mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > WRC 2010 (PS3) - recenzja gry

WRC 2010 (PS3) - recenzja gry

Jeśli śrubowanie rekordów i notoryczne wygrywanie Sebastiena Loeba w rajdowych mistrzostwach świata powoduje u ciebie niepohamowaną chęć ziewania, to teraz masz okazję sam napisać historię tegorocznego sezonu WRC. Wystarczy, że wciśniesz gaz w nowej grze WRC 2010.

WRC 2010 (PS3) - recenzja gry
Dość długo musiał opadać kurz na wirtualnych odcinkach specjalnych, by na rynku pojawiła się kolejna odsłona gry sygnowana oficjalnym logo WRC. Co warte wspomnienia to po kultowej serii Colin McRae, pierwsza gra rajdowa, która dostępna jest na kilka platform. W przypadku WRC 2010 w sprzedaży dostępne są egzemplarze dla Playstation 3, XBox 360 i PC. Tym razem za kreację rajdowych potyczek na ekranie telewizora zabrało się włoskie studio Milestone. Przed koderami ze słonecznej Italii stanęło dość spore wyzwanie, bowiem legendarna seria gier WRC na Playstation 2, do tej pory wspominana jest przez fanów tego motosportu ze łzami w oczach. Czas zatem sprawdzić czy nowe WRC 2010 może z powodzeniem kontynuować tą dobrą passę.

Imponujący park maszyn
Skoro gra traktuje o sezonie 2010, to nie mogło zabraknąć wszystkich licencjonowanych samochodów klasy WRC, za kierownicą których startują prawdziwi rajdowi herosi ze wspomnianym Sebastienem Loebem na czele. Znajdziemy więc maszynkę do wygrywania Citroena C4 WRC i depczącego mu zawsze po piętach Forda Focusa WRC. Ale to dopiero początek bogatego garażu rajdówek. Oprócz nich producenci gry uwiecznili także inne klasy samochodów regularnie startujących w mistrzostwach świata: auta klasy Super 2000 jak Peugeot 207 S2000, czy Ford Fiesta S2000 (w przypadku tego drugiego miły akcent, ponieważ dostępny jest w malowaniu Dynamic World Rally Team za kierownicą którego zasiada Michał Kościuszko - notabene patron gry WRC 2010 w Polsce); JWRC - popularna klasa "juniorów" obfituje m.in. w Suzuki Swift S1600, Citroen C2 S1600 czy Renault Clio S1600; Grupa B - Peugeot 205 T16, Lancia Delta S4, Ford RS200 - dosłownie i w przenośni śmiertelnie szybkie rajdówki lat 80-tych; grupa N (Production Car) - ze słynnymi modelami Subaru Impreza STi i Mitsubishi Lancer Evo.


Pokonaj najlepszych
WRC 2010 oferuje kilka interesujących trybów rozgrywki. Najciekawszym jest chyba tryb kariery (Road to the WRC), w którym po kolei wspinamy się po jej kolejnych szczeblach, szlifując swoje rajdowe know-how. Zanim przystąpimy do rywalizacji na odcinkach możemy skorzystać z rajdowej akademii, gdzie instruktorzy nauczą nas jak wykonać tzw. "scandinavian flick". W tym trybie nie tylko jesteśmy w stanie prowadzić karierę używając swojego nazwiska i pochodzenia, ale także możemy spersonalizować swojego pilota, a w aucie rajdowym zmienić nawet numery rejestracyjne. W WRC 2010 wraz z progresem kariery i wygrywaniem kolejnych rajdów, otrzymujemy możliwość startu mocniejszym samochodami, zmiany grafiki na karoserii i wyboru sponsorów.

Jeśli natomiast nie mamy większej ochoty na budowanie swojej pozycji w rajdowym świecie, wówczas możemy wcielić się w rolę jednego z kilku najpopularniejszych kierowców WRC.

