mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volkswagen Passat B8 - Trendline, Comfortline czy Highline?

Volkswagen Passat B8 - Trendline, Comfortline czy Highline?

Debiutujący właśnie w polskich salonach Volkswagen Passat ósmej generacji (B8), tak jak poprzednik, będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia - Trendline, Comfortline oraz Highline. Zobacz, która z nich najlepiej spełni Twoje potrzeby.

Volkswagen Passat B8 - Trendline, Comfortline czy Highline?
Volkswagen Passat B8, czyli ósma generacja jednego z najpopularniejszych modeli na Starym Kontynencie i najlepiej sprzedający się model w klasie średniej, zadebiutował podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Paryżu. Choć segment średniej klasy limuzyn ustępuje miejsca crossoverom i małym SUV-ów, Volkswagen z Passatem dzielnie stawiają czoła zmieniającym się trendom w motoryzacji, o czym mieliśmy okazję się przekonać podczas pierwszych jazd tym modelem.

Volkswagen Passat B8 Trendline

Już w podstawowej wersji – Trendline - Volkswagen Passat B8 jest bogato wyposażony. Z wszystkimi wersjami silnikowymi otrzymamy system Start-Stop oraz tryb rekuperacji. Do elementów seryjnego wyposażenia zewnętrznego należą między innymi 16-calowe obręcze stalowe z oponami o rozmiarze 215/60 i diodowe światła tylne. Wewnątrz seryjne są chłodzony schowek podręczny, środkowy podłokietnik z przodu ze schowkiem oraz regulacja wysokości przednich foteli.

Jeżeli chodzi o wyposażenie funkcjonalne, obejmuje ono między innymi centralny zamek z pilotem i Keyless-Go (przycisk uruchamiający i wyłączający silnik), system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, system automatycznego hamowania po kolizji, wskaźnik ciśnienia w oponach, system radiowy Composition Colour z 5-calowym ekranem dotykowym, wyświetlacz wielofunkcyjny Plus, kierownicę obszytą skórą, światła do jazdy dziennej, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, tryb biegu jałowego (przy DSG) oraz klimatyzację trójstrefową Climatronic, czujnik deszczu oraz system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście.

Podstawowa wersja Trendline będzie oferowana jednak tylko w trzech wariantach silnikowych i to również bazowych. Jedynym silnikiem benzynowym w tej wersji wyposażeniowej będzie 1.4 TSI o mocy 125 KM, współpracujący z sześciobiegową skrzynią manualną. Będzie to najtańszy Volkswagen Passat 2015 w ofercie, a cena zaczyna się od 90.790 zł.

W ofercie diesli znajdziemy dwa silniki, które można zamówić w wariancie Trendline. Jest to jednostka 1.6 TDI o mocy 120 KM oraz dwulitrowy TDI w najsłabszej, 150-konnej odmianie, jednak tylko w połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną. Koszt najsłabszego diesla to 102.490 zł, zaś za dwulitrową jednostkę wysokoprężną trzeba będzie zapłacić minimum 110.690 zł.

Volkswagen Passat B8 Comfortline

Wersja Comfortline była najczęściej wybieranym wariantem Passata w mijającym roku. Mowa tu oczywiście o Passacie B7, jednak można przypuszczać, że również w przypadku ósmej generacji "środkowa" wersja wyposażeniowa będzie się cieszyć największą popularnością.

Stylistycznie ta wersja będzie się wyróżniać chromowanymi listwami dookoła szyb oraz listwami w dolnej części drzwi w kolorze nadwozia. W odróżnieniu od Trendline otrzymamy tu również panel dekoracyjny, komfortowe przednie fotele (fotel ergoComfort dla kierowcy z regulacją w 6 płaszczyznach; podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa w fotelu kierowcy regulowane elektrycznie, w prawym fotelu manualnie), kierownicę multifunkcyjną obszytą skórą, automatycznie przyciemniane lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne po stronie kierowcy), system ParkPilot (czujniki parkowania z przodu i z tyłu), 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich oraz tempomat i czujnik zmierzchu.

