mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volkswagen o jakości w branży motoryzacyjnej

Volkswagen o jakości w branży motoryzacyjnej

Podniesienie świadomości jakościowej wśród firm tworzących łańcuch dostaw w polskim przemyśle motoryzacyjnym to główny cel organizowanej po raz trzeci ogólnopolskiej Konferencji Jakościowej Dostawców Motoryzacyjnych. Głównym organizatorem wydarzenia jest Volkswagen Poznań, który wspierany jest przez pozostałe spółki koncernu Volkswagen AG w Polsce - Volkswagen Group Polska, Volkswagen Motor Polska, MAN Truck & Bus oraz firmę Sitech.

Volkswagen o jakości w branży motoryzacyjnej
Do udziału w konferencji zaproszonych zostało 180 firm z całej Polski. Wśród nich znajdują się te, które już od kilku lat współpracują z niemieckim koncernem, jak również i te, które wkrótce będą miały szansę dostarczać części do nowych projektów.

- Konferencja, którą  organizujemy na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich na stałe wpisała się w kalendarz naszych aktywności z zakresu jakości. To wydarzenie jest doskonałą platformą komunikacji i współpracy pomiędzy polskimi dostawcami części, a spółkami z grupy Volkswagena - mówi Jens Ocksen, Prezes Volkswagen Poznań. Uwrażliwienie na kwestie jakości w całym łańcuchu dostaw jest bardzo ważnym elementem naszej filozofii produkcji samochodów. Nasze działania skutkują tym, że coraz więcej firm z Polski spełnia wymagania jakościowe koncernu VW, otrzymują zamówienia i tym samym tworzy nowe miejsca pracy – dodaje.

Na potwierdzenie tych słów przedstawiciele spółki przytaczają kilka faktów. Obecnie ok. 40%  obrotu za części bezpośrednio produkcyjne (czyli te, które znajdują się w gotowym samochodzie) dostarczane do poznańskiej fabryki Volkswagena produkowanych jest przez dostawców zlokalizowanych na terenie Polski. Procentowy udział polskich przedsiębiorstw w wolumenie części pośrednio produkcyjnych jest jeszcze większy, ponieważ wynosi aż 80%. W chwili obecnej Volkswagen Poznań na stałe współpracuje z 72 polskimi dostawcami części bezpośrednio produkcyjnych” – mówi Marta Miśkiewicz, kierownik Local Content i Process Center.

- Zależy nam na tym, aby pozyskiwać możliwie jak najwięcej dostawców krajowych. To oznacza dla nas ograniczenie kosztów logistyki i transportu.   Niezależnie jednak, czy będzie to dostawca z Polski, Niemiec czy jakiegokolwiek innego państwa świata, musi on spełniać nasze wymagania jakościowe. Dlatego też staramy się wspierać polskich dostawców w ciągłym podnoszeniu jakości. To zwiększa ich konkurencyjność, ilość zamówień, a w konsekwencji skutkuje tworzeniem nowych miejsc pracy - informuja przedstawiciele firmy Volkswagen.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Tiguan Allspace już w polskich salonach

Volkswagen Tiguan Allspace już w polskich...

Aktualności 2017-09-18

Porsche, Lamborghini i Bentleye będą elektryczne

Porsche, Lamborghini i Bentleye będą...

Aktualności 2017-09-12

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Suzuki Swift Sport zadebiutuje jesienią
Suzuki Swift Sport zadebiutuje jesienią
Japoński producent poszerza ofertę swojego najpopularniejszego modelu. Nowa generacja Suzuki Swift będzie dostępna w wersji Sport. Samochód zadebiutuje już jesienią na salonie we Frankfurcie.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic