mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volvo Polska Autobusy w 2003 roku

Volvo Polska Autobusy w 2003 roku

Volvo Polska Autobusy w 2003 roku dostarczyła polskim klientom 47 autobusów. Na rynku autobusów turystycznych firma sprzedała 11 pojazdów, tylko o jeden autobus mniej niż w roku ubiegłym, mimo że sprzedaż w tym segmencie rynku była aż o 43% mniejsza niż w 2002 r.

Przewoźnikom miejskim dostarczono 35 pojazdów. Spadek sprzedaży autobusów miejskich w porównaniu z 2002r. spowodowany był przede wszystkim olbrzymimi problemami budżetowymi gmin i wynikającymi z nich ograniczeniami w zakupach nowego taboru.

W 2003 roku po raz kolejny spadła ilość nowych autobusów sprzedanych na polskim rynku. Było ich 1028, prawie o 200 mniej niż w rok wcześniej. Władysław Smyk, dyrektor naczelny Volvo Polska Autobusy mówi: „W 2002 roku sądziliśmy, że polski rynek autobusowy osiągnął swoje dno. Rok ubiegły zweryfikował jednak te przypuszczenia – był on jednym z najgorszych dla całej branży i zarówno Volvo, jak i inni producenci będą chcieli jak najszybciej o nim zapomnieć. Wśród naszych odbiorców dominują firmy sektora publicznego i ich kłopoty budżetowe wyraźnie wpłynęły na wielkość zamówień.”

Volvo produkuje i oferuje na polskim rynku miejskie autobusy klas Maxi (12-metrowe) i Mega (autobusy trzyosiowe: 15 – metrowe i przegubowe – 18 – metrowe). Wszystkie produkowane przez Volvo autobusy to pojazdy najnowszej generacji, w pełni niskopodłogowe. W 2003 roku w Polsce sprzedano łącznie 174 niskopodłogowe lub niskowejściowe autobusy klasy Maxi i Mega. Sprzedając 35 pojazdów tego typu Volvo osiągnęło, podobnie jak w roku poprzednim 20% udział w rynku.

Prawdziwe załamanie sprzedaży zanotowano w roku ubiegłym w klasie Mega. Sprzedano tylko 23 autobusy, wobec 130 rok wcześniej!

W ostatnich latach jedynie rynek autobusów turystycznych w Polsce był w miarę stabilny. Przeciętnie przewoźnicy kupowali ok. 120 – 130 autobusów rocznie. Niestety, w 2003 roku i ten segment dotknęła zapaść. Producenci dostarczyli łącznie 72 pojazdy, w porównaniu do 126 sztuk rok wcześniej. Mimo tej dramatycznej sytuacji Volvo sprzedało tylko o jeden autobus mniej niż w roku 2002. Tym samym udział firmy w rynku wzrósł z około 10% w 2002 r. do 15% w roku ubiegłym.

W bieżącym roku udział rynkowy Volvo w segmencie autobusów turystycznych ma szansę na dalszy wzrost dzięki wprowadzeniu do sprzedaży Volvo 9700 wyposażonych w inteligentną skrzynię biegów I-shift, znaną dotąd z ciężarówek koncernu Volvo. Autobusy Volvo 9700, podobnie jak miejskie Volvo 7000 produkowane są w Polsce, w fabryce koncernu zlokalizowanej we Wrocławiu.

W 2003 roku Volvo dostarczyło także jeden autobus międzymiastowy – Volvo 8700. Jego nabywcą była firma PPKS Przasnysz.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.