mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volkswagen i Transsystem rozbudują rosyjską fabrykę GAZ

Volkswagen i Transsystem rozbudują rosyjską fabrykę GAZ

Transsystem podpisał kontrakt o wartości przeszło 20 mln zł z koncernem samochodowym Volkswagen Group, którego przedmiotem jest rozbudowa sztandarowej rosyjskiej fabryki GAZ w Niżnym Nowogrodzie. Po Togliatti, Kałudze i St. Pettersburgu, to kolejny duży kontrakt Transsystemu w Rosji. W ramach umowy Transsystem zajmie się zaprojektowaniem, dostarczeniem i montażem kompletnego systemu transportu w hali spawalni rosyjskiej fabryki samochodów w Niżnym Nowgorodzie (poprzednia nazwa Gorki). Prace montażowe nowego systemu mają się rozpocząć w lutym przyszłego roku, a rozruch planowany jest na listopad. Pierwsze egzemplarze  samochodów Skoda Yeti zjadą z tej linii  pod koniec 2012 roku.

Volkswagen i Transsystem rozbudują rosyjską fabrykę GAZ
Fabryka samochodów – Gorkowskij Awtomobilnyj Zawod (Gorkowska Fabryka Samochodów) w Niżnym Nowgorodzie, której dotyczy kontrakt, należy do rosyjskiego producenta samochodów GAZ Group, z którym Volkswagen podpisał umowę na produkcję 110 000 samochodów marki Skoda i Volkswagen rocznie. Fabryka ta należy do jednej z największych i najstarszych w Rosji. Znana jest z produkcji m.in. samochodów marki Wołga, Pobieda, Tigr i GAZ.

Nadszedł czas na największe rosyjskie marki – mówi Mirosław Miśkiewicz, Kierownik Działu Realizacji Projektów - GAZ to historia rosyjskiej i polskiej powojennej motoryzacji. Pierwsze egzemplarze Warszawy z Żerania pochodziły właśnie z licencji od słynnej Pobiedy. Wzorce montażowe oraz technologia pochodziły także  z tego zakładu.

Rosja nie jest bynajmniej rynkiem nowym dla Transsystemu. Można mówić raczej o powrocie firmy na ten wielki, z dużymi perspektywami, rynek samochodowy. Warto przypomnieć, że już przed niespełna dziesięcioma laty Transsystem uczestniczył, wspólnie z firmą Eisenmann, w realizacji dużej inwestycji w Zakładach Samochodowych Auto VAZ w Togliatti. Po niej były kolejne.

Pobudzony polityką rządu, wzrost koniunktury na rosyjskim rynku motoryzacyjnym zachęca lokalnych producentów do zwiększania podaży, a co za tym idzie, inwestowania w nowoczesne technologie, podnoszenie standardów produkcji i zwiększanie potencjału fabryk.  Na rynku rosyjskim otwierają się dla Transsystemu  ogromne perspektywy i szanse pozyskania nowych zleceń o dużej wartości – komentuje Natalia Kielur, rzecznik prasowy Transsystemu.

Mocnymi atutami firmy z Łańcuta są: nowoczesna oferta, wykwalifikowana kadra ze znajomością języka rosyjskiego oraz znajomość obowiązujących na tym rynku norm prawnych i technicznych.
Transsystem jest wiodącym dostawcą w zakresie rozwiązań transportu technologicznego i konstrukcji stalowych dla przemysłu samochodowego. Realizował zlecenia dla największych koncernów motoryzacyjnych na świecie, m.in. Volkswagen, Mercedes-Benz, DaimlerChrysler, Audi i BMW.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Multivan – stworzony dla rodziny

auto motor i sport 0000-00-00

25 lat temu Volkswagen wymyślił najpotężniejszego z vanów. Multivan to niemal 8 metrów sześciennych luksusowo zaaranżowanej przestrzeni przemieszczającej się na kołach. Auto idealne na każdą podróż, zwłaszcza dla dużej rodziny.

Kolejna fabryka części samochodowych w Polsce

Kolejna fabryka części samochodowych w Polsce

Aktualności 2017-10-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross