mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > WRC: Tytuł MŚ konstruktorów dla Forda

WRC: Tytuł MŚ konstruktorów dla Forda

Zespół BP-Ford World Rally Team zapewnił sobie tytuł Rajdowego Mistrza Świata FIA w klasyfikacji zespołów fabrycznych. Marcus Groenholm i Timo Rautiainen w Fordzie Focus RS WRC odnieśli w Rajdzie Nowej Zelandii swoje szóste zwycięstwo w tym sezonie. Drugie miejsce ze stratą 56 sekund zajęli jadący takim samym samochodem Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen.

WRC: Tytuł MŚ konstruktorów dla Forda

Dzięki zajęciu dwóch najwyższych stopni podium, zespół BP-Ford uzyskał 25-punktową przewagę nad drugim zespołem w klasyfikacji, zapewniając sobie tytuł mistrzowski przed ostatnią rundą sezonu. Jest to pierwszy od 1979 roku tytuł mistrza świata dla Forda.

Bazą Rajdu Nowej Zelandii, 15 rundy Rajdowych Mistrzostw Świata FIA, było miasto Hamilton, 130 km na południe od Auckland. Kierowcy rywalizowali przez 3 dni na równych, szutrowych trasach na zachodnim wybrzeżu Wyspy Północnej. Nowozelandzkie OS-y słyną nie tylko ze swych walorów sportowych, ale także ze wspaniałych krajobrazów, wśród których są rozgrywane.  Niektóre z nich są położone wyjątkowo malowniczo na wybrzeżu Morza Tasmańskiego. Rywalizowano na 17 OS-ach o łącznej długości 358.48 km, w zmiennych warunkach atmosferycznych typowych dla wczesnej wiosny w Nowej Zelandii, przeważnie jednak na mokrej nawierzchni.

Marcus Groenholm i Timo Rautiainen wygrali wszystkie odcinki specjalne pierwszego etapu rozegranego w piątek i zdecydowanie prowadzili w rajdzie. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen zajmowali drugie miejsce. Podczas drugiego i trzeciego dnia rajdu obraz rywalizacji nie zmienił się. „To wspaniałe uczucie! Wygraliśmy rajd, zapewniając zespołowi Forda mistrzostwo świata! -  powiedział Groenholm. „Gdy zaczynałem starty w zespole wiedziałem, że nowy Ford Focus RS WRC to samochód o znakomitych osiągach, ale zaskoczeniem była dla mnie wyjątkowa niezawodność nowej konstrukcji” - dodał Fin.

Trzeci na macie Rajdu Nowej Zelandii  był Manfred Stohl (Peugeot). Austriak  po raz drugi z rzędu ukończył rajd na podium zajmując trzecie miejsce po zaciętej walce z Hiszpanami z zespołu Citroena – Dani Sordo i Xevi Ponsem.  Sordo wystartował do trzeciego etapu na czwartej pozycji, jednak Xevi Pons naciskał bardzo mocno i na przedostatnim OS-ie wyprzedził swojego rodaka. Petter Solberg (Subaru) zajął szóste miejsce pomimo 60-sekundowej kary nałożonej na Norwega po kłopotach z uruchomieniem silnika i spóźnieniem na start pierwszego niedzielnego OS-u. Luis Perez Companc (Ford) zdobył swoje pierwsze punkty w klasyfikacji kierowców, kończąc rajd na siódmej pozycji.

Na mecie zabrakło polskiego duetu w składzie Leszek Kuzaj/Maciej Szczepaniak. Polacy startujący Subaru Impreza przygotowanym w specyfikacji gr.N wycofali się z rajdu na 8 odcinku specjalnym wypadając z trasy w dość nietypowych okolicznościach. Popularny „Kuzi” na odcinku dogonił poprzedzającą go załogę, która borykała się z problemami w swoim samochodzie. Podczas próby ominięcia jego samochód zsunął się ze skarpy i już nie zdołał powrócić na drogę. W ostatecznej klasyfikacji Polacy uplasowali się na siódmej pozycji w klasie samochodów produkcyjnych – PCWRC.

Czytaj także:

Hattrick Sebastiena Loeba 2006-10-31

Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford

Podobne wiadomości:

Hattrick Sebastiena Loeba

Hattrick Sebastiena Loeba

Aktualności 2006-10-31

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport