mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Volvo w 2015 roku chce sprzedać pół miliona aut

Volvo w 2015 roku chce sprzedać pół miliona aut

Szwedzki producent z chińskim kapitałem to najszybciej rozwijająca się marka w europejskim segmencie premium. W tym roku już zanotowała wzrost na poziomie 9,2% wobec zeszłorocznych wyników sprzedaży, a w przyszłym szykuje się do jeszcze intesywniejszej ofensywy.

Volvo w 2015 roku chce sprzedać pół miliona aut
W Volvo z pewnością nikt nie narzeka na sprzedażowe rezultaty na żadnym z kluczowych dla firmy rynków. Począwszy od amerykańskiego, gdzie szwedzki producent poprawił sprzedaż we wrześniu o 11,4%, przez Stary Kontynent z progresem na poziomie 12,9%, kończąc na rewelacyjnym wzroście w Chinach - tam Volvo sprzedało aż 28,4% więcej samochodów niż w roku 2013. Szwedzi jednak nie mają zamiaru spoczywać na laurach i stawiają sobie jasny cel na 2015 rok - okrągłe pół miliona sprzedanych aut. W jaki sposób chcą tego dokonać?

Najistotniejszym czynnikiem w walce o nowych klientów jest wprowadzenie do sprzedaży nowej generacji SUVa XC90. Popyt na samochody tej klasy jest wciąż ogromny i Volvo chce to wykorzystać. Niedawno zaprezentowany model zastępuje produkowany od 12 lat bestseller (powstało ponad 630 tys. egzemplarzy) i powinien powtórzyć sukces poprzednika na każdym ze wspomnianych wcześniej kontynentów. Sprzedaż rusza w kwietniu 2015 roku.

Drugim debiutem szykowanym na przyszły rok jest Volvo V60 Cross Country, czyli kolejny model wpisujący się w modę na crossovery. To podwyższone kombi klasy średniej ma za zadanie podkraść klientów dostępnemu już od 3 lat Audi A4 Allroad. Z pewnością jednak nie będzie aż tak istotnym elementem rozwoju Volvo, jak wspomniane XC90.

Duże nadzieje Szwedzi wiążą także z wprowadzeniem nowych silników do modeli V40, S60 i V60. Będą to 4-cylindrowe, 1,5-litrowe jednostki benzynowe w 2 wersjach mocy: T2 - 120KM i T3 - 150KM. Powinny korzystnie wpłynąć na konkurencyjność napędzanych nimi modeli w walce z silną konkurencją.

Czy Volvo osiągnie założony pułap sprzedaży? Oczywiście, zdecydują o tym klienci. Nowe XC90 jest niemal murowanym hitem, ale producent musi pójść za ciosem i odświeżyć paletę modeli zgodnie ze stylem i jakością wprowadzoną przez flagowego SUVa.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volvo XC90
Volvo XC90
Cena podstawowa już od: 229 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Volvo V60
Volvo V60
Cena podstawowa już od: 128 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Aktualności 2016-11-21

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek...

Ciężarówki i Autobusy 2016-10-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport