mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volvo skorzystało na zmianach w przepisach VAT

Volvo skorzystało na zmianach w przepisach VAT

Trzymiesięczny okres przejściowy, w którym można było odliczać 100 proc. podatku VAT od zakupu samochodów osobowych z homologacją ciężarową, przyniósł spore ożywienie na rynku aut nowych. Wśród marek z segmentu premium największy wzrost zanotowało Volvo.

Volvo skorzystało na zmianach w przepisach VAT
Cały rynek w pierwszym kwartale 2014 roku wzrósł aż o 29 proc. Jednym z najlepszych wyników indywidualnych może pochwalić się Volvo, które w stosunku do pierwszych trzech miesięcy 2013 roku sprzedało o ponad 68 proc. więcej nowych samochodów (2.166 egzemplarzy), dzięki czemu Volvo awansowało na 14. pozycję w rankingu najpopularniejszych marek na polskim rynku.

Duża w tym zasługa właśnie wspomnianych aut z homologacją ciężarową, których Volvo sprzedało 1.405 egzemplarzy - najwięcej spośród wszystkich marek premium, co jednocześnie było 5. wynikiem spośród wszystkich marek w Polsce.

Sukces Volvo wynikał w dużej mierze z faktu, że szwedzka marka jako pierwsza rozpoczyła dość energiczną kampanię zachęcającą do zakupu takich samochodów.
 
Największym bestsellerem Volvo wśród modeli z homologacją ciężarową był model XC60 – 987 sztuk. Na drugim miejscu znalazł się crossover XC70 – 114 sztuk. Kompaktowych V40 z kratką wyjechało na polskie drogi 109 sztuk i kolejnych 76 – V40 Cross Country. Powrót homologacji spowodował też wzrost zainteresowania najstarszym modelem w ofercie – czyli XC90 (69 rejestracji). Sprzedano też 45 "ciężarowych" V60 i 12 V70.

Podobne wiadomości:

Volvo Polestar - już 100 tys. samochodów

Volvo Polestar - już 100 tys. samochodów

Aktualności 2017-06-11

Volvo XC60 - pierwsze teasery

Volvo XC60 - pierwsze teasery

Aktualności 2017-02-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Hyundai Kona - kolejne wieści przed premierą
Hyundai Kona - kolejne wieści przed premierą
Do oficjalnej prezentacji pozostało już niewiele czasu, dlatego koreański producent cały czas podgrzewa atmosferę. W sieci pojawił się film prezentujący Hyundaia Kona - nowego gracza w segmencie małych SUV-ów.