mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volkswagen najlepszy w Europie

Volkswagen najlepszy w Europie

Ubiegły rok na europejskim rynku motoryzacyjnym zakończył się niewielkim wzrostem sprzedaży (+0,7%). Najchętniej kupowaną marką przez Europejczyków kolejny rok z rzędu jest już Volkswagen.

Volkswagen najlepszy w Europie

W ciągu dwunastu miesięcy 2006 roku zarejestrowanych zostało 15.364.997 samochodów osobowych, w 2005 r. liczba ta wyniosła 15.254.593. Co ciekawe, zarówno w krajach "starej piętnastki", krajach EFTA, jak i nowych państwach członkowskich sprzedaż wzrosła o 0,7%.

Marka Volkswagen, podobnie jak i cała grupa Volkswagena, zdecydowanie przewodzą na liście najchętniej kupowanych samochodów osobowych. W 2006 1.661.847 aut tej marki trafiło do nabywców na europejskim rynku. W porównaniu z 2005 r. oznacza to wzrost o 7,4% oraz zwiększenie udziału w rynku z 10,1 do 10,8%. Cała Volkswagen Group (VW, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini) w tym czasie zwiększyła swoją sprzedaż o 5,3% (3.112 tys.) oraz udział w europejskim rynku z 19,4% do 20,3%.

Na drugie miejsce wśród marek i to pomimo spadku sprzedaży awansował Opel, wyprzedzając tym samym Renault. Niemiecka marka sprzedała 1.319.916 aut, o 3,5% mniej niż w 2005 r. Udział w rynku skurczył się z 9 do 8,6%.

Trzecie Renault zanotowało dość dotkliwy spadek sprzedaży (1.283.259) i udziału w rynku, odpowiednio o 12,4% oraz z 9,6 do 8,4%.

Naprawdę niewiele do zajęcia trzeciej pozycji zabrakło Fordowi. 1.258.642 sprzedanych samochodów jest zaledwie o 0,3% gorszym wynikiem niż przed rokiem. Udział w rynku również minimalnie się zmniejszył, z 8,3 do 8,2%.

Kolejne dwa miejsca w rankingu przypadło dwom francuskim markom z grupy PSA. Peugeot sprzedał 1.107.908 aut (-2,0%), zaś Citroen 911.632 (-2,1%). Udziały w rynku spadły odpowiednio z 7,4 do 7,2 oraz z 6,1 do 5,9 procenta.

Na siódmym miejscu w 2006 r. znalazł się Fiat, jednak włoska marka może się pochwalić jednym z największych wzrostów sprzedaży. Wynik 890.146 sprzedanych samochodów to lepszy rezultat niż rok wcześniej aż o 20,9%. Nie dziwi więc wzrost udziału w rynku z 4,8 do 5,8%.

Dzięki dobrym wynikom Fiata o jedną pozycję spadła Toyota, mimo iż także zanotowała wzrost sprzedaży (+7,8%). 857.935 Europejczyków zdecydowało się na auto tej japońskiej marki. Kolejne miejsca w rankingu zajęły Mercedes (725,9 tys.; +4,3%), BMW (678,7 tys.; +4,4%), Audi (634,2 tys.; +2,8%), Nissan (313,5 tys.; -12,3%) oraz Hyundai (299,3 tys.; -5,7%).

Komentuj:

~vw maniak 2007-02-08

vw najlepsze poprostu sa w tej kategorii cenowej

~tomas 2007-01-26

szmelcwageny nas zalewają niestety

~gruby 2007-01-16

ja bym chciał w europie amerykanskie fordy widziec w salonach

~peppek 2007-01-16

Szkoda tylko że poza Europą nikt tego niemieckiego badziewie nie chce kupować. Cała Europa a szczególnie Polska są zalewane niemiecką propagandą że niby to niemieckie najlepsze.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport