mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volkswagen Castrol Cup - czas podsumowań

Volkswagen Castrol Cup - czas podsumowań

Można śmiało stwierdzić, że Polska ma serię wyścigową, która może wzbudzać zainteresowanie w Europie. Volkswagen Racing Polska szuka już kierowców na przyszły sezon, a nim ten nastąpi, to warto podsumować pierwszą edycję VCC i przytoczyć ciekawe liczby.

Volkswagen Castrol Cup - czas podsumowań
W pierwszym roku pucharu rozegrano siedem eliminacji, podczas których odbywały się dwa wyścigi poprzedzane treningami i kwalifikacjami. Przez cały sezon pucharowe Golfy pokonały średni 2600 km. Cały sezon sprawił, że Volkswagen Racing zużyło ok. 30 tys. litrów benzyny.

W czasie 14 wyścigów kierowcy zużyli 1500 opon i 120 przednich tarcz hamulcowych wraz z klockami. Podczas każdego weekendu nad samochodami czuwało 17 mechaników, którzy zużyli ok. 300 litrów oleju marki Castrol oraz 150 l płynu hamulcowego. Jednak puchar nie mógłby się odbyć, gdyby nie dobra logistyka. Autolawety, które transportowały pucharowe Golfy przejechały łącznie 9000 kilometrów.

Pierwszą edycję Volkswagen Castrol Cup wygrał Mateusz Lisowski, ale w czasie całego sezonu na starcie pojawiali się kierowcy specjalnie zaproszeni do rywalizacji. Również pod koniec sezonu do pucharu dołączyła Małgorzata Rdest, która w kwalifikacjach do swojego pierwszego wyścigu zajęła trzecie miejsce. Na co dzień startuje w brytyjskiej Formule 4. W wyścigach Volkswagen Castrol Cup udział brali również m.in. Jerzy Dudek, aktor Bartosz Obuchowicz, Przemysław Saleta, Tomasz Gollob czy też kierowca WRC, Andreas Mikkelsen.

Volkswagen Castrol Cup w liczbach
0,166 sekundy wynosiła najmniejsza różnica czasowa pomiędzy zawodnikami kończącymi wyścig
5 torów Europy gościło wyścigi w sezonie 2013
6 do mety dojechał najlepszy z gości VIP – Andreas Mikkelsen
12 kierowców-gości startowało w Volkswagen Castrol Cup
16 lat miał najmłodszy kierowca, Paweł Krężelok, startujący w pucharze
25 kierowców walczyło o punkty
25 aut stanęło na starcie najliczniej obsadzonego wyścigu (zawodnicy i VIP)
42 lat miał najstarszy kierowca, Tiki Ivosevic
120 kompletów klocków i przednich tarcz hamulcowych wymieniono w sezonie
150 litrów płynu Castrol React SRF Racing wykorzystano w serwisach
211 km/h wyniosła najwyższa prędkość na torze
300 litrów oleju Castrol Professional Longlife III 5W-30 wlano do samochodów
510 punktów zebrał zwycięzca pucharu, Mateusz Lisowski
1500 opon zużyli zawodnicy
2600 kilometrów przejechał jeden samochód w trakcie sezonu
9000 kilometrów łącznie przejechały ciężarówki dowożące wyścigówki
9950 kilometrów do rodzinnego Meksyku miał Fernando Mendez podczas startów na torze Poznań
30 000 litrów benzyny zużyła ekipa pucharu w trakcie sezonu

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport