mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volkswagen T-Roc - nowy crossover w rodzinie

Volkswagen T-Roc - nowy crossover w rodzinie

O tym modelu było głośno już od dawna, ale dopiero teraz możemy zobaczyć go w pełnej okazałości. Volkswagen T-Roc to niemiecki konkurent Toyoty C-HR i Nissana Juke.

Volkswagen T-Roc - nowy crossover w rodzinie

Volkswagen T-Roc to najmniejszy model  z segmentu SUV w ofercie niemieckiego koncernu. Nowy samochód zajmie miejsce obok takich modeli jak Tiguan, Touareg czy Atlas. Pięciodrzwiowy hatchback z podwyższonym prześwitem powstał na płycie podłogowej MQB.

Za wygląd nadwozia odpowiada zespół pod przewodnictwem Klausa Bischoffa. Trzeba przyznać, że projektanci wykonali sporo pracy, a T-Roc wygląda bardzo atrakcyjnie. Lifestylowy wygląd z pewnością pomoże konkurować z takimi modelami jak C-HR czy Juke. Długość nadwozia to 4234 mm, szerokość wynosi 1819 mm, a wysokość 1573 mm. Rozstaw osi wynosi 2603 mm, a do tego nadwozia ma krótkie zwisy - przedni ma 831 mm, a tylny zaledwie 800 mm.

W kabinie pomieści się pięciu pasażerów, a przednie fotele zapewniają dobrą widoczność, dzięki wysokiej pozycji za kierownicą - przynajmniej 572 mm nad ziemią. Tylna kanapa jest umieszczona nieco wyżej - 618 mm nad ziemią.

Na pokładzie nie zabraknie wszystkich nowych rozwiązań dostępnych w samochodach grupy VW. Model T-Roc będzie można wyposażyć w Active Info Display - zestaw wskaźników wyświetlanych na ekranie oraz w system multimedialny Composition Media z 8-calowym, pokrytym szkłem, ekranem dotykowym o wyglądzie tabletu.
Oprócz wygodnej przestrzeni dla pasażerów, T-Roc zaoferuje całkiem spory bagażnik. Przestrzeń za tylną kanapą, liczona do górnej krawędzi oparcia, wynosi 445 litrów, a po złożeniu oparć wzrasta do 1290 litrów.

Na pokładzie Volkswagena T-Roc znajdzie się wiele systemów asystujących kierowcy. Oto najważniejsze z nich:

  • system monitorowania przestrzeni przed autem Front Assist z funkcją rozpoznawania pieszych i automatycznym hamowaniem w mieście
  • aktywny układ Lane Assist
  • system automatycznego hamowania po kolizji
  • aktywny tempomat działający w zakresie prędkości od 0 do 210 km/h (dla modeli z przekładnią DSG) i od 30 do 210 km/h (dla modeli z przekładnią mechaniczną)
  • system rozpoznawania znaków drogowych
  • Traffic Jam Assist, czyli asystenta jazdy w korku

Pod maską będą dostępne turbodoładowane silniki benzynowe i wysokoprężne. W ofercie pojawią się trzy jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne, dostępne w trzech poziomach mocy: 115, 150 i 190 KM. Podstawowe jednostki napędowe będą dostępne w połączeniu za napędem na przednie koła i 6-biegową skrzynią mechaniczną. Mocniejsze silniki będą dostępne z napędem na cztery koła i 7-stopniowym DSG.

Przedsprzedaż Volkswagena T-Roc rozpocznie się jeszcze w październiku tego roku.


Podobne wiadomości:

Volkswagen T-Roc - najmniejszy SUV w rodzinie

auto motor i sport 2017-08-28

Volkswagen zaprezentował niedużego SUV-a, którego zapowiadał już od paru lat. T-Roc będzie rywalizować m.in. z Toyotą C-HR i Nissanem Juke.

Volkswagen szuka miejsca dla ćwierć miliona aut

Volkswagen szuka miejsca dla ćwierć miliona...

Aktualności 2018-07-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Audi rusza z seryjną produkcją silników elektrycznych
Audi rusza z seryjną produkcją silników elektrycznych
W Audi Hungaria rozpoczęła się nowa era. W fabryce w Győr oficjalnie rozpoczęła się seryjna produkcja silników elektrycznych. Linię produkcyjną symbolicznie uruchomili przedstawiciele węgierskiego rządu oraz Audi i Audi Hungaria.