mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Wakacje ważniejsze niż zakup nowego auta

Wakacje ważniejsze niż zakup nowego auta

Jak zwykle podczas wakacji rzadziej zaglądamy do salonów samochodowych. W lipcu sprzedaż samochodów nowych na polskim rynku była sporo niższa niż w czerwcu i niemal identyczna jak przed rokiem.

Wakacje ważniejsze niż zakup nowego auta
W lipcu bieżącego roku sprzedano 24.490 samochody osobowe. Było to mniej niż przed rokiem o 169 aut (0,7%) i mniej niż w czerwcu o 3.732 (13,2%). Sprzedaż w pierwszym wakacyjnym miesiącu zwyczajowo okazała się niższa niż w czerwcu. Od początku roku sprzedano 182.748 samochodów, tj. mniej aż o 10.751 (5,6%) niż w analogicznym okresie przed rokiem.

Powyższe dane odnoszą się do wyników sprzedaży. Pierwsze rejestracje nowych samochodów po czerwcu były niższe o ok. 6-7%, przed rokiem różnica wynosiła jednak znacznie więcej, bo około 16-17% sprzedaży.

Sprzedaż samochodów dostawczych o DMC <= 3,5 tony w lipcu wyniosła 3.253 i była niemal taka sama jak przed rokiem (wzrost o 0,2% tj. 5 sztuk). W porównaniu do czerwca sprzedaż spadła o 79 sztuk (2,4%). Od początku roku sprzedano 21.636 samochodów dostawczych, czyli mniej o 3.177 (12,8%) niż przed rokiem. Utrzymuje się wyhamowanie spadku sprzedaży.

Razem, cały rynek tzw. lekkich samochodów wyniósł w lipcu 27.743 sztuki i był niższy o 164 sztuki (0,6%) niż rok wcześniej i o 3.811 (12,1%) niż w czerwcu.

W lipcu najwięcej samochodów osobowych sprzedała Skoda - 2.806 - co było jednak wynikiem o 4% gorszym niż przed rokiem. Drugie miejsce zajął Fiat (2.168), który sprzedał już 11,1% mniej aut niż w lipcu 2010. Trzecie miejsce w lipcowym rankingu sprzedaży zajął Ford z wynikiem o 60 aut gorszym niż Fiat (2.108; -15,9%). Bardzo dobre wyniki w lipcu zanotowały wszystkie francuskie marki - Renault zwiększyło swoją sprzedaż o 29,7%, Peugeot o 31,5%, zaś Citroen o 51,5%. Natomiast lipiec najbardziej udany był chyba dla, należącej do Renault, marki Dacia, która sprzedała w pierwszym wakacyjnym miesiącu o 184,4% więcej aut (566) niż rok temu.

Sprzedaż aut osobowych w lipcu 2010:
1. Skoda 2.806    -4,0%
2. Fiat    2.168 -11,1%
3. Ford    2.108 -15,9%
4. Volkswagen 2.092 +20,0%
5. Toyota 1.649 -26,3%
6. Opel    1.647 +17,9%
7. Renault 1.440 29,7%
8. Peugeot 1.102 31,5%
9. Kia 1.091 -7,2%
10. Nissan 1.072 +11,8%
11. Hyundai 1.032 +3,2%
12. Citroen 985 +51,5%
13. Honda 714 -27,1%
14. Dacia 566 +184,4%
15. Mitsubishi 517 -28,3%

Zdecydowanym liderem polskiego rynku samochodów nowych pozostaje Skoda, która od początku roku sprzedała już 21.051 aut, o 5,3% mniej niż w pierwszych siedmiu miesiącach ubiegłego roku. W ujęciu całorocznym na drugim miejscu także plasuje się Fiat, który sprzedał w 2010 roku już 15.544 samochodów, co jest wynikiem gorszym o 22,7% niż w analogicznym okresie 2009 roku. Choć w lipcu był za Fordem, to jednak w rankingu od początku roku trzecie miejsce jak na razie zajmuje Volkswagen (14.607; -8,5%), choć jego przewaga nad czwartym w klasyfikacji Fordem jest nieznaczna (14.551; -8,3%).

Sprzedaż aut osobowych w okresie styczeń-lipiec 2010:
1. Skoda 21.051    -5,3%
2. Fiat 15.544 -22,7%
3. Volkswagen 14.607 -8,5%
4. Ford 14.551 -8,3%
5. Toyota 13.901 -22,7%
6. Opel 13.275 -5,3%
7. Renault 10.795 +6,4%
8. Kia 9.169 -0,5%
9. Peugeot 7.935 +8,5%
10. Hyundai 7.420 +0,2%
11. Nissan 6.996 +37,9%
12. Citroen 6.973 +22,9%
13. Honda 6.190 -10,1%
14. Mitsubishi 4.225 -10,9%
15. Suzuki 3.994 -22,2%

Podobne wiadomości:

Francja dopłaci do zakupu nowych aut

Francja dopłaci do zakupu nowych aut

Finanse i prawo 2017-09-18

Skoda bije kolejny rekord w Polsce

Skoda bije kolejny rekord w Polsce

Aktualności 2016-08-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowy Mercedes CLS już dostępny. Znamy polskie ceny
Nowy Mercedes CLS już dostępny. Znamy polskie ceny
Polscy klienci mogą już składać zamówienia na nowego Mercedesa CLS. Model, który zadebiutował pod koniec listopada na salonie motoryzacyjnym w Los Angeles kosztuje od 350 500 zł.