mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volkswagen Golf R400 - a jednak odłożony na półkę

Volkswagen Golf R400 - a jednak odłożony na półkę

Serwis Automotive News powołując się na swoje źródła w koncernie Volkswagena donosi, że koncepcyjny Golf R400 na razie nie trafi do produkcji. Powód? Jedno słowo  - dieselgate.

Volkswagen Golf R400 - a jednak odłożony na półkę
Obecnie trwają targi motoryzacyjne w Pekinie, gdzie Volkswagen zaprezentował model T-Prime Concept, a siostrzana marka Audi najnowszą generację Audi TT RS o mocy 400 KM. Taką samą mocą silnika charakteryzował się koncepcyjny Volkswagen Golf R400, który producent z Wolfsburga pokazał w Pekinie dwa lata temu. W zeszłym roku pojawiły się zapewnienia, że ten model studyjny doczeka się wersji produkcyjnej. Niemcy zapewniali również, że ta wersja Golfa będzie limitowana. A ostatnio informowaliśmy, że samochód seryjnie może mieć nawet 420 KM mocy i nowy silnik 2,5-litrowy, pięciocylindrowy z Audi TT RS.

Sprawa z Golfem R400 zmienia się jednak jak w kalejdoskopie. Bardzo szybko, po wybuchu afery związanej z manipulowaniem wyników spalania i emisji przez Volkswageny wyposażone w silnik EA189, koncern poinformował, że będzie zmuszony kilka projektów odłożyć na półkę. Dziś Automotive News, powołując się na swoje źródło w koncernie sugeruje, że Golf R400 pójdzie w odstawkę. Powód? Limitowany Golf trafiłby w zbyt niszę, aby wygenerował zadowalające koncern przychody.




Fani Golfa muszą zadowololić się wersją Clubsport, która generuje 310 KM mocy. R400 pójdzie w odstawkę, ale Wofsburg na pewno przygotuje następce Volkswagena Golfa R. Bardzo możliwe, że trafi do niego zmodyfikowana jednostka EA888, nad którą ma pracować obecnie Audi. Golf R powinien pojawić się na rynku przed końcem dekady. Obstawiamy rok 2018-2019.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 67 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

VW Golf GTI Clubsport S - najmocniejszy z...

auto motor i sport 2016-04-26

VW Golf GTI Clubsport S to najmocniejsza odmiana Golfa w ofercie. Gorący hatchback o mocy 310 KM jest mocniejszy nawet od modelu Golf R. Jest jednak "mała" różnica pomiędzy nimi.

VW Polo R WRC - tak wygląda nowa "rajdówka"

auto motor i sport 2016-04-12

Producent z Wolfsburga od 3 lat dominuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA i dopiero przyszły sezon może wywrócić rywalizację do góry nogami. O ile pozostałe zespoły przygotują samochody lepsze od nowego Polo R WRC.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross