mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Wakacje ważniejsze niż zakup nowego auta

Wakacje ważniejsze niż zakup nowego auta

Jak zwykle podczas wakacji rzadziej zaglądamy do salonów samochodowych. W lipcu sprzedaż samochodów nowych na polskim rynku była sporo niższa niż w czerwcu i niemal identyczna jak przed rokiem.

Wakacje ważniejsze niż zakup nowego auta
W lipcu bieżącego roku sprzedano 24.490 samochody osobowe. Było to mniej niż przed rokiem o 169 aut (0,7%) i mniej niż w czerwcu o 3.732 (13,2%). Sprzedaż w pierwszym wakacyjnym miesiącu zwyczajowo okazała się niższa niż w czerwcu. Od początku roku sprzedano 182.748 samochodów, tj. mniej aż o 10.751 (5,6%) niż w analogicznym okresie przed rokiem.

Powyższe dane odnoszą się do wyników sprzedaży. Pierwsze rejestracje nowych samochodów po czerwcu były niższe o ok. 6-7%, przed rokiem różnica wynosiła jednak znacznie więcej, bo około 16-17% sprzedaży.

Sprzedaż samochodów dostawczych o DMC <= 3,5 tony w lipcu wyniosła 3.253 i była niemal taka sama jak przed rokiem (wzrost o 0,2% tj. 5 sztuk). W porównaniu do czerwca sprzedaż spadła o 79 sztuk (2,4%). Od początku roku sprzedano 21.636 samochodów dostawczych, czyli mniej o 3.177 (12,8%) niż przed rokiem. Utrzymuje się wyhamowanie spadku sprzedaży.

Razem, cały rynek tzw. lekkich samochodów wyniósł w lipcu 27.743 sztuki i był niższy o 164 sztuki (0,6%) niż rok wcześniej i o 3.811 (12,1%) niż w czerwcu.

W lipcu najwięcej samochodów osobowych sprzedała Skoda - 2.806 - co było jednak wynikiem o 4% gorszym niż przed rokiem. Drugie miejsce zajął Fiat (2.168), który sprzedał już 11,1% mniej aut niż w lipcu 2010. Trzecie miejsce w lipcowym rankingu sprzedaży zajął Ford z wynikiem o 60 aut gorszym niż Fiat (2.108; -15,9%). Bardzo dobre wyniki w lipcu zanotowały wszystkie francuskie marki - Renault zwiększyło swoją sprzedaż o 29,7%, Peugeot o 31,5%, zaś Citroen o 51,5%. Natomiast lipiec najbardziej udany był chyba dla, należącej do Renault, marki Dacia, która sprzedała w pierwszym wakacyjnym miesiącu o 184,4% więcej aut (566) niż rok temu.

Sprzedaż aut osobowych w lipcu 2010:
1. Skoda 2.806    -4,0%
2. Fiat    2.168 -11,1%
3. Ford    2.108 -15,9%
4. Volkswagen 2.092 +20,0%
5. Toyota 1.649 -26,3%
6. Opel    1.647 +17,9%
7. Renault 1.440 29,7%
8. Peugeot 1.102 31,5%
9. Kia 1.091 -7,2%
10. Nissan 1.072 +11,8%
11. Hyundai 1.032 +3,2%
12. Citroen 985 +51,5%
13. Honda 714 -27,1%
14. Dacia 566 +184,4%
15. Mitsubishi 517 -28,3%

Zdecydowanym liderem polskiego rynku samochodów nowych pozostaje Skoda, która od początku roku sprzedała już 21.051 aut, o 5,3% mniej niż w pierwszych siedmiu miesiącach ubiegłego roku. W ujęciu całorocznym na drugim miejscu także plasuje się Fiat, który sprzedał w 2010 roku już 15.544 samochodów, co jest wynikiem gorszym o 22,7% niż w analogicznym okresie 2009 roku. Choć w lipcu był za Fordem, to jednak w rankingu od początku roku trzecie miejsce jak na razie zajmuje Volkswagen (14.607; -8,5%), choć jego przewaga nad czwartym w klasyfikacji Fordem jest nieznaczna (14.551; -8,3%).

Sprzedaż aut osobowych w okresie styczeń-lipiec 2010:
1. Skoda 21.051    -5,3%
2. Fiat 15.544 -22,7%
3. Volkswagen 14.607 -8,5%
4. Ford 14.551 -8,3%
5. Toyota 13.901 -22,7%
6. Opel 13.275 -5,3%
7. Renault 10.795 +6,4%
8. Kia 9.169 -0,5%
9. Peugeot 7.935 +8,5%
10. Hyundai 7.420 +0,2%
11. Nissan 6.996 +37,9%
12. Citroen 6.973 +22,9%
13. Honda 6.190 -10,1%
14. Mitsubishi 4.225 -10,9%
15. Suzuki 3.994 -22,2%

Podobne wiadomości:

Skoda bije kolejny rekord w Polsce

Skoda bije kolejny rekord w Polsce

Aktualności 2016-08-01

Sprzedaż diesli w Europie spada

Sprzedaż diesli w Europie spada

Aktualności 2016-05-30

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport