mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volvo rozwija skrzydła

Volvo rozwija skrzydła

W 2009 roku sprzedaż marki Volvo wzrosła o blisko 17%, dzięki czemu udział Volvo w segmencie Premium wzrósł do poziomu 25%. Polska jest dla szwedzkiej marki najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynkiem w Europie.

Volvo rozwija skrzydła
W 2009 roku marka Volvo cieszyła się ogromnym zainteresowaniem w Polsce. W tym czasie sprzedane zostały 4653 samochody Volvo w Polsce. To zapewniło marce najwyższy wzrost wśród marek segmentu Premium w 2009 roku (16.7%) Udział firmy w całym rynku również się zwiększył się i wynosi obecnie 1,45%.

Najchętniej kupowanym Volvo było XC60. Do klientów wydanych zostało ponad 1469 egzemplarzy tego modelu. Co interesujące, SUV XC60 cieszył się dużym zainteresowaniem nie tylko klientów indywidualnych, ale również instytucjonalnych – dotąd preferujących sedany Volvo.  Aż 54% wydanych do klientów XC60 stanowiły w 2009 roku auta flotowe.

Oprócz XC60 największy procentowy wzrost odnotował drugi SUV XC90 – o 18% w stosunku do roku 2008. Bardzo dużą dynamikę wzrostu odnotowały samochody z napędem na cztery koła (AWD).

W 2009 roku nadal największym zainteresowaniem cieszyły się Volvo wyposażone w silniki Diesla. Najczęściej wybieranym był D5. Sprzedaż aut wyposażonych w ten silnik stanowi ponad  38 % łącznej sprzedaży (silnik montowany jest w S60, XC60, S80, V70, XC70 i XC90).Na drugim miejscu pod względem sprzedaży plasuje się 2.0 D (136 KM) stanowiący 27,5% (montowany w C30, S40, V50, S80 i V70). Na trzecim 2.4 D (163 KM) - 6,7 % (montowany w XC60 i XC70).

Obok Szwecji i Holandii to właśnie Polska staje się dla Volvo jednym z najbardziej perspektywicznych rynków w Europie. Sukcesem Volvo w Polsce jest nie  tylko dynamiczny wzrost sprzedaży - 16,7% w 2009 roku, udział w segmencie Premium (25.3%), ale również wysoki stopień zadowolenia klientów marki ze sprzedaży i serwisu (I miejsce w Europie).
Zobacz koniecznie: Wszystko o Volvo
Tematy w artykule: Volvo sprzedaz rekord sprzedazy

Podobne wiadomości:

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Aktualności 2016-11-21

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek...

Ciężarówki i Autobusy 2016-10-27

Komentuj:

~K.T.M 2010-01-21

Volvo wśród marek premium zawdzięcza swoją pozycję atrakcyjnym cenom. Inne prestiżowe marki (Lexus, Infinity,...) już tak dobrze się nie sprzedają bo są drogie. Szkoda, że SAAB zostanie zamknięty bo to również ciekawa i niedroga marka premium. Z tego co czytałem numerem 1 wśród prestiżowych marek jest jednak Mercedes

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport