mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > WRC: Loeb i Ogier gotowi na fińskie szutry

WRC: Loeb i Ogier gotowi na fińskie szutry

W trzy tygodnie po pierwszym starcie w Rajdzie Bułgarii i zajęciu w nim 2 pierwszych miejsc, zespół Citroen Total World Rally Team pojawi się w terenie, który zna o wiele lepiej: na szutrowych trasach legendarnego Rajdu Finlandii.

WRC: Loeb i Ogier gotowi na fińskie szutry
W Kraju Tysiąca Jezior fabrycznymi Citroënami C4 WRC pojadą załogi Sebastien Loeb/Daniel Elena oraz Sebastien Ogier/Julien Ingrassia, ta druga po raz pierwszy w roli reprezentanta zespołu zajmującego obecnie pierwsze miejsce w Klasyfikacji Producentów Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. Na jubileuszową, 60. edycję tego rajdu organizatorzy przygotowali nowość, planując rozegranie wszystkich odcinków specjalnych w piątek i sobotę. Rywalizacja toczyć się zatem będzie w tempie jeszcze intensywniejszym niż zazwyczaj, stanowiąc bardzo poważne wyzwanie dla ludzi i maszyn.

Rajd Finlandii, złożony z wyjątkowo szybkich tras wiodących przez lasy, jest dla kierowców szczególnym doświadczeniem. „O zwycięstwie decyduje na ogół różnica paru sekund na mecie” – mówi Sebastien Loeb. „Aby tam wygrać, trzeba naprawdę zrosnąć się w jedną całość nie tylko z samochodem, ale i z procesem dyktowania notatek. Trzeba umieć wyzbyć się obaw i wchodzić w każdy zakręt z przekonaniem, że robi się to za szybko. Mówię o takim zapamiętaniu w ataku, gdy wrzuca się samochód w zakręt i przebywa całą trajektorię jednym, stałym kątem znoszenia, w sposób doskonały”.

W świadomości fanów Rajd Finlandii kojarzy się przede wszystkim ze słynnymi hopami. Jednak zdaniem Loeba największa trudność fińskich odcinków specjalnych tkwi w czymś innym: „Drogą do wygranej nie są tam wysokie i długie skoki. Najważniejsze jest lądowanie i pierwsze metry po skoku. Trzeba złapać właściwą przyczepność, tak, by po zetknięciu z ziemią nie wypaść z toru jazdy przez najbliższy zakręt. A przecież gdy już się leci, nie można sterować samochodem. Wszystko to musi być przygotowane przed skokiem. Z roku na rok uczę się tego i koryguję moje notatki pod tym kątem…”

O ile Sebastien Loeb ma na swoim koncie już dziesięć przejechanych rund Rajdu Finlandii, doświadczenia Sebastiena Ogier w tym zakresie są jeszcze skromne. Przed swoim pierwszym występem w barwach Citroen Total World Rally Team, zwycięzca Rajdu Portugalii wie, że czeka do dodatkowa presja związana z rolą reprezentanta.

„W przeciwieństwie do poprzednich rajdów, tym razem moim zadaniem będzie jechać tak, aby zdobyć punkty dla zespołu do Klasyfikacji Producentów. Będę więc miał nieco inny cel, ale środkiprowadzące do niego są podobne. Bardzo starannie przygotowujemy się razem z Julienem do tej rundy i damy z siebie wszystko. Rajd jest trudny, jego trasy cechują się wysokimi średnimi prędkościami i prowadzą wśród drzew, które w dodatku są całkiem blisko drogi. Taka jazda wyzwala dużo adrenaliny, ale akurat to lubimy. Jesteśmy gotowi do wykonania naszego zadania i bardzo pragniemy okazać się godni zaufania, jakim obdarzyli nas szefowie zespołu”.

Podobne wiadomości:

Skoda wspiera rajdowe talenty

Skoda wspiera rajdowe talenty

Aktualności 2017-09-22

Citroen C-Aircross Concept: zapowiedź nowego crossovera

Citroen C-Aircross Concept: zapowiedź nowego...

Premiery 2017-02-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?