Tryby dla wielu graczy to między innymi odświeżony pomysł o nazwie "hot seats" (z ang. gorące krzesła), gdzie zawodnicy nie ścigają się ze sobą na jednym ekranie, a rywalizują po sobie o jak najlepszy czas przejazdu. Gra w sieci umożliwia natomiast walkę online przeciwko 15 graczom z całego świata.


5,4,3,2,1... start!
Rywalizować przyjdzie nam we wszystkich, trzynastu tegorocznych eliminacjach. Łącznie do pokonania jest aż 550 km, ulokowanych w 78 odcinkach specjalnych. Szkoda, że Milestone nie zdecydowało się wypuścić gry o rok wcześniej, wówczas mielibyśmy swoją perełkę w postaci Rajdu Polski, rozgrywanego na mazurskich szutrach. Ale jest jak jest i zamiast rozpaczać, możemy sprawdzić swoje umiejętności na szybkich asfaltowych trasach Rajdu Niemiec lub zakręconych oesach Rajdu Finlandii, na zdradliwym Rajdzie Walii kończąc.

Całe otoczenie gry prezentuje się przyzwoicie, choć fani symulacji pokroju Gran Turismo czy Forza, będą musieli bardziej nastawić się na tryb arkadowy. Nie oznacza to jednak, że WRC 2010 nie jest wymagająca. Oczywiście możemy dostosować stopień trudności do własnych umiejętności. Skala jest dość spora, dlatego tytuł ten doskonale nadaje się dla niedzielnych graczy jak i rajdowych maniaków. Tekstury samochodów, mnogość widoki ze środka auta, unikatowe dźwięki każdego z samochodów i poczucie prędkości to najmocniejsze punkty gry jeśli chodzi o samą grywalność. Nieco gorzej przedstawia się grafika wokół odcinków specjalnych, ale z drugiej strony najistotniejsze jest to, co dzieje się na przykład za "możliwą hopą, poprzedzoną trójkowym, lewym zakrętem".

Bardzo rozbudowany jest także mechanizm zniszczeń. Małe awarie, poważne defekty zależą naturalnie od stopnia zniszczeń. Gdy odcinek przejedziemy szybko i czysto pilot/ka nie będą nam szczędzili pochwał. Jeśli z kolei zaliczymy na trasie jakieś "zwiedzanie" wówczas "gaduła" na prawym fotelu poinformuje nas, co dokładnie popsuło się w samochodzie.

Fizyka i zachowanie samochodów powinno odpowiadać szerokiej grupie graczy. Producenci tytułu bardzo dobrze odwzorowali różnice pomiędzy autami czteronapędowymi i z napędem na jedną oś. Potwory grupy B z kolei to maszyny ciężkie do ujarzmienia. Tak jak było w rzeczywistości.

Podsumowanie
WRC 2010 to gra dla szerokiego spektrum rajdowych fanów. Doskonale w tym tytule odnajdą się również gracze, którzy po prostu lubią się pościgać. Bogaty tryb kariery oraz unikatowe możliwości personalizacji (oklejenie nadwozia, wybór sponsorów) dodają smaczku i pokazują także nieco inną stroną rajdów. Niezaprzeczalne atuty to także oficjalne licencje na samochody, kierowców i rajdy. Grafika co prawda nie jest na poziomie wspomnianych wcześniej ikon wyścigowych: Gran Turismo i Forza, jednak Milestone zapowiada, że zamierza wprowadzić roczną kadencyjność tytułów, co oznacza, że przy kolejnej edycji - WRC 2011, poprawi niektóre elementy.
Tematy w artykule: WRC Sebastien Loeb JWRC

Podobne wiadomości:

Citroen C3 WRC - podobny do drogowej wersji

Citroen C3 WRC - podobny do drogowej wersji

Aktualności 2016-04-19

Zmiany w regulaminie WRC na 2017 rok

Zmiany w regulaminie WRC na 2017 rok

Aktualności 2015-07-13

Komentuj:

~Tommy z tonącej wyspy Tuska 2010-10-29

Dobrze, że nie tylko PS3, ale też XBox 360 ! Już wiem co kupić synowi na gwiazdkę.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport