mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > W Audi TT wyprzedzisz szybciej niż w Ferrari!

W Audi TT wyprzedzisz szybciej niż w Ferrari!

Moc maksymalna to oczywisty współczynnik samochodu. Szybszy jest ten, która ma więcej koni mechanicznych. Jednak w codziennej jeździe od sprintu od zera do setki ważniejsza wydaje się elastyczność i siła ciągu w każdym przedziale obrotów. O to wygrani i przegrani w rozpędzaniu się od 80 do 120 km/h.

W Audi TT wyprzedzisz szybciej niż w Ferrari!
Taki właśnie przedział prędkości wybrali dziennikarze niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport aby sprawdzić, który z przetestowanych kandydatów najszybciej poradzi sobie na drodze z manewrem wyprzedzania ciężarówki. Wszystkie próby odbywały się podczas płynnej jazdy na najbardziej optymalnym biegu, bez redukowania.




Klasyfikacja najszybszych sprinterów od 80 do 120 km/h:
 
01 Audi TT RS Coupe
6,4 s.
02 Lamborghini Gallardo LP 560-4
6,4 s.
03 Ferrari California
6,6 s.
04 KTM X-Bow 6,6 s.
05 Aston Martin DBS 6,8 s.
06 Lamborghini Murciélago LP 640 6,8 s.
07 Corvette ZR1 6,9 s.
08 Audi R8 5.2 FSI quattro 7,0 s.
09 Porsche 911GT2 7,1 s.
10 Nissan GT-R 7,2 s.
11 BMW M3 Coupé 7,3 s.
12 BMW M5 7,3 s.
13 Lotus Europa SE 7,3 s.
14 Ferrari 599 GTB Fiorano 7,4 s.
15 Ford Focus RS 7,5 s.
16 Peugeot 207 RC 175 THP 7,5 s.
17 BMW 135i Coupé 7,7 s.
18 Audi S4 3.0 TFSI 7,8 s.
19 BMW Z4 sDrive35i 7,8 s.
20 BMW 335i 7,8 s.
21 Mitsubishi Lancer Evolution 7,9 s.
22 BMW 335i Coupé 8,0 s.
23 Mini John Cooper Works 8,0 s.
24 Ferrari 612 Scaglietti 8,1 s.
25 Audi S5 4.2 FSI quattro 8,1 s.

Klasyfikacja najwolniejszych sprinterów od 80 do 120 km/h:
 
01 Smart fortwo Cabrio micro hybrid drive 36,0 s.
02 FiatPanda 1.2 8V 4x4 35,6 s.
03 Suzuki Alto 1.0 35,2 s.
04 Chevrolet Matiz/Spark 1.0 34,9 s.
05 Peugeot 107 (70) 34,7 s.
06 Dacia Logan 1.4 33,4 s.
07 Dacia Sandero 1.4 MPI 31,8 s.
08 Mercedes CLC 160 BlueEFFICIENCY 31,6 s.
09 Smart fortwo Coupé 31,4 s.
10 Nissan Pixo 1.0 31,3 s.
11 FiatGrande Punto 1.4 16V 31,3 s.
12 FiatGrande Punto CNG 31,3 s.
13 FiatPanda 1.1 8V 31,3 s.
14 Daihatsu Materia 1.3 31,2 s.
15 Chevrolet Matiz/Spark 0.8 30,7 s.
16 Fiat 500 1.2 8V Start Stop 30,2 s.
17 Opel Agila 1.2 30,0 s.
18 Fiat Panda 1.2 8V 29,8 s.
19 Renault Twingo 1.2 29,5 s.
20 Fiat 500 1.2 8V 29,4 s.
21 Ford Fiesta 1.25 28,8 s.
22 Peugeot 1007 (75) 27,6 s.
23 Toyota Urban Cruiser 1.33 27,5 s.

Podobne wiadomości:

Ford EcoBoost po raz kolejny z tytułem Silnika Roku

Ford EcoBoost po raz kolejny z tytułem...

Technika 2014-06-26

Kłopoty z Toyotami z winy kierowców?

Kłopoty z Toyotami z winy kierowców?

Aktualności 2010-07-15

Komentuj:

~Audi TT-RS 2010-07-28

Audi TT-RS wygrywa w 2 z 3 konkurencji z Audi R8 V10 - na krętej drodze i na elastyczność jest szybsze od R8 V10, tylko w sprintcie przegrywa z R8 V10. Wyniki testu - 5th Gear.

~STZaba 2009-09-08

Oni to jesli dobrze rozumim testuja na ostatnim biegu. a w takim ferafi to ten ostatni bieg musi byc bardzo długi zeby mial duze Vmax. Powinni tez uwzgednic jaka max predkosc mozna na tym biegu pojechac

~Monthy 2009-09-08

Co za porównanie !!! Równie dobrze można przyjąć porównanie od 0-10 km/h i wyniki będą całkowicie inne. Kto używa Ferrari do normalnej eksploatacji ? Jeżeli zależy na szybkim manewrze redukujemy bieg. Z co ze skrzynią biegów, przecież ilość przełożeń i ich zestopniowanie ma równie istotną rolę co moc, moment obrotowy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport