mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > WRC: Najwyżej cztery "fabryki" do 2011 r.

WRC: Najwyżej cztery "fabryki" do 2011 r.

Rajdowe Mistrzostwa Świata od kilku lat znajdują się w dużym kryzysie. W serialu pozostały tylko dwa fabryczne zespoły, ale to jak twierdzi główny promotor WRC firma ISC, duża liczb koncernó także nie wpływa pozytywnie na popularność rozgrywek.

WRC: Najwyżej cztery
Neil Duncanson, szef ISC chciałby aby w WRC startowało regularnie maksymalnie czterech producentów. Taki też plan zamierza zrealizować do 2011 roku. - "Oczywiście chcielibyśmy aby w rajdowych mistrzostwach świata startowało więcej producentów. Ale ja widziałbym miejsce maksymalnie dla czwórki graczy" - powiedział w wywiadzie dla magazynu Autosport Duncanson. - "W 2000 roku w WRC mieliśmy aż siedem ekip fabrycznych, ale z mojego punktu widzenia nie było to zawsze efektywne" - dodaje. - "Za topową czwórką producentów, pozostali nie mieli żadnych szans na wygranie jakiegokolwiek rajdu, czy nawet zajęcia miejsca na podium. Sądzę, że nie była to ciekawa sytuacja dla tych zespołów" - skwitował Duncanson.

Póki co WRC ma problem aby zrealizować scenariusz szefa ISC. Producentów jest tylko dwóch - Ford i Citroen - a na horyzoncie nie widać chętnych. Swego czasu pojawiły się co prawda informacje o powrocie do rajdowego czempionatu Skody, jednak Czesi dość szybko rozwiali wszelkie wątpliwości. Skoda będzie aktywna w rajdach, lecz nie serii WRC a nowopowstałej IRC.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford Wszystko o Skoda Wszystko o Citroen
Tematy w artykule: Citroen Skoda Ford WRC

Podobne wiadomości:

Ford Bronco powraca

Ford Bronco powraca

Aktualności 2017-01-10

Skoda Octavia face lifting - znamy polskie ceny

Skoda Octavia face lifting - znamy polskie...

Aktualności 2017-01-04

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Jak dobrze sprzedać samochód? - rady o których warto pamiętać
Jak dobrze sprzedać samochód? - rady o których warto pamiętać
Radzimy jak odpowiednio przygotować samochód do sprzedaży, ustalić cenę i stworzyć ogłoszenie wystrzegając się prostych błędów. Oto kilka wskazówek.