mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volkswagen o jakości w branży motoryzacyjnej

Volkswagen o jakości w branży motoryzacyjnej

Podniesienie świadomości jakościowej wśród firm tworzących łańcuch dostaw w polskim przemyśle motoryzacyjnym to główny cel organizowanej po raz trzeci ogólnopolskiej Konferencji Jakościowej Dostawców Motoryzacyjnych. Głównym organizatorem wydarzenia jest Volkswagen Poznań, który wspierany jest przez pozostałe spółki koncernu Volkswagen AG w Polsce - Volkswagen Group Polska, Volkswagen Motor Polska, MAN Truck & Bus oraz firmę Sitech.

Volkswagen o jakości w branży motoryzacyjnej
Do udziału w konferencji zaproszonych zostało 180 firm z całej Polski. Wśród nich znajdują się te, które już od kilku lat współpracują z niemieckim koncernem, jak również i te, które wkrótce będą miały szansę dostarczać części do nowych projektów.

- Konferencja, którą  organizujemy na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich na stałe wpisała się w kalendarz naszych aktywności z zakresu jakości. To wydarzenie jest doskonałą platformą komunikacji i współpracy pomiędzy polskimi dostawcami części, a spółkami z grupy Volkswagena - mówi Jens Ocksen, Prezes Volkswagen Poznań. Uwrażliwienie na kwestie jakości w całym łańcuchu dostaw jest bardzo ważnym elementem naszej filozofii produkcji samochodów. Nasze działania skutkują tym, że coraz więcej firm z Polski spełnia wymagania jakościowe koncernu VW, otrzymują zamówienia i tym samym tworzy nowe miejsca pracy – dodaje.

Na potwierdzenie tych słów przedstawiciele spółki przytaczają kilka faktów. Obecnie ok. 40%  obrotu za części bezpośrednio produkcyjne (czyli te, które znajdują się w gotowym samochodzie) dostarczane do poznańskiej fabryki Volkswagena produkowanych jest przez dostawców zlokalizowanych na terenie Polski. Procentowy udział polskich przedsiębiorstw w wolumenie części pośrednio produkcyjnych jest jeszcze większy, ponieważ wynosi aż 80%. W chwili obecnej Volkswagen Poznań na stałe współpracuje z 72 polskimi dostawcami części bezpośrednio produkcyjnych” – mówi Marta Miśkiewicz, kierownik Local Content i Process Center.

- Zależy nam na tym, aby pozyskiwać możliwie jak najwięcej dostawców krajowych. To oznacza dla nas ograniczenie kosztów logistyki i transportu.   Niezależnie jednak, czy będzie to dostawca z Polski, Niemiec czy jakiegokolwiek innego państwa świata, musi on spełniać nasze wymagania jakościowe. Dlatego też staramy się wspierać polskich dostawców w ciągłym podnoszeniu jakości. To zwiększa ich konkurencyjność, ilość zamówień, a w konsekwencji skutkuje tworzeniem nowych miejsc pracy - informuja przedstawiciele firmy Volkswagen.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport