mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volvo na czele

Volvo na czele

Obok takich czynników mających wpływ na sprzedaż samochodów nowych, jak cena, niezawodność, bezpieczeństwo czy marka, niebagatelną rolę odgrywają też salony dealerskie. Okazuje się, że sami dealerzy bardzo różnie oceniają markę, którą "handlują". Najwyższy wynik satysfakcji dealerskiej uzyskało Volvo, zaś na końcu listy znalazł się Nissan.

Volvo na czele
Wyniki te są efektem przeprowadzonych na szeroką skalę badań na naszym rynku samochodowym. Zostały one wykonane przez międzynarodową firmę doradczą Ernst & Young oraz Polską Izbę Motoryzacji Consulting, według standardów realizowanych w krajach Unii Europejskiej i USA.

Na czele łącznej klasyfikacji znalazły się 3 marki należące do segmentu premium (Volvo, BMW oraz Mercedes), zaś ranking zamykają Nissan, Renault oraz Peugeot. Porównując dealerstwa marek najbardziej popularnych na naszym rynku, bardzo dobrze wypadły w badaniu dwie najpopularniejsze marki - Toyota (4. miejsce) i Skoda (5.). Jednak, jak się okazuje, wcale popularność danej marki nie musi oznaczać wysokiej "satysfakcji dealerskiej". I tak, np. Ford zajął w tym badaniu 13. lokatę, Fiat - 16., a Opel dopiero 18.

Badanie opierało się o 20 różnych kategorii pogrupowanych w trzy płaszczyzny - ocena sprzedawanego produktu, polityka producenta/importera i ocena importera.

Najwyżej jakość sprzedawanych przez siebie produktów ocenili dealerzy Subaru i BMW, później Hondy, Toyoty i Volvo. Na drugim końcu tej kategorii znalazły się Chrysler, Alfa Romeo i Renault. Najbardziej zadowoleni z zakupu (według dealerów) są kupujący auta marek Subaru, BMW i Kia, a najmniej Alfa Romeo, Renault i Fiat. Najbardziej niezawodne produkty mają Toyota, Subaru, Hyundai i Honda, najmniej zaś Peugeot, Citroen i Alfa Romeo.

Na największą pomoc ze strony importera mogą liczyć dealerzy Volvo, BMW, Mercedesa i Ssangyonga, na najmniejszą Peugeota, Nissana i Kii. Najbardziej etyczni w swojej działalności okazują się być importerzy Subaru, Volvo i Mercedesa, zaś najgorzej pod tym względem wypadają ponownie Nissan i Peugeot.

Najlepsze produkty finansujące zakup samochodu mają BMW, Mercedes i Toyota, najgorsze Subaru, Hyundai i Ssangyong. Pod względem dostępności części zamiennych liderami rankingu są ponownie Mercedes, BMW i Toyota, a listę zamykają Subaru, Kia i Chevrolet.

Łącznie, na 20 cząstkowych kryteriów oceny, aż ośmiokrotnie na pierwszej pozycji plasowało się Volvo, pięciokrotnie BMW i trzykrotnie Mercedes oraz Subaru. Raz na czele stawki znalazła się Toyota. Z kolei Nissan czterokrotnie okupował ostatnie miejsca w rankingach, trzykrotnie te mało zaszczytne miejsca przypadały w udziale Peugeotowi, Chryslerowi i Subaru. A raz na szarym końcu znalazło się nawet BMW (ocena wsparcia reklamowego ze strony importera).

Ciekawie prezentują się wyniki najbardziej pożądanych przez dealerów autoryzacji dealerskich. Jedynie 30% dealerów chciałoby pozostać przy posiadanej obecnie marce. Najwyższy stopień lojalności osiągnęły  ercedes, Volvo i BMW (ponad 80%). Stojąc jednak przed koniecznością wyboru innej, najwięcej dealerów zdecydowałoby się na Toyotę (18%). Co ciekawe, na piątej pozycji znalazła się tu, wracają w przyszłym roku na polski rynek, Mazda. Wśród dealerów, którzy chcieliby się wycofać z biznesu samochodowego, dominują dealerzy Nissana (prawie 30%), przed dealerami Peugeota i Suzuki.

Klasyfikacja generalna (oceny w skali pięciostopniowej)
 markaocena

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.

Volvo
BMW
Mercedes
Toyota
Skoda
Subaru
Seat
Honda
KIA
Suzuki
Ssangyong
Volkswagen
Ford
Mitsubishi
Chrysler
Fiat
Hyundai
Opel
Citroen
Audi
Chevrolet
Alfa Romeo
Peugeot
Renault
Nissan

4,05
3,97
3,92
3,74
3,61
3,49
3,49
3,49
3,40
3,40
3,36
3,35
3,33
3,30
3,25
3,20
3,20
3,16
3,12
3,11
3,06
3,00
2,95
2,94
2,92
Tematy w artykule: Grupa PGD salon samochodowy dealerzy

Podobne wiadomości:

Nowy salon Mazdy we Wrocławiu

Nowy salon Mazdy we Wrocławiu

Aktualności 2016-06-23

Oto najwięksi dealerzy samochodów w Polsce

Oto najwięksi dealerzy samochodów w Polsce

Aktualności 2016-03-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport