 16V o mocy 120 KM. Wszystkie silniki charakteryzują się stosunkowo niskim poziomem zużycia paliwa, co w połączeniu z 90 litrowym zbiornikiem na paliwo oznacza, że Vivaro może pokonać do 1 200 km bez tankowania. Długie okresy międzyprzeglądowe – 30 000 km lub dwa lata – przyczyniają się do dalszej obniżki kosztów eksploatacji.

Podstawowa jednostka wysokoprężna 1.9 DI osiąga moc 82 KM, a mocniejsza wersja 1.9 DTI 100 KM. Zużywają one zaledwie 7,4 litra paliwa na 100 km. Jednostka common rail DTI o pojemności 2,5 litra zamyka gamę silników wysokoprężnych. Oferuje ona moc 135 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1 750 obrotach na minutę. Przy przyspieszeniu od zera do 100 km/h w czasie 13,1 sek. i szybkości maksymalnej 163 km/h, nowy silnik doskonale się sprawdza w Vivaro.

Jednostka 2.5 DT, podobnie jak silniki 1.9 DTI i benzynowy 2.0 V16 współpracuje
z pierwszą w tym segmencie sześciobiegową ręczną skrzynią biegów. Wysokoprężna jednostka podstawowa współpracuje ze skrzynią pięciobiegową. Ergonomiczna dźwignia zmiany biegów umieszczona jest na konsoli centralnej, co prowadzi do oszczędności przestrzeni we wszystkich wersjach Vivaro.
 
Zgodnie z tradycją Opla zachowania wysokiego standardu bezpieczeństwa, Vivaro posiada wszechstronny pakiet bezpieczeństwa aktywnego i biernego. Sztywna konstrukcja nadwozia wsparta jest systemem ochrony pasażerów. Standardowy pakiet bezpieczeństwa we wszystkich wersjach obejmuje poduszkę powietrzną i napinacze pasów bezpieczeństwa dla kierowcy oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki na wszystkich fotelach. Standardowo montowany jest także układ ABS. Dodatkowo można zamówić poduszkę powietrzną dla pasażera z przodu (120 litrów).

Wysoki poziom bezpieczeństwa aktywnego i komfort jazdy jak w samochodzie osobowym, zapewniane są przez przednie zawieszenie z niezależnymi kolumnami McPhersona i stosunkowo lekkie tylne zawieszenie z belką skrętną i drążkami Panharda. Dzięki zastosowaniu tarcz hamulcowych we wszystkich kołach (z przodu wentylowanych) i elektronicznego układu, zapobiegającego blokowaniu się kół oraz systemu dystrybucji siły hamowania, Vivaro ma najlepsze hamulce w swoim segmencie. Nawet przy pełnym obciążeniu droga hamowania Vivaro jest taka, jak w przypadku wielu samochodów osobowych.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport