mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volkswagen Castrol Cup: Znamy szczegóły polskiej serii wyścigowej

Volkswagen Castrol Cup: Znamy szczegóły polskiej serii wyścigowej

Castrol przez trzy sezony będzie sponsorem strategicznym serii wyścigowej przygotowywanej przez Volkswagen Group Polska oraz Volkswagen Racing Polska. Start zmagań przewidziany jest na połowę kwietnia przyszłego roku.

Volkswagen Castrol Cup: Znamy szczegóły polskiej serii wyścigowej
Volkswagen Catstrol Cup to seria wyścigowa, która  będzie rozgrywana na torach Polski, Czech, Austrii oraz na Węgrzech i Słowacji. W jednym sezonie odbędzie się 14 wyścigów, w których udział weźmie 24 zawodników. Kierowcy będą startować Golfami GTI w specyfikacji torowej.

Castrol nie pierwszy raz wspiera Volkswagena w sporcie motorowym. W ostatnich latach jednym z największych sukcesów obu partnerów to trzykrotne zwycięstwo Race Touarega w Rajdzie Dakar. Przyszły sezon to również współpraca obu marek w Mistrzostwach Świata WRC. W polskiej serii wyścigowej, oprócz Castrola wsparcie zapewni Volkswagen Bank Polska, Hankook oraz STS Logistics.

Pierwszy sezon rozpocznie się rundą eliminacyjną na Torze Poznań w dniach 12-14 kwietnia 2013. Na torze w stolicy województwa wielkopolskiego kierowcy będą rywalizować również w połowie sezonu oraz w Poznaniu odbędzie się ostatnia eliminacja Volkswagen Castrol Cup. Pozostałe eliminacje odbędą się na torach: Slovakia Ring, Autodromo Brno, Red Bull Ring oraz na Hungaroringu.

W pierwszy dzień weekendu wyścigowego będą odbywały się dwie 30-minutowe sesje treningowe oraz 30 minutowa sesja kwalifikacyjna. W drugi dzień odbędą się dwa wyścigi w odstępie kilku godzin. Kolejność na starcie do drugiego wyścigu podyktowana będzie wynikami z pierwszego z podkreśleniem, że pierwsza ósemka wystartuje w odwrotnej kolejności. Punkty będzie otrzymywać pierwszych 20 zawodników. Za pierwszą rundę startujący Golfami GTI otrzymają o połowę mniej punktów niż za pozostałe eliminacje. Przydział punktowy począwszy od pierwszego do 20 miejsca będzie wyglądał następująco: 60-48-40-34-32-30-28-26-24-22-20-18-16-14-12-10-8-6-4-2 punkty.

Samochody jakimi będą rywalizować kierowcy w Volkswagen Castrol Cup będą to auta stworzone w oparciu o Golfa GTI. Pierwsze egzemplarze przeznaczone do VCC są już zbudowane, a nad ich konstrukcją czuwali ludzie z Volkswagen R GmbH oraz Volkswagen Motorsport. Pod maską pracuje silnik dwulitrowy 2.0 TSI, który będzie dostarczał 260 KM mocy plus dodatkowe 50 KM w trybie Push-to-Pass. System ten zwiększy o 50 KM moc silnika po naciśnięciu specjalnego przycisku, z którego będzie można skorzystać od kilku do kilkunastu razy podczas wyścigu. Wszystko jest uzależnione od specyfikacji danego obiektu.

Przez cały sezon nad serwisem i zabezpieczeniem czuwać będą organizatorzy serii, a na zwody kierowca będzie musiał stawić się jedynie w kombinezonie i kasku. Zawodnicy, nie będą mogli ingerować w ustawienia mapowania silnika i innych elementów, a regulamin pozwala im zmieniać ciśnienie w oponach oraz regulację fotela. Dzięki takiemu rozwiązaniu na torze więcej będzie zależeć od kierowcy niż samochodu.

15 grudnia nastąpi zamknięcie listy startowej, która przewidziana jest na 24 zawodników.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport