mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volkswagen C Coupe GTE - między Passatem a Phaetonem

Volkswagen C Coupe GTE - między Passatem a Phaetonem

Na salonie samochodowym w Szanghaju Volkswagen przedstawił kolejną propozycję dużej limuzyny. Czy szykuje się wewnątrzfirmowa rywalizacja z Audi A6?

Volkswagen C Coupe GTE - między Passatem a Phaetonem
Volkswagen całkiem niedawno, bo na marcowym salonie w Genewie, pochwalił się koncepcyjnym modelem Sport Coupe Concept GTE. Wtedy patrzyliśmy na niego jako naturalnego następcę Volkswagena CC, bazującego na Passacie 4-drzwiowego sedana-coupe. Dziś Wolfsburg dodaje do listy oczekujących modeli C Coupe GTE, czyli limuzynę o pół segmentu wyższą. Czy między Passatem i CC, a luksusowym Phaetonem jest jeszcze miejsce na kolejnego sedana?

Volkswagen widocznie uważa, że tak. Choć Phaeton sprzedaje się bardzo dobrze (w Chinach) to jednak ma swoje lata - następca limuzyny z 2002 roku jest już blisko. Zapewne urośnie i zrobi miejsce kolejnemu dużemu Volkswagenowi, który będzie odpowiednikiem bratniego Audi A6. Szanghajski koncept ma 507cm długości, 193cm szerokości i 144cm wysokości, a wszystko wkomponowano w modną sylwetkę 4-drzwiowego coupe. Ogromny jest rozstaw osi - 301 centymetrów gwarantuje olbrzymią kabinę. Wnętrze ma gwarantować zarówno doskonałe warunki do odbywania długich, biznesowych podróży na tylnych fotelach, jak i świetne miejsce pracy dla szofera. Volkswagen nawet podzielił te dwie strefy i przód kabiny ma bardziej "technologiczny" wizerunek - wykończenia z wielowarstwowej stali oraz ogromny ekran dotykowy, wyświetlający m.in. pobrany ze smartfona rozkład dnia pana prezesa. Z kolei tylna loża jest hojniej obdarowana wysokiej klasy skórą i prawdziwym drewnem. Dodajmy do tego indywidualnie regulowane fotele, 4,5-calowy ekran sterowania klimatyzacją, 600-watowy system Dynaudio, elektrycznie ściemniany panoramiczny dach, pięknie wkomponowane ekrany w oparcia przednich foteli i chłodziarkę do szampana... Aż ciężko sobie wyobrazić, co będzie oferował następny Phaeton, skoro tak wyposażono auto pozycjonowane poniżej niego.

Trochę mniej imponujący jest napęd wykorzystany w C Coupe GTE. Owszem, jest to modna i nowoczesna "hybryda" typu plug-in, a więc baterie są ładowane zarówno podczas jazdy, jak i z gniazdka na postoju. Efekt połączenia silnika benzynowego z "elektrykiem" to imponujące 2,3 litra zużycia paliwa na każde 100km i "czysto elektryczny" zasięg ok. 50km. Jednak to samo według Volkswagena gwarantował wspomniany genewski koncept Sport Coupe Concept GTE, potrafiąc jednocześnie przyspieszać od 0 do 100km/h w 5,2 sekundy. Ile taki sam sprint zajmuje nowemu, "dyrektorskiemu" C Coupe GTE? 8,6 sekundy - to liga kompaktów z mocnym dieslem. Ale może chińscy klienci nie oczekują mocniejszego napędu?

Jesteśmy ciekawi, w co przerodzi się Volkswagen C Coupe GTE. Niemcy zdradzają jedno - to auto zapowiada wygląd drogich Volkswagenów przyszłości. Podobną "twarz" ujrzymy zarówno w kolejnym CC, jak i nowym Phaetonie. Czy między nimi zmieści się jeszcze jeden model? Zobaczymy - ochota do wkroczenia w tzw. segment premium jest u Volkswagena wielka, ale tam dawno już zadomowił się branżowy partner - Audi.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Cena podstawowa już od: 94 190 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-4dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport