mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volvo na 200 pasażerów

Volvo na 200 pasażerów

Przy okazji trwającego kongresu w Helsinkach, poświęconemu transportowi drogowemu Volvo zaprezentowało model serii 7500 gotowy pomieścić do 200 pasażerów. Autobus wykorzystuje pionierskie rozwiązania umożliwiające jazdę w normalnym ruchu ulicznym pojazdom o długości przekraczającej 20 metrów.

Volvo na 200 pasażerów
Szwedzki producent zastosował w przegubowej serii 7500 nowe zintegrowane systemy telematyki o nazwie „Its4mobility”. Dzięki nowym rozwiązaniom mierzący 24 metry autobus może być w przyszłości wykorzystywany w tradycyjnym transporcie miejskim. Volvo 7500bi jest w stanie pomieścić na pokładzie nawet do 200 pasażerów.

Zaprezentowany w Helsinkach pojazd jest częścią projektu Volvo Buses – „Bus Rapid Transit”, promującego rozwój nowatorskich rozwiązań technologicznych, które być może będą stosowane w przyszłości w większości autobusów.

Czytaj także:

Wrocławskie Volvo dostarczy autobusy do Holandii 2007-04-05

Najbezpieczniejszy autobus Volvo w Polsce 2006-10-02
Zobacz koniecznie: Wszystko o Volvo
Tematy w artykule: Volvo Volvo 7500

Podobne wiadomości:

Volvo XC60 - czas na wersję Polestar

Volvo XC60 - czas na wersję Polestar

Aktualności 2017-07-11

Volvo Polestar - już 100 tys. samochodów

Volvo Polestar - już 100 tys. samochodów

Aktualności 2017-06-11

Komentuj:

~Pan R 2007-05-23

Takie miejszczaki z podwójnym przegubem oferują już van Hool i Mercedes, ale to po prostu nie jest poopularne we wszystkich krajach. Jeżdzą np. W Brazylii.

~Podpis: 2007-05-03

No właśnie na tym ma polegać fenomen tego volvo, że może nie w wąskich uliczkach, ale w normalnym ruchu miejskim da się nim jechać. Bo samo połączenie trzech członów to już ćwiczył Ikarus w latach osiemdziesiątych. Jednak na prototypie (na bazie znanego 280) się skończyło.

~Dak 2007-05-02

Volvo to klasa ! Super maszyny (swietne samochody, cieżarówki i autobusy). Ale jak on ma się złożyć w wąskich uliczkach ?! heh

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku
Skoda utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku
Skoda po raz kolejny nie pozostawiła szans konkurentom. Cały rynek samochodów nowych zanotował wzrosty, ale czeska marka wyraźnie zwiększyła dystans w stosunku do konkurentów. Skoda była najchętniej wybieraną marką w Polsce wśród klientów indywidualnych i flotowych.