mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volkswagen C Coupe GTE - między Passatem a Phaetonem

Volkswagen C Coupe GTE - między Passatem a Phaetonem

Na salonie samochodowym w Szanghaju Volkswagen przedstawił kolejną propozycję dużej limuzyny. Czy szykuje się wewnątrzfirmowa rywalizacja z Audi A6?

Volkswagen C Coupe GTE - między Passatem a Phaetonem
Volkswagen całkiem niedawno, bo na marcowym salonie w Genewie, pochwalił się koncepcyjnym modelem Sport Coupe Concept GTE. Wtedy patrzyliśmy na niego jako naturalnego następcę Volkswagena CC, bazującego na Passacie 4-drzwiowego sedana-coupe. Dziś Wolfsburg dodaje do listy oczekujących modeli C Coupe GTE, czyli limuzynę o pół segmentu wyższą. Czy między Passatem i CC, a luksusowym Phaetonem jest jeszcze miejsce na kolejnego sedana?

Volkswagen widocznie uważa, że tak. Choć Phaeton sprzedaje się bardzo dobrze (w Chinach) to jednak ma swoje lata - następca limuzyny z 2002 roku jest już blisko. Zapewne urośnie i zrobi miejsce kolejnemu dużemu Volkswagenowi, który będzie odpowiednikiem bratniego Audi A6. Szanghajski koncept ma 507cm długości, 193cm szerokości i 144cm wysokości, a wszystko wkomponowano w modną sylwetkę 4-drzwiowego coupe. Ogromny jest rozstaw osi - 301 centymetrów gwarantuje olbrzymią kabinę. Wnętrze ma gwarantować zarówno doskonałe warunki do odbywania długich, biznesowych podróży na tylnych fotelach, jak i świetne miejsce pracy dla szofera. Volkswagen nawet podzielił te dwie strefy i przód kabiny ma bardziej "technologiczny" wizerunek - wykończenia z wielowarstwowej stali oraz ogromny ekran dotykowy, wyświetlający m.in. pobrany ze smartfona rozkład dnia pana prezesa. Z kolei tylna loża jest hojniej obdarowana wysokiej klasy skórą i prawdziwym drewnem. Dodajmy do tego indywidualnie regulowane fotele, 4,5-calowy ekran sterowania klimatyzacją, 600-watowy system Dynaudio, elektrycznie ściemniany panoramiczny dach, pięknie wkomponowane ekrany w oparcia przednich foteli i chłodziarkę do szampana... Aż ciężko sobie wyobrazić, co będzie oferował następny Phaeton, skoro tak wyposażono auto pozycjonowane poniżej niego.

Trochę mniej imponujący jest napęd wykorzystany w C Coupe GTE. Owszem, jest to modna i nowoczesna "hybryda" typu plug-in, a więc baterie są ładowane zarówno podczas jazdy, jak i z gniazdka na postoju. Efekt połączenia silnika benzynowego z "elektrykiem" to imponujące 2,3 litra zużycia paliwa na każde 100km i "czysto elektryczny" zasięg ok. 50km. Jednak to samo według Volkswagena gwarantował wspomniany genewski koncept Sport Coupe Concept GTE, potrafiąc jednocześnie przyspieszać od 0 do 100km/h w 5,2 sekundy. Ile taki sam sprint zajmuje nowemu, "dyrektorskiemu" C Coupe GTE? 8,6 sekundy - to liga kompaktów z mocnym dieslem. Ale może chińscy klienci nie oczekują mocniejszego napędu?

Jesteśmy ciekawi, w co przerodzi się Volkswagen C Coupe GTE. Niemcy zdradzają jedno - to auto zapowiada wygląd drogich Volkswagenów przyszłości. Podobną "twarz" ujrzymy zarówno w kolejnym CC, jak i nowym Phaetonie. Czy między nimi zmieści się jeszcze jeden model? Zobaczymy - ochota do wkroczenia w tzw. segment premium jest u Volkswagena wielka, ale tam dawno już zadomowił się branżowy partner - Audi.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Cena podstawowa już od: 91 690 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen i Tata - nie będzie wspólnego projektu

Volkswagen i Tata - nie będzie wspólnego...

Aktualności 2017-08-15

Volkswagen Arteon - znamy ceny

Volkswagen Arteon - znamy ceny

Aktualności 2017-03-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prawo jazdy - szykują się kolejne zmiany?
Prawo jazdy - szykują się kolejne zmiany?
Szykują się spore zmiany w kursach na prawo jazdy. Nowe przepisy przewidują, że kierowca musiałby zdawać egzamin co rok. Takie zmiany na pewno wywołają duży sprzeciw opinii publicznej.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech