mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volkswagen chce sportowej wersji modelu XL1

Volkswagen chce sportowej wersji modelu XL1

W planach koncernu z Wolfsburga narodził się pomysł stworzenia sportowej wersji ekologicznego Volkswagena XL1. Jaka miałaby być wyczynowa hybryda?

Volkswagen chce sportowej wersji modelu XL1
Volkswagen chce w modelu roboczo nazwanym XL Sport wymontować silnik wysokoprężny i zastąpić go dwucylindrową jednostką z motocykla Ducati(na początku 2012 roku koncern kupił markę Ducati). Taki stan rzeczy ma dostarczyć około 187 KM co w połączeniu z nadwoziem wykonanym z włókna węglowego da ciekawe osiągi.

Volkswagen XL1 charakteryzuje się masą 795 kg. Bardzo prawdopodobne, że w XL Sport uda się zejść poniżej tej wartości. Silnik Ducati będzie wspomagany przez dwusprzęgłową przekładnie. Szacunkowa wartość sprintu do setki powinna wynieść 4 sekundy.

O planach dotyczących sportowej wersji XL1 poinformował prezes Volkswagena Ferdinand Piech podczas wykładu na Uniwersytecie Technicznym w Wiedniu. Jeśli auto faktycznie trafi do produkcji pojawi się w limitowanej ilości egzemplarzy i będzie użyczane klientom przez Volkswagena z przeznaczeniem jedynie na tor.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Volkswagen
Tematy w artykule: Volkswagen Ducati V-Twin Volkswagen XL1

Podobne wiadomości:

Nowy Volkswagen Jetta - niedostępny w Europie

Nowy Volkswagen Jetta - niedostępny w Europie

Aktualności 2018-01-15

Rozbijali luksusowe samochody, zaskakujące...

auto motor i sport 0000-00-00

Po raz kolejny organizacja Euro NCAP przeanalizowała bezpieczeństwo nowych modeli - zaskakujący wynik osiągnęło np. BMW i3.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Piotr Dulnik nowym prezesem Suzuki Motor Poland
Piotr Dulnik nowym prezesem Suzuki Motor Poland
Suzuki Motor Corporation ogłosiło ważną zmianę w zarządzie polskiej spółki, która jest oficjalnym importerem japońskiej marki nad Wisłą. Od 1 listopada prezesem Suzuki Motor Poland sp. z o.o. jest pierwszy w historii Polak – Piotr Dulnik.