mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volvo: O jeden stos więcej

Volvo: O jeden stos więcej

"One More Pile", czyli "O jeden stos więcej" to projekt realizowany przy współudziale Volvo Trucks, obejmujący serię testów praktycznych z dłuższymi, niż standardowe zestawami drogowymi, transportującymi cięższy ładunek dłużycy drzewnej. Celem przedsięwziecia jest udowodnienie, że dłuższe zestawy drogowe transportujące dłużycę drzewną są korzystniejsze dla środowiska i tańsze w eksploatacji.

Volvo: O jeden stos więcej
Leśnictwo stoi przed dużym wyzwaniem, jakim jest redukcja emisji gazów cieplarnianych. W samej tylko Szwecji, samochody ciężarowe przewożą corocznie 70 milionów metrów sześciennych drewna. Stad właśnie pomysł projektu "One More Pile".
Rezultaty przedstawione w sprawozdaniu z półmetka projektu potwierdzają wcześniejsze oczekiwania: w porównaniu z konwencjonalnymi pojazdami do przewozu dłużycy drzewnej, transport zestawami „One More Pile" pozwala obniżyć emisję dwutlenku węgla o 20 procent. Podobnej redukcji ulega również emisja innych składników toksycznych. Z testów wynika, że zaletą zestawu drogowego „One More Pile" jest nie tylko mniejszy wpływ na środowisko. Jest on także bezpieczny dla ruchu drogowego i opłacalny w eksploatacji. Pod względem zdolności pokonywania przeszkód terenowych, stateczności i skuteczności hamowania nie różni się niczym od samochodów ciężarowych aktualnie wykorzystywanych w transporcie leśnym.
Zestaw drogowy „One More Pile" ma długość 30 m i transportuje 65 ton dłużycy drzewnej. Obecnie wykorzystywane w krajach UE zestawy drogowe do przewozu drewna podlegają ograniczeniu długości do 18,75 m (z wyjątkiem Szwecji i Finlandii, gdzie maksymalna dopuszczalna długość takich zestawów wynosi 24 m). Dopuszczalna masa całkowita zestawu drogowego wynosi od 40 do 44 ton.
Testy praktyczne jednego zestawu „One More Pile" rozpoczęto w styczniu 2009 r. Dotychczas, zestaw ten pokonał 525 000 kilometrów i przetransportował ponad 100 000 ton dłużycy drzewnej.
Projekt „One More Pile" jest wspólnym przedsięwzięciem szwedzkiego Instytutu Badawczego Leśnictwa, Szwedzkiej Dyrekcji Dróg, Volvo Trucks, Parator, Szwedzkiej Federacji Przemysłu Leśnego, Holmen, SCA, Stora Enso, Sveaskog, Södra Skogsägarna, Szwedzkiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych i Krajowego Stowarzyszenia Zarządców Dróg Prywatnych.

Podobne wiadomości:

Volvo Iron Knight - najszybsza ciężarówka na świecie

Volvo Iron Knight - najszybsza ciężarówka na...

Ciężarówki i Autobusy 2016-08-18

KE bada niemiecką płacę minimalną dla kierowców

KE bada niemiecką płacę minimalną dla...

Ciężarówki i Autobusy 2015-05-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport