mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volkswagen chce być elektrycznym liderem

Volkswagen chce być elektrycznym liderem

Tylko do końca przyszłego roku pojawi się 14 modeli elektrycznych bądź hybryd typu plug-in w barwach grupy Volkswagena. Liczba ta bardzo szybko może zostać zwiększona do 40, dzięki czemu do 2018 roku niemiecki koncern chce być liderem wśród producentów pojazdów elektrycznych.

Volkswagen chce być elektrycznym liderem
Niemiecki koncern postawił sobie za cel zajęcie czołowej pozycji na rynku wśród producentów pojazdów elektrycznych. „Startujemy dokładnie we właściwym momencie. Wprowadzamy elektryczne napędy do wszystkich klas samochodów i tworzymy doskonałe warunki, aby koncern Volkswagen do 2018 roku stał się numerem jeden także w dziedzinie aut elektrycznych” – wyjaśnił Prezes Zarządu Volkswagen AG, prof. dr Martin Winterkorn w przededniu 65. Międzynarodowej Wystawy Samochodowej we Frankfurcie.

Zdaniem Martina Winterkorna, prezesa zarządu Volkswagen AG, firma jest doskonale przygotowana do tego zadania. Dysponuje już najnowszą technologią, od wysokoefektywnych, przyjaznych dla środowiska silników wysokoprężnych, benzynowych i na gaz ziemny po klasyczne hybrydy, samochody czysto elektryczne i hybrydy plug-in. - Tak szerokim spektrum nie dysponuje żaden inny producent samochodów - podkreśla Winterkorn. Volkswagen chce zdobyć nowych klientów dopracowanymi, sprawdzającymi się w codziennej eksploatacji, bezpiecznymi i osiągalnymi finansowo samochodami. Na rozpoczętej właśnie wystawie samochodowej we Frankfurcie prezentuje między innymi napędzane wyłącznie bateriami modele e-up! i e-Golf oraz hybrydy plug-in Audi A3 e-tron i Porsche Panamera S E-Hybrid.

Do końca 2014 roku w ofercie dostępnych będzie 14 modeli marek koncernu z napędami elektrycznymi lub hybrydowymi. W przypadku zainteresowania ze strony klientów, w alternatywne napędy może być wyposażonych nawet 40 modeli.

Koncern Volkswagen inwestuje rocznie ponad siedem miliardów euro w badania i rozwój. Znaczna część tych inwestycji przeznaczona jest na rozwój technologii i podzespołów do pojazdów elektrycznych, więcej niż na jakąkolwiek inną dziedzinę.

Podstawą, która pozwoli szybko i ekonomicznie rozszerzyć elektryczną mobilność na wszystkie marki i klasy samochodów, jest system modułowych komponentów, które od początku są przygotowywane do montażu napędów elektrycznych. Produkcja w Bratysławie, Puebli, Wolfsburgu, Lipsku czy Ingolstadt może elastycznie i bez nadmiernego ryzyka zareagować na wzrastający popyt i poprzez zastosowanie sprawdzonych komponentów osiągnąć redukcję masy i kosztów.

Aktualnie marki koncernu Volkswagen oferują w Europie już 420 wariantów modeli emitujących poniżej 130 gram CO2 na kilometr, 302 modele z emisją poniżej 120 g/km, 50 modeli poniżej 100 g/km i 23 modele, których emisja dwutlenku węgla nie przekracza 95 g/km. Najniższą wartość emisji osiąga Volkswagen XL1 z napędem hybrydowym plug-in. To najbardziej efektywne seryjne auto na świecie, wyposażone w najnowocześniejsze technologie, emituje zaledwie 21 g/km CO2 przy zużyciu paliwa 0,9 litra na 100 km i zasięgu 500 kilometrów.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport