Pierwsze plotki na temat możliwości stworzenia luksusowej limuzyny szwedzkiej marki, która rywalizowałaby się z niemieckim trio, pojawiły się w 2010 roku, kiedy to za kwotę 1,5 mld dolarów chiński koncern Geely nabył udziały Volvo od Forda. Informacje te podsycał prezes Geely, Li Shufu, który optował za stworzeniem takiego auta, a dodatkowo spotęgowało je pojawienie się prototypowej limuzyny Volvo Universe (zdjęcia poniżej) podczas wystawy w Szanghaju w 2011 roku.
Ówczesny szef Volvo, Stefan Jacoby, skutecznie jednak sprzeciwił się wprowadzeniu tego modelu do produkcji (mówiło się nawet o konflikcie między Volvo a Geely). Jak widać, po słowach Samuelssona, nic w tej kwestii się nie zmieniło.
Samuelsson chce bowiem, by Volvo skoncentrowało się na produkcji bardziej ekologicznych modeli, a flagowymi autami mają być nowa generacja XC90 oraz S80, które mają powstać na platformie podłogowej SPA.
Volvo i Geely pracują także nad nową płytą podłogową dla kompaktowych modeli, który to segment jest najpopularniejszy w Chinach. Pierwszy owoc tej współpracy, chińska wersja pięciodrzwiowego Volvo V40, zadebiutowała właśnie podczas targów w Szanghaju, a w sprzedaży pojawi się pod koniec tego roku.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!