mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volvo Polska Autobusy w 2003 roku

Volvo Polska Autobusy w 2003 roku

Volvo Polska Autobusy w 2003 roku dostarczyła polskim klientom 47 autobusów. Na rynku autobusów turystycznych firma sprzedała 11 pojazdów, tylko o jeden autobus mniej niż w roku ubiegłym, mimo że sprzedaż w tym segmencie rynku była aż o 43% mniejsza niż w 2002 r.

Przewoźnikom miejskim dostarczono 35 pojazdów. Spadek sprzedaży autobusów miejskich w porównaniu z 2002r. spowodowany był przede wszystkim olbrzymimi problemami budżetowymi gmin i wynikającymi z nich ograniczeniami w zakupach nowego taboru.

W 2003 roku po raz kolejny spadła ilość nowych autobusów sprzedanych na polskim rynku. Było ich 1028, prawie o 200 mniej niż w rok wcześniej. Władysław Smyk, dyrektor naczelny Volvo Polska Autobusy mówi: „W 2002 roku sądziliśmy, że polski rynek autobusowy osiągnął swoje dno. Rok ubiegły zweryfikował jednak te przypuszczenia – był on jednym z najgorszych dla całej branży i zarówno Volvo, jak i inni producenci będą chcieli jak najszybciej o nim zapomnieć. Wśród naszych odbiorców dominują firmy sektora publicznego i ich kłopoty budżetowe wyraźnie wpłynęły na wielkość zamówień.”

Volvo produkuje i oferuje na polskim rynku miejskie autobusy klas Maxi (12-metrowe) i Mega (autobusy trzyosiowe: 15 – metrowe i przegubowe – 18 – metrowe). Wszystkie produkowane przez Volvo autobusy to pojazdy najnowszej generacji, w pełni niskopodłogowe. W 2003 roku w Polsce sprzedano łącznie 174 niskopodłogowe lub niskowejściowe autobusy klasy Maxi i Mega. Sprzedając 35 pojazdów tego typu Volvo osiągnęło, podobnie jak w roku poprzednim 20% udział w rynku.

Prawdziwe załamanie sprzedaży zanotowano w roku ubiegłym w klasie Mega. Sprzedano tylko 23 autobusy, wobec 130 rok wcześniej!

W ostatnich latach jedynie rynek autobusów turystycznych w Polsce był w miarę stabilny. Przeciętnie przewoźnicy kupowali ok. 120 – 130 autobusów rocznie. Niestety, w 2003 roku i ten segment dotknęła zapaść. Producenci dostarczyli łącznie 72 pojazdy, w porównaniu do 126 sztuk rok wcześniej. Mimo tej dramatycznej sytuacji Volvo sprzedało tylko o jeden autobus mniej niż w roku 2002. Tym samym udział firmy w rynku wzrósł z około 10% w 2002 r. do 15% w roku ubiegłym.

W bieżącym roku udział rynkowy Volvo w segmencie autobusów turystycznych ma szansę na dalszy wzrost dzięki wprowadzeniu do sprzedaży Volvo 9700 wyposażonych w inteligentną skrzynię biegów I-shift, znaną dotąd z ciężarówek koncernu Volvo. Autobusy Volvo 9700, podobnie jak miejskie Volvo 7000 produkowane są w Polsce, w fabryce koncernu zlokalizowanej we Wrocławiu.

W 2003 roku Volvo dostarczyło także jeden autobus międzymiastowy – Volvo 8700. Jego nabywcą była firma PPKS Przasnysz.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport