mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > W Volkswagenie afera, a oszukują wszyscy

W Volkswagenie afera, a oszukują wszyscy

Wszyscy mówią o oszustwach Volkswagena w kwestii manipulowania wartościami spalania i emisji spalin. Tymczasem organizacja pozarządowa Transport&Environement (T&E) opublikowała kompromitujący raport o innych producentach aut. Zobacz, co zawiera.

W Volkswagenie afera, a oszukują wszyscy

Afera w Volkswagenie wywołała prawdziwą burzę w świecie motoryzacyjnym. Zdarzały się w historii różne skandale, ale nigdy nie doszło do jawnego i zamierzonego oszustwa.

Organizacja pozarządowa Transport&Environement (T&E) w Brukseli opublikowała raport dotyczący emisji spalin poszczególnych modeli samochodów. "System testowania samochodów, którego celem jest badanie oszczędności paliwa i emisji CO2 (szkodliwych dla klimatu) jest skompromitowany" - twierdzi T&E.

W których modelach wykryto największe różnice?

Z raportu wynika, że rzeczywiste emisje CO2 wydzielane przez samochody zarejestrowane w 2014 r. są średnio o 40% wyższe od wartości zadeklarowanych przez producentów. W kwestii zużycia paliwa informacje są równie ciekawe. Spalanie silników Diesla i benzynowych w 2012 roku było o 31% wyższe niż w oficjalnych wynikach testów homologacyjnych. Dwa lata później różnica wynosiła już 40%.

Dane zebrano od 12,5 tys. niemieckich kierowców, którzy umieszczali w sieci swoje faktyczne dane o spalaniu. Okazało się, że największą różnicę w podawanych wartościach wykryto w Mercedesie Klasy C (53%) i Peugeocie 308 (48%).

Także niemiecka organizacja ADAC podzieliła się swoimi spostrzeżeniami. Postanowili zestawić wyniki badań z testów NEDC z tymi, opracowanymi przez ONZ - WLTC, które uważane są za bliższe naturalnym warunkom jazdy. Według nich najbardziej zanieczyszczonymi modelami są:

- Nissan X-Trail 1.6 dCi: 14-krotnie przekroczony poziom tlenków azotu (tutaj warto dodać, że ADAC pominęło fakt o tym, że badany X-Trail posiadał normę Euro 5, gdzie pozostałe modele miały Euro 6, i był to egzemplarz przedprodukcyjny)

- Renault Espace Energy dCi 160: 11-krotnie przekroczony poziom tlenków azotu

- Jeep Renegade 2.0 Multijet: 10-krotnie wyższy poziom NOx

- Hyundai i10 1.1, Fiat 500X 1.6 oraz DS 5 Hybrid4: 6-krotnie wyższa wartość tlenków azotu.

Unia chce wyjaśnień

Unijna komisarz ds. przemysłu. Elżbieta Bieńkowska zażądała od Volkswagena pełnej współpracy w sprawie afery związanej z silnikami Diesla. Bieńkowska domagała się szczegółowych wyjaśnień i całkowitej współpracy. Komisja Europejska nie ma uprawnień śledczych, więc musi polegać na dochodzeniach przeprowadzanych przez władze krajowe. "Oczekujemy, że Volkswagen wyjaśni sytuację. Komisja chce znać fakty i dotrzeć do sedna sprawy" - podsumowała Bieńkowska.

"System testowania samochodów, którego celem jest badanie oszczędności paliwa i emisji CO2 (szkodliwych dla klimatu) jest skompromitowany" - uważa T&E.

Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-volkswagen-spaliny/wiadomosci/news-szokujacy-raport-na-temat-zuzycia-paliwa-nowych-samochodow,nId,1895919#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
"System testowania samochodów, którego celem jest badanie oszczędności paliwa i emisji CO2 (szkodliwych dla klimatu) jest skompromitowany" - uważa T&E.

Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-volkswagen-spaliny/wiadomosci/news-szokujacy-raport-na-temat-zuzycia-paliwa-nowych-samochodow,nId,1895919#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox"System testowania samochodów, którego celem jest badanie oszczędności paliwa i emisji CO2 (szkodliwych dla klimatu) jest skompromitowany" - uważa T&E.

Tematy w artykule: spalanie normy emisji spalin afera

Podobne wiadomości:

Niemcy zakazują sprzedaży aut koncernu Fiata

Niemcy zakazują sprzedaży aut koncernu Fiata

Aktualności 2016-05-23

Citroen i Peugeot będą podawać rzeczywiste spalanie

Citroen i Peugeot będą podawać rzeczywiste...

Aktualności 2016-03-09

Komentuj:

Sklep-Kia_pl 2015-10-10

To dotyczy całej grupy VAG,w tym Skody oraz Seata,wiec możemy tylko czekać aż nowe wiadomości i fakty ujrzą światło dzienne. Pozdrawiam www.Sklep-Kia.pl

~Bond 2015-10-08

Prawda jest taka, że tylko VW manipulował oprogramowaniem i robił to z premedytacją. Pozostali producenci badali swoje samochody zgodnie z obowiązującymi normami. To, że normy i sposób badania są jakie są to w zasadzie nie ich wina.

~qsyman 2015-10-05

Norma wg której badano konkurencję VW to jakies EURO 7, a może 8? A konkurencja starszawa skoro wzięto do badań samochód z EURO5. ADAC jak zawsze do dyspozycji. A VW zwyczajnie oszukiwał celowo przy homologacji. Tak chcieli wyciąć konkurencjię która przestrzegała reguł.

~hahahaha 2015-10-03

Powoływanie się na "raport" tak skompromitowanej organizacji jak ADAC to już chyba przesada... Przecież jej podstawa działania to kłamstwo i manipulowanie na rzecz niemieckich producentów aut - głównie VAG. Swojego czasu był nawet dowcip, że w ich teście supersportowych aut przegrało Ferrari, a wygrała Skoda deklasując wszystkich punktami za pojemność bagażnika.....

~clex 2015-10-03

ADAC sprawdził tylko diesle spoza Niemiec, a zapomniał o BMW, MB? jak zwykle wiarygodny na swój sposób...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport