mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volvo rozwija skrzydła

Volvo rozwija skrzydła

W 2009 roku sprzedaż marki Volvo wzrosła o blisko 17%, dzięki czemu udział Volvo w segmencie Premium wzrósł do poziomu 25%. Polska jest dla szwedzkiej marki najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynkiem w Europie.

Volvo rozwija skrzydła
W 2009 roku marka Volvo cieszyła się ogromnym zainteresowaniem w Polsce. W tym czasie sprzedane zostały 4653 samochody Volvo w Polsce. To zapewniło marce najwyższy wzrost wśród marek segmentu Premium w 2009 roku (16.7%) Udział firmy w całym rynku również się zwiększył się i wynosi obecnie 1,45%.

Najchętniej kupowanym Volvo było XC60. Do klientów wydanych zostało ponad 1469 egzemplarzy tego modelu. Co interesujące, SUV XC60 cieszył się dużym zainteresowaniem nie tylko klientów indywidualnych, ale również instytucjonalnych – dotąd preferujących sedany Volvo.  Aż 54% wydanych do klientów XC60 stanowiły w 2009 roku auta flotowe.

Oprócz XC60 największy procentowy wzrost odnotował drugi SUV XC90 – o 18% w stosunku do roku 2008. Bardzo dużą dynamikę wzrostu odnotowały samochody z napędem na cztery koła (AWD).

W 2009 roku nadal największym zainteresowaniem cieszyły się Volvo wyposażone w silniki Diesla. Najczęściej wybieranym był D5. Sprzedaż aut wyposażonych w ten silnik stanowi ponad  38 % łącznej sprzedaży (silnik montowany jest w S60, XC60, S80, V70, XC70 i XC90).Na drugim miejscu pod względem sprzedaży plasuje się 2.0 D (136 KM) stanowiący 27,5% (montowany w C30, S40, V50, S80 i V70). Na trzecim 2.4 D (163 KM) - 6,7 % (montowany w XC60 i XC70).

Obok Szwecji i Holandii to właśnie Polska staje się dla Volvo jednym z najbardziej perspektywicznych rynków w Europie. Sukcesem Volvo w Polsce jest nie  tylko dynamiczny wzrost sprzedaży - 16,7% w 2009 roku, udział w segmencie Premium (25.3%), ale również wysoki stopień zadowolenia klientów marki ze sprzedaży i serwisu (I miejsce w Europie).
Zobacz koniecznie: Wszystko o Volvo
Tematy w artykule: Volvo sprzedaz rekord sprzedazy

Podobne wiadomości:

Volvo zastrzega nazwę S50

Volvo zastrzega nazwę S50

Aktualności 2017-07-31

Volvo XC40 - wyciekły pierwsze zdjęcia

Volvo XC40 - wyciekły pierwsze zdjęcia

Aktualności 2017-07-26

Komentuj:

~K.T.M 2010-01-21

Volvo wśród marek premium zawdzięcza swoją pozycję atrakcyjnym cenom. Inne prestiżowe marki (Lexus, Infinity,...) już tak dobrze się nie sprzedają bo są drogie. Szkoda, że SAAB zostanie zamknięty bo to również ciekawa i niedroga marka premium. Z tego co czytałem numerem 1 wśród prestiżowych marek jest jednak Mercedes

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Auto Digilab - tak wygląda przyszłość mobilności
Skoda Auto Digilab - tak wygląda przyszłość mobilności
Skoda opracowała program o nazwie Strategia 2025, który ma kształtować przyszłość czeskiej marki w kolejnych latach. Żeby jeszcze lepiej wykorzystywać cyfrowe technologie w działalności marki, w Pradze powstał DigiLab.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech