mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volvo startuje ze sprzedażą FH16 z silnikiem Euro 6

Volvo startuje ze sprzedażą FH16 z silnikiem Euro 6

Szwedzki producent pojazdów ciężarowych właśnie rozpoczął sprzedaż swojego topowego modelu FH16. 750-konna jednostka napędowa tego Volvo spełnia nową normę Euro 6.

Volvo startuje ze sprzedażą FH16  z silnikiem Euro 6
Do klientów zamówione Volvo FH16 Euro 6 trafią pod koniec czerwca. Model FH16 to idealny ciągnik siodłowy, który sprawdzi się w ciężkich zestawach drogowych ale i w szybkim transporcie. FH16 jest dostępny z 16-litrowym silnikiem K, który w zależności od wersji rozwija moc 550, 650 lub 750 KM. W najmocniejszym wydaniu dostarcza aż 3550 Nm  momentu obrotowego.

"Volvo FH16 z silnikiem Euro 6 odznacza się taką samą jak dotychczas, wysoką niezawodnością oraz identycznym zużyciem paliwa i mocą. Ale obecnie kierowca ma dyspozycji maksymalny moment obrotowy już przy prędkości zaledwie 900 lub 950 obr/min, zależnie od wersji silnika. Zaletą tej udoskonalonej charakterystyki momentu obrotowego jest również możliwość wyboru niższego („szybszego") przełożenia przekładni głównej w celu osiągnięcia jak najlepszej ekonomiki paliwowej"
- wyjaśniła Astrid Drewsen, menedżerka produktu ds. układów napędowych w Volvo Trucks.



Wraz z silnikami współpracuje zautomatyzowana przekładnia Volvo I-Shift, zaś wersja 550-konna oferowana jest również z manualną przekładnią. Każda z wersji silnika jest wyposażona w hamulec silnikowy Volvo VEB+, o maksymalnej mocy hamowania zwiększonej z 425 do 470 kW i dostępnej przy 2200 obr/min, który przyczynia się do dalszej poprawy bezpieczeństwa jazdy i ogranicza zużycie hamulców zasadniczych.

Nowy silnik aby mógł sprostać normie Euro 6 został wyposażony w układ recyrkulacji spalin EGR (Exhaust Gas Recirculation) połączony z udoskonalonym układem oczyszczania spalin. EGR wspomaga nowy, dwustopniowy układ turbodoładowania. Układ wtryskowy realizuje funkcję wtrysku wstępnego. Do cylindra dostarczana jest niewielka ilość paliwa przed fazą wtrysku głównego w celu uzyskania bardziej równomiernego przyrostu ciśnienia, rezultatem tego jest cichsza, bardziej „miękka" praca silnika.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Volvo
Tematy w artykule: Volvo Volvo Trucks Volvo FH16 silnik Volvo

Podobne wiadomości:

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Aktualności 2016-11-21

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek...

Ciężarówki i Autobusy 2016-10-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport