mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volkswagen i Tata - nie będzie wspólnego projektu

Volkswagen i Tata - nie będzie wspólnego projektu

Niemiecki koncern wstrzymał rozmowy z indyjskim gigantem motoryzacyjnym. Co dalej?

Volkswagen i Tata - nie będzie wspólnego projektu
Wszystkie znaki wskazują na to, że Volkswagen nie podbije indyjskiego rynku przy pomocy Tata Motors. Negocjacje koncernu z Wolfsburga zatrzymały się w martwym punkcie, a jeszcze w marcu przedstawiciele oby koncernów parafowali list intencyjny dotyczący współpracy w ramach której miała powstać linia modelu stworzonych z myślą o indyjskich klientach. Inżynierowie koncernu Tata opracowali nową, modułową płytę podłogową AMP. Według wcześniejszych zapowiedzi, pierwsze modele ze znaczkiem indyjskiego producenta miały się pojawić już w przyszłym roku.

Koncern Volkswagen był reprezentowany w tych rozmowach przez przedstawicieli Skody. Niewykluczone, że nowe samochody produkowane w Indiach miały być sprzedawane pod logotypem czeskiej marki. Jednak po pół roku negocjacji koncerny nie doszły do porozumienia.

Anonimowe źródła donoszą, że dostosowanie platformy zaprojektowanej w Indiach byłoby zbyt drogie. Volkswagen rozważa wprowadzenie samochodu, który powstanie na zupełnie nowej konstrukcji wykorzystującej modułową płytę MQB.

To dość spory cios dla koncernu Tata, który coraz słabiej radzi sobie na rodzimym rynku zdominowanym przez Suzuki i Hyundaia. Niemiecki partner pomógłby przyspieszyć prace nad nowymi modelami i zmniejszyć koszty produkcji.

Platforma AMP to nowoczesna konstrukcja składająca się z 15 wymiennych modułów, które mogą być skalowane. Dzięki temu AMP pozwoli zbudować aż osiem modeli, których rozstaw kół i osi będzie się różnić nawet o 100 mm. Inżynierowie indyjskiego koncernu pracują jeszcze nad drugą platformą, która będzie wykorzystywać płytę podłogową najnowszego Land Rovera Discovery.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Tata Wszystko o Volkswagen
Tematy w artykule: Volkswagen Tata

Podobne wiadomości:

Komunikacja między autami – od 2019 r.

auto motor i sport 2017-07-04

Takie plany ma Volkswagen, który za dwa lata zacznie wyposażać pierwsze modele w technologię komunikacji bezprzewodowej.

Volkswagen Up! w wersji SUV

Volkswagen Up! w wersji SUV

Aktualności 2017-08-17

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Najwolniejsze miasta w Polsce w 2017 roku
Najwolniejsze miasta w Polsce w 2017 roku
Yanosik po raz kolejny sprawdza prędkość w polskich miastach. Tym razem porównuje tempo pomiędzy wiosną a latem. Różnica w prędkości wynosi ok 4-5 km/h. Średnia prędkość jazdy w najwolniejszym mieście wynosi 39,3 km/h.