Wersję Comfortline może wybrać do większości jednostek napędowych, jedynie poza dwoma najmocniejszymi silnikami (2.0 TSI 220 KM i 2.0 TDI 240 KM) i poza jednostką 2.0 TDI 190 KM w opcji z 6-stopniową przekładnią DSG. Porównując do cen wersji Trendline, Passat B8 Comfortline jest droższy o 7 tys. zł. Najtańsza opcja benzynowa kosztuje zatem 97.790 zł, zaś za podstawowego diesla zapłacimy 109.490 zł.
 

Volkswagen Passat B8 Highline

Najdroższe w cennikach są wersje Highline, której nie dostaniemy z dwoma wariantami silnika 1.4 TSI i z podstawowym silnikiem wysokoprężnym. Za to wyłącznie w wariancie Highline otrzymamy oba najmocniejsze silniki, jakie będą dostępne w momencie debiutu rynkowego, które otrzymały dwie końcówki układu wydechowego, układ zawieszenia z adaptacyjną regulacją (DCC) oraz elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (XDS).

Od wersji Comfortline Passat Highline będzie się odróżniać chromowaną listwą na osłonie chłodnicy oraz seryjnymi reflektorami przeciwmgielnymi. Również seryjna jest chromowana listwa wokół całego nadwozia w jego dolnej części, diodowe światła tylne z innowacyjną koncepcją świetlną oraz 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich. Do wyposażenia seryjnego wnętrza należą m.in. eleganckie aplikacje dekoracyjne na tablicy rozdzielczej (szczotkowane aluminium lub drewno Brillant Pine; konsola środkowa Piano Black), listwy progowe ze stali nierdzewnej oraz podgrzewane przednie fotele pokryte Alcantarą i skórą. Wersja Highline wyposażona jest także w kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny Premium i automatycznie podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby oraz aktywny tempomat z systemem Front Assist.

Volkswagen Passat Highline jest o 7,8 tys. zł droższy od takiej samej wersji silnikowej Passata Comfortline. Najtańszego Passata B8 z topowym wyposażeniem otrzymamy za 116.590 zł (1.8 TSI 180 KM), najtańsza wersja wysokoprężna (2.0 TDI 150 KM) kosztuje 125.490 zł.

Volkswagen Passat B8 Business

W momencie pojawienia się na rynku Passat B8 będzie oferowany z atrakcyjnym pakietem Business, który jednak ceną oraz dostępnymi elementami wyposażenia będzie się różnić w zależności od wybranej wersji wyposażeniowej. Pakiet ten dla wersji Trendline kosztuje 1.840 zł i zawiera nawigację Discover Media, reflektory LED Basis oraz Pakiet Światło (system Light Assist i czujnik zmierzchu z funkcją Coming Home).

Co ciekawe, najwięcej za pakiet Business zapłacimy w wariancie Comfortline (3.690 zł), który oferuje wówczas nawigację Discover Media, reflektory LED TOP ze światłami do jazdy dziennej LED oraz reflektory przeciwmgielne i system Dynamic Light Assist. Nieco tańszy pakiet dla wersji Highline (2.990 zł) nie zawiera świateł przeciwmgielnych, dostępnych już w standardzie.

Wyposażenie dodatkowe

Oczywiście Passat B8 oferuje długą listę wyposażenia dodatkowego. Wśród dodatkowo płatnych elementów znajdziemy m.in. przyciemniane szyby drugiego rzędu (1.630 zł), panoramiczny, otwierany dach (4.790, tylko Highline), zawieszenie DCC (3.910 dla Comfortline i Highline), boczne, tylne poduszki powietrzne (2.200), nawigacja Discover Media (3.980), system park assist (3.130 bądź 1.010), kamera cofania (1.640 dla Comfortline i Highline) oraz układ audio Composition Media (1.780).

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Cena podstawowa już od: 94 190 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-4dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~jacko 2014-11-29

Nigdy wiecej vw mialem kiedys pasata b5 i do dzis śnią mi sie koszmary zwiazane z tym autem

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport