mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volvo Trucks chce usprawnić obsługę posprzedażną

Volvo Trucks chce usprawnić obsługę posprzedażną

Volvo Trucks ustawicznie stara się podnosić jakość i wydajność obsługi posprzedażnej. Jedną z testowanych obecnie metod jest zastosowanie najnowszych osiągnięć w dziedzinie elektroniki użytkowej – smartfonów – w stacjach obsługi.

Volvo Trucks chce usprawnić obsługę posprzedażną
Smartfony to łatwe w obsłudze urządzenia, które mogą pomóc mechanikom w pracy, pośrednio zapewniając wyższy poziom obsługi klientów - mówi Bengt Persson, wiceprezes ds. zapewnienia jakości i pomocy technicznej w Volvo Trucks.

W miarę postępu technicznego i wprowadzania na rynek coraz to nowszych modeli samochodów ciężarowych, mechanicy potrzebują nowych umiejętności i informacji. Ponadto, każde podwozie Volvo jest unikatowe, więc mechanik po prostu nie jest w stanie wiedzieć wszystkiego o wszystkich pojazdach.

- Ponieważ klienci dążą do maksymalizacji rentowności, musimy nieustannie poszukiwać sposobów doskonalenia naszych umiejętności i poprawy wydajności - kontynuuje Bengt Persson.

Zgodnie z nową koncepcją, opracowaną we współpracy z Volvo IT i Volvo Parts, mechanik uzyska łatwy dostęp do unikatowych instrukcji dotyczących konkretnego podwozia za pośrednictwem osobistego smartfona. Informacje mogą być przekazywane w formie tekstowej, jak i graficznej: ilustracje i animacje. Korzyści jest wiele. Chociażby animacje - pozwolą przełamać bariery językowe. To bezsporna korzyść dla firmy takiej jak Volvo Trucks, posiadającej stacje obsługi w ponad 140 krajach. Smartfony, jako poręczne urządzenia mobile, ułatwiają mechanikom dostęp do najbardziej aktualnych informacji bezpośrednio ze stanowiska pracy.

- Świetnie, że nowe technologie mogą usprawnić i udoskonalić naszą pracę - mówi Mattias Roos, mechanik z Volvo Truck Shop w Geteborgu, który testował aplikację. - System ten pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i jest wyjątkowo łatwy w obsłudze.

Volvo Trucks dostrzega liczne korzyści, płynące z zastosowania w nowych obszarach technologii przeznaczonej przede wszystkim na rynek konsumencki.

- Po pierwsze, produkty konsumenckie są produkowane na masową skalę, co oznacza, że są znacznie tańsze od urządzeń typowo przemysłowych, produkowanych na zamówienie. Po drugie, użytkownicy już są obeznani z tą technologią, więc chętniej zaakceptują nowy sposób pracy - mówi Kerstin Hanson, menedżer projektu w Volvo IT.

Wiosną br. przeprowadzono testy pośród mechaników w Chinach i Szwecji. W obydwu przypadkach wyniki były pozytywne. Obecnie Volvo Trucks. i Volvo IT pracują nad rozwojem i dostosowaniem aplikacji do własnych potrzeb.

- Zastosowanie smartfonów w centrach serwisowych jest interesującym rozwiązaniem, które poprawi wydajność, a także jakość naszych usług posprzedażnych. Dlatego mocno wierzymy, że uda nam się je wdrożyć w najbliższej przyszłości - konkluduje Bengt Persson.

Podobne wiadomości:

Volvo Iron Knight - najszybsza ciężarówka na świecie

Volvo Iron Knight - najszybsza ciężarówka na...

Ciężarówki i Autobusy 2016-08-18

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Polskie drogi 2015-06-25

Komentuj:

marko1 2011-07-27

Ciekawe, ale czy zastosowanie smartfonów jest interesującym rozwiązaniem, które poprawi wydajność i jakość usług.Jeśli chodzi o taki gadżet w rekach mechanika a który będzie dzwonił w czasie napraw do specjalistów to oczywistym jest że będzie miał ręce w smarze to takie urządzenie nie popracuje długo a za każdym razem wycierać dłonie to wydajności tutaj w tej kwestii nie widzę.

kosmoss 2011-07-26

Volvo to nie tylko oferta sprzedaży samochodów i serwis, ale także warta uwagi oferta Financial, z dość korzystnymi warunkami sfinansowania , bądź skredytowania zakupu wybranego modelu, czy floty.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport