mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Voyager w dwudziestolecie minivanów

Voyager w dwudziestolecie minivanów

Firma Chrysler, która 20 lat temu stworzyła pojazd typu minivan wprowadza dzisiaj na rynki światowe nową wersję samochodu Chrysler Voyager. W ten sposób potwierdza swą gotowość utrzymania się w czołówce segmentu MPV również w kolejnej dekadzie.

Voyager w dwudziestolecie minivanów

Od czasu swych narodzin w 1983 roku minivan był przedmiotem stałej ewolucji i rozwoju, zyskując uznanie klienteli. Obszerność wnętrza i zdolność komfortowego przewozu siedmiu osób wraz z bagażem zdobyła Voyagerowi rzesze wiernych nabywców. Chrysler Voyager sprzedawany jest obecnie w ponad 100 krajach całego świata a ponadto – szczycić się może zdobyciem ponad 150 nagród i wyróżnień organizacji przemysłowych i konsumenckich.

Poza silnikiem 2.8 CRD i automatyczną skrzynią biegów lista nowości w samochodzie Voyager, kierowanym na rynki światowe obejmuje:

· Poduszki kurtynowe dla trzech rzędów siedzeń, których aktywacja następuje tylko po uderzeniu w bok pojazdu

· Poduszka powietrzna, chroniąca kolana kierowcy zastosowana po raz pierwszy w samochodzie typu minivan

· BeltAlert: nowy system przypominania o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa

· Odświeżenie elementów nadwozia: Z przodu - już na pierwszy rzut oka widać nową kratę chłodnicy i pas przedni oraz podwójne reflektory. Atrakcyjność wyglądu podnoszą listwy o nowym wzornictwie umieszczone na burtach pojazdu oraz nowa stylistyka obręczy kół. Na rok 2004 proponowane są trzy nowe kolory nadwozia: odcienie zielono-szare Light Khaki i Dark Khaki oraz odcień zielony Deep Beryl Green.

Minivany marki Chrysler wyposażone są w wielostopniowe czołowe poduszki powietrzne, napełniające się odpowiednio do siły zderzenia, w ten sposób skutecznie chroniąc pasażerów przed skutkami kolizji drogowych. W drugim rzędzie siedzeń - standardem dla wszystkich wersji pojazdu są zaczepy mocowania fotelików dziecięcych LATCH/ISOFIX. System nawigacji obejmuje kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,9 cala (12,5 cm) oraz odbiornik lokalizacyjny GPS, zintegrowany z radioodtwarzaczem AM/FM/CD i dogodnie umieszczony w konsoli centralnej. W wersji Limited wyposażeniem standardowym (a opcjonalnym dla wersji LX) jest asystent parkowania tyłem oraz sufitowy moduł funkcjonalny z sześcioma ruchomymi i wyjmowanymi pojemnikami, panelem sterowania klimatyzacji i opcjonalnym odtwarzaczem / ekranem DVD.

Nowy zespół napędowy wyróżnia się znaczną mocą, najwyższym w swej klasie momentem obrotowym oraz wysokimi osiągami przy wyraźnie obniżonym zużyciu paliwa – nawet w porównaniu do pojazdów bezpośrednio konkurencyjnych z silnikami o mniejszej pojemności. Silnik 2.8 CRD rozwija potężną moc 110 kW (150 KM) przy 3800 obr/min oraz moment obrotowy 360 Nm pomiędzy 1800 a 2600 obr/min. Potencjał tej jednostki został już wszechstronnie wypróbowany w pojeździe Jeep Cherokee, w którym oferowana jest od 2002 roku.

Dla amatorów ręcznej zmiany biegów wciąż dostępna pozostaje pięciostopniowa przekładnia manualna, współpracująca z silnikiem wysokoprężnym DaimlerChrysler 2.5 CRD.

Pomimo dokonywanych ulepszeń oraz modyfikacji, nowy Voyager pozostaje wierny swej oryginalnej i uznanej formule: obszernego minivana z naturalną pozycją siedzenia, płaską i nisko biegnącą podłogą, łatwym wsiadaniem i wysiadaniem, przejściem pomiędzy pierwszym i drugim rzędem foteli, wielofunkcyjnością ustawień wnętrza oraz – napędem na przednie koła.

Na rok 2004 Chrysler oferuje dwie odmiany Voyagera w wersji o standardowym rozstawie osi – SE i LX. W wersji Grand Voyager o wydłużonym rozstawie osi dostępne są trzy odmiany – SE, LX oraz Limited. Wersja Limited oferowana jest z napędem na wszystkie koła – AWD. Większość wersji i odmian może być wyposażona w elektryczny napęd bocznych drzwi przesuwnych oraz klapy tylnej, ułatwiający w znacznym stopniu dostęp do kabiny pasażerskiej
i bagażnika.

Oferta na rok 2004 przewiduje cztery rodzaje napędu: silnik benzynowy V-6 o pojemności skokowej 3.3 litra oraz I-4 (rzędowy, czterocylindrowy) o pojemności 2.4 litra, a także silniki wysokoprężne - 2.5 CRD oraz nowy 2.8 CRD, oba turbodoładowane i w technice common rail. Silnik 3.3-litrowy rozwija moc 128 kW (174 KM) oraz moment obrotowy 278 Nm i współpracuje z automatyczną skrzynią przekładniową. Silnik 2.4 o mocy 108 kW (147 KM) i momencie 218 Nm dostępny jest ze skrzynią automatyczną lub manualną. Nowoczesny 2.5-litrowy Diesel (CRD) ma moc 105 kW (143 KM) oraz moment 340 Nm i skojarzony jest z pięciostopniową przekładnią manualną.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport